شفا مگ

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع، برای تنظیم قاعدگی چه داروی گیاهی بخوریم و بهترین دمنوش برای پریودی چیست؟سوالاتی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع

برای باز شدن قاعدگی چه داروی گیاهی بخوریم؟ برای پریود شدن چه داروی گیاهی بخوریم؟ برای تنظیم قاعدگی چه داروی گیاهی بخوریم؟ بهترین دارو گیاهی برای پریود شدن چیست؟ این سوالاتی است که برخی از زنان که دچار مشکلات قاعدگی و تاخیر در قاعدگی هستند در طب سنتی به دنبال آن می گردند.

داروی گیاهی برای پریود شدن سریع در طب سنتی وجود دارد به تنظیم قاعدگی، پریود شدن، باز کننده قاعدگی، افزایش خونریزی قاعدگی ممکن است کمک کند. داروهای گیاهی مانند پونه، دارچین، زیره، مریم گلی، جعفری، زردچوبه و ... قاعده آور طبیعی هستند و می توانند برای باز شدن قاعدگی و پریود شدن مفید باشند. البته هر گیاه دارویی خواص و عوارض جانبی دارد که حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برایتان بی خطر است.

برخی از زنان ممکن است به دنبال راهی برای زود پریود شدن خود باشند و بخواهند قاعدگی خود را جلوتر بیاندازند. مسافرت، اماده شدن برای بارداری و مسائلی از این قبیل هستند که برخی از زنان می خواهند قاعدگی زودرس داشته باشند. البته در برخی موارد برخی زنان ممکن است دچار دیر شدن قاعدگی شده باشند و این باعث استرس و نگرانی در آنها شده باشد. روشهای مختلفی از جمله دمنوش ها و گیاهان دارویی می توانند به این مشکل آنها کمک کند. البته دیرکرد در قاعدگی ممکن است به دلیل حامله بودن باشد و استفاده از دمنوش ها و گیاهان دارویی ممکن است برای بارداری خطرناک باشد.پس حتما قبل از استفاده از این گیاهان دارویی حتما با پزشک خود مشورت کنید.

اگر می خواهید از روش هایی برای تسریع در القای دوره خود انجام دهید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید، پزشک می تواند بهترین گزینه را برای شرایط شما توصیه کند.همچنین بهتر است بدانید که وزنی که دارید می تواند بر روی پریودی شما تاثیر بگذارد. اضافه وزن باعث تولید استروژن بیشتر می شود که از تخمک گذاری جلوگیری می کند. بنابراین کاهش وزن یک روش عالی برای تنظیم پرخه های دوره است.

اگر تاخیر در قاعدگی دارید یا می خواهید دوره خود را افزایش دهید تا یک روز زودتر شروع شود تا برای یک رویدارد بزرگ به پایان برسد ، گیاهان دارویی، طب سنتی هستند که می توانند به شما کمک کنند. بعد از تخمک گذاری 14 تا 15 روز خونریزی قاعدگی رخ می دهد و نمی توان به طور طبیعی دوره را به تاخیر انداخت، اما می توانید کمی آن را تسریع کنید. اما قبل از اینکه تصمیمی بگیرید به هر طریقی قاعدگی را تسریع کنید، برای تشخیص به موقع بارداری تست بارداری انجام دهید، زیرا بسیاری از موارد زیر ممکن است روی بارداری تاثیر منفی بگذارد و عواقب ناخوشایندی را ایجاد کند. بنابراین اگر احتمال بارداری دارید سعی نکنید پریود را تسریع کنید.

سلب مسئولیت: اطلاعات موجود در این سایت فقط برای اهداف آموزشی است و قرار نیست جایگزینی برای درمان پزشکی توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی باشد. خواننده باید با پزشک خود مشورت کند تا مناسب بودن اطلاعات را برای وضعیت خواننده تعیین کند.

دارو گیاهی برای پریود شدن

در طب سنتی داروهای گیاهی برای درمان مشکلات قاعدگی از جمله باز شدن قاعدگی، گرفتگی قاعدگی ، تنظیم قاعدگی و پریود شدن سریع وجود دارد. برخی گیاهان قاعده آور هستند و می توانند با کاهش التهاب و انقباض رحم و بهبود گردش خون به تسریع قاعدگی کمک کنند. در ادامه با برخی از این گیاهان دارویی آشنا شوید.

