شفا مگ

صبحانه چه میوه ای بخوریم

صبحانه یک وعده مهم غذایی است که می توانید با مصرف میوه در این میان وعده مهم، ویتامین ها، مواد مغذی و فیبر خود را تامین کرده و احساس سیری بیشتری کنید.

صبحانه چه میوه ای بخوریم

آیا صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی روز است یا خیر؟ بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که صبحانه خوب و کامل بسیار مهم است و می تواند زمینه را برای یک روز بسیار خوب بسازد. میوه سرشار از فیبر و مواد مغذی بسیار مهمی است که اگر آن را به صبحانه خود اضافه کنید می توانید یک روز متعادل با یک صبحانه مقوی داشته باشید. صبحانه چه میوه ای بخوریم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

مرکبات

مرکبات که می تواند شامل پرتقال، گریپ فروت، لیمو یا لیمو ترش باشد یک منبع بسیار خوبی از ویتامین سی، فیبر غذایی، پتاسیم و عناصر غذایی گیاهی می باشند و همچنین دارای خواص ضد التهابی و سم زدایی می باشند و می توانند علاوه بر انرژی صبحگاهی به سلامت قلب نیز کمک کنند.

گریپ فروت خواص زیادی دارد ، اما برای همه افراد مناسب نمی باشد. زیرا برخی افراد ممکن است بیماری های خاص داشته باشند و داروهایی را برای بیماری خود مصرف می کنند .گریپ فروت می تواند با این داروها تداخل داشته باشد. بنابراین اگر از دارو استفاده می کنید قبل از مصرف گریپ فروت با پزشک خود مشورت کنید.

سیب

آیا میدانید که یک سیب در روز باعث می شود شما به پزشک مراجعه نکنید؟ شاید این حرف را از خیلی از افراد مسن شنیده باشید. بله حقیقت دارد. سیب دارای مزایای تغذیه ای زیادی است و همچنین دارای فیبر، ویتامین سی و سرشار از آنتی اکسیدان است و منبع خوبی از کوئرستین است که درای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی دارد و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این ماده موجود در سیب می تواند به راحتی الرژی های فصلی را در افراد بهبود بخشد.

از دیگر خواص سیب مصرف راحت آن است و می تواند برای افرادی که صبح ها عجله برای از منزل بیرون رفتن را دارند بسیار مناسب باشد. فیبر موجود در این میوه به ما کمک میکند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنیم. این باعث می شود مصرف میان وعده های بین روز ما را کاهش دهد.

تمشک

تمشک بسیار ریز و در عین حال سرشار از عطر و طعم خاصی است که می توانید آن را به صبحانه خود اضافه کنید. این میوه کوچک را می توانید در اسموتی ها، ماست یا حتی نان تسک خود به همراه کره و مغز گردو اضافه کنید.

تمشک را می توان گفت یک نیروگاه کوچک از عناصر غذایی است و از آنجا که ما میوه را کامل می خورید، مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی به راحتی بدست می آیند. تمشک مانند اکثر میوه ها منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی می باشد. یک فنجان تمشک حدود هشت گرم فیبر و 64 کالری دارد.

دانه انار

برای میوه ای که بسیاری از افراد از آن غافل هستند، دانه های انار می باشد. این دانه های یاقوتی مانند نگین، منبع غنی از پلی فنل های آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که می توانند به محافظت از سلول های ما در برابر رادیکال های آزاد کمک کند. این میوه می تواند به جلوگیری از سرطان پروستات روده بزرگ، ریه و پستان به بدن کمک کند.

دانه های انار به عنوان یک دانه خوراکی بی نظیر است که حاوی مقادیر بسیار زیادی تری از آنتی اکسیدان به نسبت سایر میوه ها می باشد.انار همچنین سرشار از پتاسیم، فیبر، ویتامین K، ویتامین C و آنتی اکسیدان و فولات است.


بیشتر بخوانید : خوردن میوه بجای صبحانه برای لاغری


کیوی

کیوی ممکن است به اندازه سیب و تمشک محبوب نباشد، اما خوردن آن هنگام صبحانه یا در هر زمان از روز می تواند خواص زیادی برای سلامتی و بدن داشته باشد. اگر حوصله پوست کندن آن را ندارید، میتوانید ان را از وسط دو نیم کرده و با قاشق داخل آن را مصرف کنید.

کیوی دارای ویتامین سی زیادی است که می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. همچنین سرشار از فیبر است که می تواند سیری را در شما افزایش دهد و همچنین به هضم غذا کمک زیادی کند.

طالبی

طالبی بسیار غنی از ویتامین های C ، ویتامین A، پتاسیم و فیبر است و همچنین یک میوه ای است مانند خیار که نیمی از آن از آب تشکیل شده است. بنابراین اگر تمایلی به نوشیدن آب ندارید صبح هنگام طالبی می تواند برای شما عالی باشد. بر اساس گفته ها مقدار وعده پیشنهادی برای مصرف طالبی یک تا دو فنجان است که این مقدار کالری کمی دارد و لازم نیست نگران میزان مصرف آن باشید.

موز

موز یکی از ساده ترین میوه ایی است که به راحتی می توانید آن را پوست گرفته و مصرف کنید و یک میوه راحت برای صبحانه شما می باشد. علاوه بر راحتی مصرف می تواند گفت که این میوه خواص زیادی برای بدن دارد.

موز حاوی نشاسته مقاوم است که توسط بدن هضم نمی شود و برای باکتری های مفید روده بسیار مناسب است. می دانید که اهمیت سلامت روده نقش بسیار مهمی در عملکرد سایر اعضای بدن دارد.موز سرشار از پتاسیم، منگنز، ویتامین های گروه B و مقدار زیادی فیبر و منیزیم است.

آووکادو

آووکادو یک گزینه بسیار خوشمزه برای صبحانه شما می باشد. اما این تنها دلیلی نیست که گفته می شود آووکادو را در رژیم غذایی صبحگاهی خود قرار دهید. آووکادو می تواند شما را برای ساعت های زیادی سیر نگه دارد.

آووکادو میوه بسیار خوبی است که منبع بسیار خوبی فیبر دارد. بسیاری از ما روزانه می بایست 25 تا 38 گرم فیبر را مصرف کنیم.بنابراین با مصرف آووکادو می توانید به هضم غذا کمک کرده و باعث شود مدت بیشتری سیر باشید.1/2 پیمانه آووکادو حاوی 5 گرم فیبر به همراه چربی های سالم و سایر ویتامین ها و مواد معدنی از قبیل ویتامین سی، ویتامین E، و فولات است.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.