شفا مگ

غذاهایی که اضطراب یا افسردگی را تشدید می کند

همانطور که خلق و خو بر آنچه می خوریم تاثیر می گذارد، آنچه می خوریم این قدرت را دارند که در خلق و خوی ما تفاوت ایجاد کند و این تاثیر در کسانی که اضطراب یا افسردگی دارند، نمایان تر است.

غذاهایی که اضطراب یا افسردگی را تشدید می کند

بسیاری از افراد غیرعادی نیست که در هنگام احساس ضعف یا عصبانیت، یک وعده غذایی را حذف کنند یا پرخوری کنند. وقتی احساس ناراحتی یا خوشحالی می کنیم، انتخاب های غذایی خاصی انجام می دهیم.در اینجا برخی از غذاهایی که برای افرادی که مستعد اضطراب یا افسردگی هستند باید اجتناب کرد آورده شده است.

1. شکر زیاد

شکر باعث افزایش سطح گلوکز در خون می شود که منجر به احساس  شادی می شود. همانطور که سطح گلوکز کاهش می یابد، فرد احساس پایین آمدن و تحریک پذیری می کند. همچنین قند روی نورون ها و سیناپس های مغز اثر منفی می گذارد.

2. شیرین کننده های مصنوعی

آسپارتام یکی از اجزای مهم همه شیرین کننده های مصنوعی است. همچنین بخشی از نوشابه های کولا و رژیمی است. مصرف بیش از حد آسپارتام می تواند باعث سردرد، تغییرات خلقی و اختلال در خواب شود.

3. آب میوه

نوشیدن آب میوه به این معنی نیست که از فواید مثبت میوه بهره برده اید. آب میوه ها فاقد فیبر هستند و ممکن است باعث افزایش سطح قند خون شوند. برای بهترین نتیجه، به جای آب میوه، میوه کامل مصرف کنید. آبمیوه ها و نوشیدنی های بسته بندی شده کاملاً ممنوع هستند. این می تواند باعث ایجاد احساس خستگی و فرسودگی شود، جدا از اینکه باعث افزایش تغییرات خلقی شود.

4. غذاهای فرآوری شده و سرخ شده

غذای فرآوری شده نه تنها سرشار از چربی های ترانس است و به طور کلی برای قلب و سلامت شما مضر است، بلکه ممکن است اضطراب و علائم افسردگی را نیز افزایش دهد . غذاهای فرآوری شده و سرخ شده همچنین دارای مقدار زیادی سدیم هستند که باعث اختلال در سیستم عصبی می شود. پس غذاهایی بخورید که با خستگی مبارزه می کنند .

5. کافئین

کسانی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند ممکن است بخواهند عادات روزمره خود را کنار بگذارند. کافئین محرکی است که چرخه خواب را مختل می کند و باعث افزایش انرژی می شود. همچنین جذب ویتامین های مهم متعادل کننده خلق و خو را کاهش می دهد. کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی زا معادل حدود 10 قوطی نوشابه است،پس بهتر است مصرف این نوشیدنی ها را کاهش دهید.

بهترین کار این است که غذاهایی را که باعث افسردگی و اضطراب می شوند را شناسایی کنید. به هر قیمتی از آنها دوری کنید تا احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید. عادات غذایی سالم از میوه ها و سبزیجات تازه، غلات و غلات کامل، آجیل و دانه ها، کشک و دوغ زمانی که به اندازه کافی مصرف شوند، می توانند به بهبود سلامت روده شما کمک کنند و ممکن است به تعادل مشکلات مربوط به خلق و خو کمک کنند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.