پونه برای باز شدن قاعدگی

پونه کوهی یکی دیگر از گیاهان قاعده آور طبیعی است و با انقباض رحم می تواند به باز کردن خون قاعدگی در زنان کمک زیادی کند.پونه باعث تحریک هورمون های استروژن و پروژسترون می شود و این باعث تنظیم در چرخه قاعدگی شده و قاعدگی را باز می کند. همچنین پونه باعث افزایش جریان خون قاعدگی شده و به درمان گرفتگی در این دوران کمک می کند.

برای تهیه دمنوش پونه می توانید یک قاشق چای خوری برگ پونه خشک شده را در یک لیوان آب جوش بریزید و 10 دقیق هصبر کنید تا دمنوش دم بکشد. سپس دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید.

پونه برای زنان باردار منع مصرف دارد زیرا باعث انقباض در ماهیچه های رحم شده و باعث سقط جنین می شود. این گیاه همچنین می تواند باعث تشدید سردرد شده و فشار خون را بالا ببرد. مصرف بیش از حد این گیاه موجب تشنج، درد معده و مشکلات کلیوی می شود.

جعفری قاعده آور طبیعی

جعفری خواص زیادی دارد که یکی از این خواص آن دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین سی و همچنین آپیل است که ممکن است به انقباضات رحمی کنک کند. البته آپیل به مقدار زیاد سمی است و می تواند برای زنان باردار خطرناک باشد. اگر باردار هستید یا در حال شیردهی هستید و مشکلات کلیوی دارید نباید از دمنوش جعفری بنوشید.

برای تهیه دمنوش جعفری، مقدار 2 قاشق غذا خوری جعفری تازه خرد شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را میل کنید.

مریم گلی برای پریود شدن

مریم گلی گیاه دارویی زنانه است که می تواند به قاعده آوری و باز شدن قاعدگی کمک زیادی کند. این گیاه مزه ای تلخی دارد و یک قاعده آور طبیعی است . همچنین مریم گلی علائم قاعدگی مانند حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و گر گرفتگی را درمان می کند.

برای تهیه دمنوش می توانید 10 گرم مریم گلی را به یک لیتر آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا 10 دقیقه دم بکشد و میل کنید. این دمنوش را بیشتر از یک فنجان در روز مصرف نکنید.

زنان باردار و زنانی که در دوران شیردهی هستند نباید از مریم گلی استفاده کنند زیرا می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.همچنین مصرف بیش از حد مریم گلی می تواند باعث تپش قلب، تشنج و فشار خون الا شود. مریم گلی برای افراد با فشار خون بالا توصیه نمی شود.


مطلب مرتبط: سریع ترین روش باز شدن قاعدگی


دارچین برای پریود شدن

باز شدن پریود با دارچین از جمله مواردی است که می تواند برای زنانی که چرخه قاعدگی از دست رفته یا نامنظم دارند مفید باشد.چرخه قاعدگی از دست رفته یا نامنظم برای برخی زنان کابوسی بیش نیست. در حالی که هیچ مدرک مستقیمی در مورد دارچین و از بین رفتن دوره های قاعدگی وجود ندارد،اما دارچین به عنوان گشاد کننده عروق عمل می کند. به این معنی است که دارچین رگ های خونی را گشاد کرده و جریان خون را بهبود می بخشد. دارچین نمی تواند به شما کمک کند یک شبه قاعدگی خود را بدست آورید. اما امتحان دمنوش دارچین در طول مدت زمانی برای تنظیم قاعدگی ضرری ندارد.

دارچین علاوه بر تنظیم قاعدگی می تواند به کاهش دردهای قاعدگی، تغییرات خلقی در دوران قاعدگی، گرفتگی عضلات و خونریزی های شدید کمک زیادی کند.

بابونه برای قاعدگی

گیاه بابونه یکی از داروهای گیاهی برای درد قاعدگی و مشکلات دوران قاعدگی است و همچنین یک قاعده آور طبیعی نیز می باشد.دمنوش بابونه خواص ضد اسپاسمی و ضد التهابی دارد و می تواند بر روی دیواره رحم تاثیر بگذارد و به باز شدن قاعدگی کمک کند. مصرف سه وعده دمنوش بابونه می تواند به باز شدن قاعدگی کمک زیادی کند.

