شفا مگ

خواص چای کوهی برای زنان

چای کوهی گیاه دارویی بسیار مفید برای زنان است و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی این گیاه برای رحم، درد قاعدگی، پریودی و قاعده آوری بسیار مفید است.

خواص چای کوهی برای زنان

چای کوهی گیاه دارویی با طبع گرم است که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زیادی برای زنان دارد و می تواند برای قاعده آوری، درد قاعدگی و رحم مفید باشد.

چای کوهی یک گیاه پر خاصیت، بخصوص برای زنان می باشد که در مناطق دامنه های کوه های البرز، چالوس و مازندران رشد می کند. گل های چای کوهی معمولا ساق و گل های کرکی دارد و گل های آن به رنگ بنفش می باشد و بیشتر در مناطق کوهستانی و مزارع رشد می کند.

چای کوهی با علف چای یا هوفاریقون اشتباه گرفته می شود. علف چای گل های زرد و سفید دارد، اما گل های چای کوهی ریز و بنفش است.طبع چای کوهی گرم و خشک است و بسیار معطر و خوش طعم می باشد.

چای کوهی علاوه بر خواص مفیدی که برای زنان دارد می تواند برای قولنج، رفع خلط، روده بسیار مفید است و همچنین برای تقویت قوای جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین چای کوهی برای مبتلایان به روماتیسم و دردهای مفصلی بسیار مفید است

ساقه و برگ چای کوهی برای پوست بسیار مفید است، در اروپا از این گیاه برای درمان زخم ها استفاده می شود و همچنین بر اساس تحقیقات انجام شده چای کوهی می تواند علائم را کند تر کند.

خواص چای کوهی برای پریودی

چای کوهی یک گیاه برای قاعدگی شناخته می شود و به دلیل طبع گرم و خشک آن یک قاعده آور طبیعی می باشد و باعث تنظیم چرخه قاعدگی و میزان خونریزی در دوران قاعدگی می شود.

خواص چای کوهی برای رحم

چای کوهی یک گیاه ضد سرطانی است و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی دارد و می تواند نقش مفیدی در پیشگیری از بروز سرطان داشته باشد. چای کوهی می تواند برای سرطان سینه بسیار موثر باشد و تا حد زیادی از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری کند.

چای کوهی حاوی دو ترکیب پامی فرین آیی و متوکسی ساکورانتین می باشد که می تواند باعث جلوگیری رشد سلول های سرطانی در دهانه رحم را تا 50 درصد کاهش دهد.

چای کوهی برای درد قاعدگی

چای کوهی یک داروی گیاهی برای کاهش درد قاعدگی به طور طبیعی است و می تواند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی، مسکن ها و عوارض جانبی آنها باشد.

دیسمنوره یکی از شایع ترین اختلالات در زنان است که حدود 60 درصد زنان از آن رنج می برند و برای درمان آن از داروها و مسکن ها و ماساژ درمانی استفاده می کنند.مصرف چای کوهی می تواند در کاهش درد قاعدگی اولیه بسیار موثر باشد و جایگزین داروها و مسکن ها شود.

طبق مطالعات انجام شده بر روی 29 بیمار مبتلا به دیسمنوره اولیه یا درد قاعدگی ، به این نتیجه رسیدند که مصرف دمنوش چای کوهی می تواند بسیار موثر تر از کپسول مفنامیک اسید با دوز 250 میلی گرم برای کاهش درد قاعدگی باشد.

چای کوهی را می توان به عنوان یک درمان الحاقی یا یک جایگزین برای داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی دانست و همچنین این گیاه دارویی می تواند باعث کاهش تهوع و استفراغ در این دوران شود.

منع مصرف چای کوهی

  • چای کوهی طبع گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مضر است و باعث ادرار خون آلود در این افراد می شود.
  • مصرف چای کوهی در دوران بارداری ممنوع است ، زیرا باعث عوارض جانبی همچون مرگ جنین می شود.
  • چای کوهی اثر قرص های ضد بارداری را کم می کند، اگر قرص ضد بارداری استفاده می کنید نباید از این چای مصرف کنید.
  • در زمان مصرف چای کوهی اگر قرص ضد بارداری مصرف می کنید ، می بایست روش دیگری را جایگزین قرص ضد بارداری کنید.
  • اگر از داروهای آسم و سرماخوردگی، آنتی هیستامین ها استفاده می کنید نباید از چای کوهی استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش چای کوهی

برای تهیه دمنوش چای کوهی ابتدا به مقدار یک قاشق مرباخوری از این گیاه را در یک لیوان آب جوش ریخته و با قاشق هم بزنید. سپس سر لیوان را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

طرز تهیه جوشانده چای کوهی

برای تهیه جوشانده چای کوهی می بایست یک قاشق چای خوری برگ و گل خشک چای کوی را در 2 فنجان آب جوش بریزید و آن را آنقدر بجوشانید تا حدود یک فنجان از آن باقی بماند و سپس میل کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.