شفا مگ

دمنوش زنجبیل و دارچین برای قاعدگی

دمنوش زنجبیل و دارچین برای کاهش درد و گرفتگی در دوران قاعدگی بسیار مفید است و همچنین یک درمان گیاهی مناسب برای تنظیم دروه های قاعدگی در زنان می باشد.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای قاعدگی

اکثر زنان دچار نوسانات قاعدگی می شوند و از آنجا که استفاده از داروها می بایست توسط پزشک تایید و تجویز شود، گیاهان و داروها در طب سنتی می توانند برای قاعدگی مناسب باشند. در ادامه با تاثیر دمنوش زنجبیل و دارچین برای قاعدگی بیشتر آشنا شوید. این دمنوش گیاهی را می توانید به راحتی از ادویه ها و گیاهان آشپزخانه ای تهیه کنید و ثابت شده است که این گیاهان و ادویه ها در مقابله با بیماری های مختلف و بهبود سلامتی نیز نقش زیادی دارند.

دردهای قاعدگی می تواند اختلال قابل توجهی در زندگی یک زن ایجاد کند و با فشار مداوم روال عادی زندگی را می تواند در روزهای قاعدگی بدتر کند. ناراحتی گرفتگی عضلات، جریان خون زیاد، خستگی و از همه مهمتر تغییرات خلقی باعث فشار در زنان می شود.

دمنوش زنجبیل به همراه دارچین می تواند به زنان در تنظیم جریان قاعدگی کمک زیادی کند و همچنین با سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز مقابله کند. این دمنوش همچنین می توانید برای کاهش وزن در خانم ها بسیار موثر باشد.

چرخه قاعدگی زنان معمولا هر 28 روز یک بار است اما همه زنان مثل هم نیستند. چرخه قاعدگی در زنان متفاوت می باشد و می تواند از 21 تا 35 روز نوسان داشته باشد، اما بسیاری از زنان با تاخیر در قاعدگی روبرو می شوند که بهتر است با نحوه محاسبه روزهای قاعدگی بیشتر اشنا شوند تا بتوانند چرخه قاعدگی خود را تنظیم کنند. این باعث می شود تغییراتی در هورمون های آنها ایجاد شود که علاوه بر استرس و تغییرات در شرایط سلامتی می تواند در رژیم غذایی و افزایش یا کاهش وزن آنها نیز تاثیر بگذارد.

برخی از زنان در دوران قاعدگی دچار نفخ شکم و سایر مشکلات می شوند که می توانند با مصرف برخی داروهای گیاهی که البته بهتر است قبل از استفاده با پزشک زنان مشورت کنند تا مطمئن شوند که برای آنها بی خطر است، می توانند دردهای دوران قاعدگی را کاهش دهند.

خواص زنجبیل برای قاعدگی

زنجبیل یک گیاه دارویی است که در سراسر جهان آن را به عنوان یک ادویه مصرف می کند و به دلیل خاصیت درمانی زیادی که دارد به عنوان یکی از پر مصرف ترین گیاه دارویی شناخته می شود. تحقیقات نشان داده است که زنجبیل می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها و همچنین کاهش درد در دوران قاعدگی بسیار مفید باشد.زنجبیل میتواند در دوران قاعدگی باعث کاهش تهوع و رفع اسپاسم معده بسیار موثر باشد.

برخی مطالعات نشان داده است که زنجبیل می تواند به مبارزه با استرس اکسیداتیو در مغز کمک کند و این باعث جلوگیری از استرس و مشکلات خلقی در دوران قاعدگی می شود. زنجبیل دارای آنتی اکسیدان های زیادی است که می تواند باعث محافظت از سلول های مغز شوند.

نوشیدن دمنوش گیاهی زنجبیل می تواند در طول چرخه قاعدگی، گرفتگی و درد شکمی را کاهش دهند. زنجبیل می تواند به کاهش درد و شل شدن عضلات کمک زیادی کند و این باعث می شود درد در ناحیه شکم را کمتر کند.