برای تهیه دمنوش بابونه برای قاعدگی می توانید یک قاشق غذا خوری بابونه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و سپس حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد و سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید. همچنین می توانید از دمنوش های آماده در بازار نیز استفاده کنید.

زنانی که در انتظار بارداری هستند و یا به دمنوش بابونه حساسیت دارند نباید از این دمنوش استفده کنند. همچنین افرادی که به گل های مشابه بابونه حساسیت دارند نیز نباید از این گیاه استفاده کنند. بهتر است قبل از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.

زعفران قاعده آور طبیعی

زعفران از نظر طب سنتی گرم و خشک است و یک قاعده آور طبیعی است. همچنین می تواند به هضم بهتر غذا، تسکین درد های قاعدگی کمک کند. همچنین زعفران می تواند به تنظیم قاعدگی کمک زیادی کند. زعفران خون ساز طبیعی است و سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.

توجه داشته باشید که مصرف زعفران در دوران بارداری باعث سست شدن دهانه رحم شده و می تواند باعث سقط جنین شود و عوارض زیادی برای مادر داشته باشد. پس اگر قصد باردار شدن دارید و یا باردار هستید نباید زعفران مصرف کنید. مصرف زیاد زعفران می تواند باعث سکته مغزی شود، پس در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

برای تهیه دمنوش زعفران می توانید مقدار کمی زعفران را در یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید حدود 10 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و با مقداری عسل آن را شیرین کنید و میل نمایید.

یونجه قاعده آور طبیعی

یونجه یک قاعده آور طبیعی است و برای زنانی که دچار بی نظمی قاعدگی هستند مفید است. همچنین یونجه یک گیاه با خواص دارویی زیادی است که سرشار از ویتامین های A، C، E می باشد. ممکن است بدانید که ویتامین سی می تواند به قاعده آوری کمک زیادی کند و به همین خاطر یونجه به دلیل اینکه ویتامین سی زیادی دارد می تواند باعث زود پریود شدن در زنان شود. ویتامین سی موجود در یونجه 2 برابر جعفری و 4 برابر لیمو ترش است.

نکات مهمی که باید حتما در زمان مصرف یونجه رعایت کنید این است که خوردن یونجه تازه خطرناک است و می تواند باعث نفخ شدید شود. برخی افراد ممکن است به یونجه حساسیت داشته باشند و باعث خارش شدید در آنها شود. همچنین یونجه یک ملین و چاق کننده است و باید با احتیاط مصرف شود. این گیاه در دوران بارداری منع مصرف دارد و زنان باردار و همچنین زنانی که قصد باردار شدن دارند نباید از این گیاه مصرف کنند.

برای مصرف این گیاه برای قاعده آوری حتما با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که عوارض جانبی برایتان ندارد.

رازیانه قاعده آور

رازیانه به دلیل خواص هورمونی که دارد برای زنان بسیار مفید است و همچینن اگر با گل گاوزبان مصرف شود می تواند قاعده آور طبیعی باشد و باعث پریودی می شود. این گیاه دارای ترکیب مشابه استروژن است که برای زنان بسیار مفید است و همچنین التهاب های واژن و علائم یائسگی مثل گر گرفتگی را برطرف می کند. خواص رازیانه برای زنان به دلیل هورمون مشابه استروژن بسیار زیاد است.

رازیانه ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت و الرژیک کند که علائمی چون تنگی نفس، تورم گلو ، لب و دهان، بثورات پوستی و کهیر به همراه داشته باشد. همچنین مصرف زیاد از حد آن می تواند باعث کاهش نیروی جنسی در زنان شود. در طب سنتی این گیاه را برای افراد سرد مزاج توصیه نمی کنند زیرا می تواند دچار سردرد شوند.

رازیانه نباید در دوران بارداری مصرف شود، زیرا این دانه می تواند باعث تحریک رحم شده و باعث سقط جنین شود. همچنین این گیاه با برخی داروها و بیماری های خاص تداخل دارد و نباید مصرف شود. داروهای کاهش دهنده قند خون، فشار خون، کلسترول، پیشگیری از بارداری، برخی دارهای ضد افسردگی می توانند با رازیانه تداخل داشته باشند و اگر از این داروها استفاده می کنید نباید رازیانه مصرف کنید.

