شفا مگ

روش های کاهش درد در قاعدگی

بانوان در دوران قاعدگی دچار درد و ناراحتی هایی می شوند و در بعضی از خانم ها درد قاعدگی شدید می باشد و باعث می شود که زندگی روزمره برایشان سخت شود.درد قاعدگی را می توانید با برخی از رفتارها و کارها کمتر کرد.اما برخی کارها هستند که با پرهیز از انجامش کمی درد قاعدگی را کم می کند. در ادامه مواردی را اشاره می کنیم که باعث کاهش درد در قاعدگی می شود.

کاهش درد در قاعدگی
  1. کاهش درد قاعدگی با ورزش
  2. اجتناب از مصرف شیرینی
  3. کاهش مصرف کافئین
  4. کاهش استرس
  5. چند وعده ای غذا در روز

کاهش درد قاعدگی با ورزش

تحقیقات نشان داده ورزش های سبک مانند دویدن آهسته روی تردمیل و یا تمرینات کم فشار مانند یوگا Yoga و پیلاتس Pilates ، می توانند نشانه های ناراحت کننده قاعدگی مانند درد و تغییر در خلق و خو را بهبود ببخشند. در این دوره تا جای ممکن از انجام تمرینات پر فشار و با شدت بالا پرهیز کنید. در عوض رو به تمرینات سبک و متفاوت بیاورید تا هم فعالیت بدنی را ترک نکرده باشید و هم دردتان کمتر شود.

اجتناب از مصرف شیرینی

در طول قاعدگی ممکن است وسوسه شوید شکلات بخورید اما ثابت شده گاهی این کار باعث بدتر شدن علائم می شود. توصیه می شود در طول این دوره تا جای ممکن از خوردن شیرینی، شکلات و الکل پرهیز کنید چون باعث بالا رفتن شدید قند خون، پف کردگی و خستگی بیشتر می شوند. 

کاهش مصرف کافئین

کافئین نشان داده می تواند در بدن، فعالیتی ادرار آور داشته باشد که ممکن است باعث کاهش آب بدن خانم ها شود. همچنین کافئین یک محرک نیز هست که به صورت بالقوه، باعث تحریک رحم و افزایش گرفتگی این قسمت می شود. ثابت نشده است که نخوردن کافئین باعث بهبود یا کاهش درد قاعدگی می شود اما به بدتر نشدن آن نیز کمک می کند.

با این حال اگر نخوردن چای یا قهوه صبحگاهی بیشار اذیتتان می کند می توانید از آن استفاده کنید. در صورتی که با نخوردن کافئین مشکلی ندارید، بهتر است در این دوره کاملا از آن پرهیز کنید.

کاهش استرس

با اینکه استرس ضرورتا درد این دوره را بیشتر نمی کند، اما می تواند تغییرات خلق و خو را بدتر کند. بیشتر افراد نمی توانند کاملا از استرس پرهیز کنند اما می توانند چیزی اضافه کنند که در طول روز، آرامشان کند مانند رفتن به پیاده روی به همراه یک هم صحبت خوب، انجام یوگا، یک دوش آب گرم و یا بازی با کودکان.

چند وعده ای غذا در روز

با اینکه توصیه استاندارد این است که در روز، حداقل سه وعده میل کنید اما اگر احساس حالت تهوع می کنید باید چندین وعده کوچک در طول روز میل کنید. فقط باید سعی کنید در طول روز، برای مدت زمان طولانی با شکم خالی نمانید چون می تواند منجر به فعالیت معده و حالت تهوع شود. خوردن وعده های متعدد و مرتب، همچنین می تواند کمکتان کند سطح انرژی تان به صورت متداوم بالا بماند و از افت قند خون که باعث احساس ضعف، خستگی، کج خلقی و تحریک پذیری می شود جلوگیری کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.