تحقیقات نشان مید هد که ترکیبات موجود در زنجبیل باعث جلوگیری از تولید پروستاگلاندین ها که مواد شیمیایی هستند که باعث التهاب و انقباضات عضلانی رحم می شوند. از آنجا که شروع گرفتگی های قاعدگی باعث تولید بیش از حد پروستاگلاندین ها می شود، مصرف زنجبیل می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

علاوه بر این برخی شواهد نشان مید هد که زنجبیل ممکن است به کنترل خونریزی شدید قاعدگی کمک کند. به عنوان مثال در یک آزمایش بالینی بر روی 92 زن با خونریزی شدید قاعدگی به مدت سه دوره قاعدگی با زنجبیل تحت درمان قرار گرفتند در پایان مطالعات محققان دریافتند که میزان از دست دادن خون قاعدگی به طور چشمگیری در بین شرکت کنندگان در مطالعه کاهش یافته است.


بیشتر بخوانیم : 8 روش برای کاهش سریع درد پریود


خواص دارچین برای قاعدگی

دارچین برای دوره های قاعدگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا سرشار از مواد مغذی مانند اسید سینامیک و سینامالدئید است که این ها دارای خواص ضد التهابی ، ضد اکسیدانی و ضد میکروبی هستند. از همه مهمتر، دارچین به صورت پودر می تواند عوارض قاعدگی را کاهش دهد و به شما کمک کند تا درد دوره قاعدگی را کمتر تجربه کنید.

دمنوش دارچین می تواند به روش های مختلفی در دوران قاعدگی به شما کمک کند. معمولا حالت تهوع در دوران قاعدگی ممکن است در برخی افراد احساس شود. این به دلیل تغییرات هورمونی و گاهی به دلیل شرایطی مانند دیسمنوره یا بیماری التهابی لگن رخ می دهد. دارچین به عنوان یک درمان طبیعی بسیار توصیه می شود زیرا اوژنول موجود در آن هورمون های تحریک کننده حالت تهوع را سرکوب می کند.

دارچین یک ضد اسپاسم طبیعی است که به کاهش گرفتگی و درد قاعدگی کمک می کند. دارچین می تواند باعث گشاد شدن عروق خونی شود و افزایش جریان خون در ناحیه رحم را بالا ببرد که به طور موثر می تواند در تنظیم قاعدگی نامنظم و درد در دوران قاعدگی موثر باشد.

دارچین باعث کاهش درد، خونریزی قاعدگی، حالت تهوع و PMS می شود و در آخر اینکه دارچین نه تنها قاعدگی را تحریک می کند، بلکه علائم استفراغ و تهوع را کاهش می دهد.

دارچین برای درد پریود و گرفتگی عضلات

زنان اغلب گرفتگی و درد در ناحیه شکم را تجربه می کنند. درد دوره قاعدگی به نام دیسمنوره معروف است و می تواند قبل یا در طول چرخه قاعدگی ایجاد شود.پروستاگلاندین ها باعث انقباضات رحم می شوند تا به پوشش داخلی رحم کمک کنند و در نتیجه درد ایجاد می شود.

دارچین برای پریود و خونریزی شدید

بسیاری از زنان در دوران قاعدگی خونریزی شدیدی را تجربه می کنند این امر نه تنها بسیار ناراحت کننده است بلکه می تواند مشکلاتی مانند ضعف، گرفتگی عضلات ، چرکی و غش کردن را ایجاد کند. دارچین با کمک به گردش خون در خارج از رحم به کاهش جریان کمک می کند. در طول و قبل از قاعدگی استفاده از دارچین می تواند به طور طبیعی جریان قاعدگی را کاهش دهد.

دارچین برای تغییرات خلقی در دوره قاعدگی

رایحه منحصر به فرد دارچین برای دوره تاثیر شادی بخشی در تغییرات خلقی می گذارد. نیازی به گفتن نیست که افزودن دارچین به رژیم غذایی باعث می شود احساس خونسردی و راحتی کنید.