شنبلیله برای باز کردن قاعدگی

شنبلیله یک گیاه با خواص بسیار زیاد برای بدن است و می تواند برای زنان مفید باشد. این گیاه دارای ماده ای فعال مشابه هورمون های زنانه می باشد و برای تنظیم قاعدگی و باز کردن قاعدگی مفید است. این گیاه همچنین می تواند به بهبود دردهای قاعدگی و لکه بینی بسیار موثر باشد.

زنجبیل برای القای پریود

زنجبیل یک ریشه گیاهی بسیار مفید است که در طب سنتی از آن برای باز شدن قاعدگی و پریودی استفاده می شود. این ریشه گیاهی باعث انقباض رحم می شود و می تواند به القای پریودی کمک کند.

برای بهرمندی از خواص زنجبیل برای قاعدگی می توانید از آن به شکل دمنوش استفاده کنید و یا از آن در پخت و پز استفاده کنید.
برای تهیه دمنوش زنجبیل یک تکه زنجبیل تازه را پوست گرفته و آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس زنجبیل ها را در یک قوری بریزید. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه بگذارید تا بجوشد. سپس دمنوش را از صافی رد کرده و میل کنید.

مطلب مرتبط:دمنوش زنجبیل و دارچین برای قاعدگی

بهترین دمنوش برای تنظیم قاعدگی

زردچوبه برای تنظیم قاعدگی

زردچوبه یک گیاه و ادویه سنتی است که خواص زیادی دارد و همچنین می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان استروژن و پروژسترون داشته باشد.زردچوبه از ادویه هایی است که می تواند به تحریک جریان قاعدگی در رحم و مناطق لگن کمک کند. همچنین به علت اثرات ضد اسپاسم زردچوبه باعث باز شدن رحم شده و باعث ایجاد قاعدگی می شود. شما می توانید زردچوبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید و یا آن را به صورت دمنوش یا به شیر اضافه کرده و میل نمایید.

کوهوش سیاه برای تنظیم قاعدگی

کوهوش سیاه یک گیاه گلدار است که حاوی یک ماده فعال به نام رمیفمین است که برای زنان مفید است. این ماده مکمل خوبی برای زنان است و به تعادل هورمونی کمک می کند. این ماده می تواند هورمون استروژن را تقلید کند. گفته می شود که این گیاه می تواند برای تنظیم چرخه قاعدگی و تقویت رحم و از بین بردن پوشش رحمی مفید است.

کوهش سیاه ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی خفیفی به همراه داشته باشد. برخی از عوارض جانبی این گیاه حساسیت و آلرژیک، درد عضلانی، درد یا بزرگ شدن پستان، لکه بینی یا خونریزی خارج از چرخه قاعدگی است. اگر می خواهید از این گیاه دارویی استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید. استفاده در دوزهای بالا با آسیب سلول های قرمز خون مرتبط است و منجر به کم خونی می شود.

کوهوش سیاه معروف است که با بسیاری از داروها تداخل دارد و نباید با هیچ دارویی بخصوص داروهای فشار خون یا داروهای قلبی، کلیوی و کبدی مصرف شود. همچنین اگر سابقه بیماری خاصی مانند مشکلات قلبی، کبدی و یا کلیوی دارید نباید از این دارو استفاده کنید.

چای کوهی برای تنظیم قاعدگی

چای کوهی یک گیاه برای قاعدگی شناخته می شود و طبع گرم و خشک آن می تواند یک قاعده آور طبیعی باشد و باعث تنظیم چرخه قاعدگی شود. چای کوهی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد و برای زنان بسیار مفید است و علاوه بر قاعده آوری می تواند به جلوگیری از سرطان های رحمی ، تسکین دردهای قاعدگی کمک کند.

چای کوهی طبع گرم و خشک دارد و افراد گرم مزاج باید مراقب مقدار خوردن آن باشند و حتما با مصلح ان مصرف کند. مصرف چای کوهی در دورا نبارداری ممنوع است و می تواند به جنین آسیب برساند.

چای کوهی اثر قرص ضد بارداری را کم می کند و اگر از داروهای ضد بارداری استفاده می کنید و همچنین اگر از داروهای آسم، سرماخوردگی و آنتی هیستامین استفاده می کنید نباید چای کوهی مصرف کنید.

برای تهیه دمنوش چای کوهش مقدار یک قاشق مربا خوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و با قاشق هم بزنید و سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا دمنوش دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

ترخون برای تنظیم قاعدگی

ترخون یک قاعده آور طبیعی است و می تواند به زنانی که مشکلات بی نظمی قاعدگی دارند کمک زیادی کند. همچنین ترخون می تواند به حفظ سلامت رحم زنان کمک زیادی کند.

