شفا مگ

کاهش سریع درد پریود

برخی از دردها و عارضه ها به راحتی قابل بازگوکردن حتی پیش محرم ترین افراد خانواده هم نیستند و برای مثال مانند سردرد یا پادرد نمی توان با مطرح کردنشان، از دیگران کمک خواست.شما با خواندن این مطلب می توانید به کاهش سریع درد پریود و قاعدگی خود کمک کنید. در ادامه به 8 مورد از روش هایی که برای کاهش درد قاعدگی مفید است می پردازیم.

کاهش سریع درد پریود
  1. تغییر رژیم غذایی
  2. مصرف مسکن های مناسبت
  3. دمنوش برای درد قاعدگی
  4. روغن ماهی و ویتامین B1
  5. ماساژ با روغن گیاهی
  6. استفاده از کیسه آب گرم
  7. بالا بردن سطح ایندورفین بدن
  8. رژیم غذایی منیزیم دار

تغییر رژیم غذایی

کم کردن مواد غذایی پرچرب و افزایش مصرف سبزی ها در رژیم غذایی می تواند به کاهش درد دوران قاعدگی کمک کند. آلدو پالمیری، استاد دانشگاه (UCLA) معتقد است رژیم غذایی کم چرب و گیاهی، نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه به طور کلی باعث کاهش التهاب های بدن می شود.

مصرف مسکن های مناسبت

معمولا بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای کاهش درد خود به داروها پناه نبرند. به گفته دکتر پالمیری مصرف متعادل داروهای غیراستروییدی و ضدالتهاب مثل ایبوپرفون یا ناپروکسن می تواند در کاهش درد به شما کمک کند. در دوران قاعدگی بر اثر آزاد شدن موادی به نام پروستا گلاتدین ایجاد می شود که این داروها باعث کاهش تولید این ماده می شوند و به طور کلی درد و التهاب را کم خواهندکرد.

دمنوش برای درد قاعدگی

تحقیقات نشان داده مصرف بعضی از انواع دم نوش در کاهش درد در قاعدگی موثر است. چون بعضی از گیاهان می توانند مانند استروژن عمل کنند. با این حال ار سابقه مصرف داروهای رقیق کننده خون یا سرطان های ناشی از هورمون را دارید، پیش از مصرف این دوم نوش ها با پزشک خود مشورت کنید.

طبق تحقیق انجام شده در (University of Maryland Medical Center) یکی از دم نوش هایی که برای کاهش درد قاعدگی مناسب است، این گونه تهیه می شود؛ دو قاشق چای خوری چوب دارچین را به همراه یک لیوان آب بجوشانید، سپس به مدت ۱۵ دقیقه دم نوش حاصل شده را هم بزنید و سه وعده در طول روز میل کنید اما اگر از داروهایی مثل قرص های فشار خود یا لیتیوم استفاده می کنید، حتما پیش از نوشیدن دم نوش با پزشک خود مشورت کنید. اضافه کردن نعنا به دم نوش هم برای کاهش درد موثر خواهدبود.

روغن ماهی و ویتامین B1

براساس تحقیقات منتشرشده در نشریه (Global Journl of Health Science) یکی دیگر از راه های طبیعی برای کاهش درد دوران قاعدگی، مصرف مکمل های روغن ماهی، ویتامین (B1) یا هردوی آن هاست.

ماساژ با روغن گیاهی

طبق مطالعات منتشر شده در نشریه (Journal of Obstetrics and Gynaecology Research) استفاده از روغن های گیاهی و ماساژ می تواند در کاهش درد دوران قاعدگی موثر باشد و زنانی که از روغن های گیاهی مثل روغن زیتون برای ماساژ استفاده کرده بودند، طی یک الی دو روز بعد، درد کمتری داشتند.

استفاده از کیسه آب گرم

طبق گفته دکتر پالمیری، استفاده از کیسه آب گرم به اندازه مصرف داروی ایبوپروفن برای کاهش درد تاثیرگذار خواهدبود.

بالا بردن سطح ایندورفین بدن

ترشح ایندروفین در بدن به کاهش درد قاعدگی کمک می کند. داشتن رابطه زناشویی رضایت بخش یا انجام ورزش می تواند باعث افزایش ترشح ایندورفین در بدن شود. مطمئنا ورزش در دوران قاعدگی سخت به نظر می رسد، اما انجام حرکات ورزشی مناسب در کاهش درد به شما کمک خواهدکرد. برای این که حکرات مناسب ورزشی را بیابید، می توانید از متخصص کمک بگیرید.

رژیم غذایی منیزیم دار

براساس تحقیقات دکتر جارا سیمز، استادیار دانشگاه کالیفرنیا، مصرف منیزیم در رژیم غذایی از جمله مورادی است که در کاهش درد قاعدگی تاثیرگذار است. می توانید از مواد غذایی یا مکمل های منیزیم دار استفاده کنید. منیزیم در تنظیم عملکرد اعصاب و ماهیچه ها موثر است. برای مثال، ۳۰ گرم بادام یا نصف پیمانه اسفناج پخته حاوی ۸۰ میلی گرم منیزیم است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.