دارچین برای تنظیم دوره ها

چرخه های قاعدگی نامنظم به خصوص برای زنان مبتلا به یک کابوس شده است. در حالیکه هیچ مدرک مستقیمی در مرد دارچین و از بین رفتن دوره های قاعدگی وجود ندارد، دارچین به عنوان گشاد کننده عروق عمل می کند. این به این معنی است که دراچین رگ های خونی را گسترش می دهد و جریان خون را بهبود می بخشد. دارچین نمی تواند یک شبه چرخه قاعدگی را تنظیم کند اما می تواند باعث تنظیم دوره قاعدگی شود.

سایر خواص دمنوش زنجبیل و دارچین

دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی مناسب است و می تواند به کاهش طول درمان بیماری شما کمک چشمگیری داشته باشد. این دمنوش دارای ترکیبات فعال زیادی است که دارای خواص دارویی درمان کننده سرماخوردگی و سرفه می باشد.

همچنین زنجبیل هضم غذا را بهبود می بخشد و باعث تحریک بزاق دهان برای کمک به هضم غذا می شود. برای از بین بردن اسید بیش از حد معده می توانید نیم ساعت قبل از وعده های غذایی از آن استفاده کنید.

با مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل می تواند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. این دمنوش عطر و طعم بسیار خوبی دارد و دارای قدرت آنتی اکسیدانی قوی می باشد. دارچنی به علت ترکیبات آن که شامل اسید سینامیک و سینامالدئید است می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. این دمنوش را صبح زود با معده خالی میل کنید تا یک سم زدای قوی باشد.

این دمنوش بسیار مفید مناسب برای کاهش وزن و سم زدایی بدن نیز می باشد. اگر مقداری عسل به آن اضافه کنید می توانید تاثیر این دمنوش را چند برابر کنید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

دمنوش زنجبیل و آب زنجبیل برای کاهش درد قاعدگی و تنظیم دوره قاعدگی به عنوان یک درمان خانگی بسیار محبوب است. زنجبیل درد قاعدگی را تسکین می دهد. در طول دوره قاعدگی پوشش رحم تخریب می شود و مقدار زیادی پروستاگلاندین ازاد می کند و این یک ترکیب شیمیایی است که باعث انقباض رگ های خونی و انقباض علات رحم می شود که نتیجه آن افزایش درد در دوران پریود و قاعدگی است.

الان که می دانید چرا اینقدر درد پریود دارید می تواند از دمنوش زنجبیل و دارچین برای کاهش و تسکین درد در دوره قاعدگی استفاده کنید. زنجبیل به طور طبیعی سطح پروساگلاندین ها را کاهش می دهد و به رگ های خونی اجازه می دهد فضای خالی شداته باشند تا دیگر منقبض نشوند یا درد زیادی را برای شما ایجاد نکند.

روش اول تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

مقدار 2 فنجان آب جوش را در یک ظرف بریزید و یک عدد چوب دارچین به همراه چند تکه زنجبیل به آن اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس مخلوط را در یک لیوان بریزید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و سپس آن را گرم بنوشید.

نکته: اگر زنجبیل تازه در دسترس نبود می توانید از پودر های زنجبیل که در سوپر مارکت ها به فروش می رسند استفاده کنید.

روش دوم تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

2 لیتر آب در یک قابلمه بریزید و آن را در شعله ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس 80 گرم زنجبیل را برش های کوچک دهید و آن را به آب اضافه کنید. یک عدد چوب دارچین به آب اضافه کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه بجوشد. سپس جای را صاف کرده و مقداری عسل به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید تا عسل کاملا حل شود.

این دمنوش را می توانید در یک ظرف سربسته در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که می خواهید بنوشید، آن را گرم کرده و مصرف کنید.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.