ترخون یک گیاه با مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی است.این گیاه شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند و باعث جلوگیری از آسیب به رگ ها می شود. همچنین ترخون حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می تواند در تنظیم انقباض قلب بسیار مفید باشد.

برای تهیه دمنوش ترخون 1 قاشق غذاخوری ترخون خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند تا دم بکشد و سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

هشدار مهم: در مصرف دمنوش ترخون نباید زیاده روی کنید و می توانید روزانه یک فنجان دمنوش ترخون مصرف کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. دمنوش ترخون اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد زیرا این گیاه حاوی مقدار زیادی استراگول است. همچنین دمنوش ترخون در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد و نباید مصرف شود.

شیرین بیان تنظیم کننده قاعدگی

شیرین بیان یک داروی گیاهی قاعده آور و تنظیم کننده قاعدگی است که می تواند برای زنانی که مشکلات قاعدگی دارند مفید باشد. این ریشه گیاهی را می توانید به همراه گیاه بومادرن به صورت دمنوش مصرف کنید.شیرین بیان علاوه بر خواص قاعده آوری دارای خواص ویژه دیگری از جمله درمان کننده زخم معده، درمان گلودرد، درمان چاقی می باشد.

برای تهیه دمنوش شیرین بیان مقداری شیرین بیان را به همراه مقداری بومادران ترکیب کنید و در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد و سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

هشدار مهم: افرادی که فشار خون بالا و یا سطح پتاسیم کم دارند نباید از شیرین بیان استفاده کنند. مصرف مقادیر زیاد شیرین بیان می تواند باعث عوارضی از جمله تپش قلب شدید، بی حسی ، کاهش سطح پتاسیم و فشار خون بالا شود. همچنین شیرین بیان را نباید در دوران بارداری مصرف کرد زیرا می تواند منجر به عوارضی چون سقط جنین و یا زایمان زودرس شود.

زنیان تنظیم کننده قاعدگی

زنیان از جمله دانه های گیاهی است که می تواند برای تنظیم قاعدگی بسیار مفید باشد.زنیان یک گیاه با بو و طعم تند است و در طب سنتی طبع گرم و خشکی دارد. زنیان برای مشکلات قاعدگی مانند دیر باز شدن قاعدگی یا قاعده نشدن به خصوص در سرد مزاجان مفید است.

برای تهیه دمنوش زنیان برای قاعده آوری مقدار 1 قاشق چایخوری زنیان خشک نیم کوب شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا دم بکشد و سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

عوارض جانبی

گیاهانی که قاعده آور طبیعی هستند در دوران بارداری منع مصرف دارد، زیرا می تواند به جنین و مادر آسیب جدی برساند و باعث سقط جنین شوند. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید نباید از این گیاهان استفاده کنید.

گیاهان دارویی ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشند، به همین خاطر اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما باید با تجویز پزشک از این گیاهان استفاده کنید. اگر همزمان با این گیاهان داروهای خود را مصرف کنید ممکن است عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بعضی از گیاهانی که قاعده آور ممکن است در دوران شیردهی منع مصرف داشته باشد، زیرا برخی مواد فعال در آنها می تواند به شیر مادر ترشح شود و عوارض جانبی برای کودک شیرخوار به همراه داشته باشد.

برخی بیماری های خاص مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی، کبدی حتما قبل از مصرف هر گونه گیاهان دارویی باید حتما با پزشک مشورت کنند. بیماری های خاص برای برخی گیاهان ممکن است منع مصرف داشته باشند.

گیاهان دارویی مانند رازیانه ممکن است باعث کاهش اثر داروهای ضد بارداری شوند. اگر داروی ضد بارداری مصرف می کنید نباید این گیاهان را مصرف کنید. حتما قبل از مصرف هرگونه گیاه دارویی و یا دمنوشی با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

افرادی که فشار خون بالا یا سطح پتاسیم کمی دارند حتما قبل از مصرف گیاه دارویی مانند شیرین بیان با پزشک خود مشورت کنند. این گیاهان و دمنوش ها ممکن است برای این افراد منع مصرف داشته باشند و در صورت مصرف عوارض جانبی شدیدی به همراه داشته باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.