شفا مگ

خواص دمنوش بابونه و رازیانه

دمنوش بابونه و رازیانه دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی می باشد و همچنین خواص زیادی برای تنظیم سیستم گوارش، تنظیم روده ها، نفخ و رفلاکس معده دارد.

خواص دمنوش بابونه و رازیانه

دمنوش بابونه و رازیانه از جمله دمنوش های تسکین دهنده و ضد التهابی می باشد و تاثیرات بی نظیری بر روی سیستم هضم غذا، نفخ معده و روده، همچنین تنظیم تولید اسید بیش از حد دارد.

همچنین با نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه و رازیانه احساسات منفی مانند غم و غصه و همچنین مشکلات عصبی خود را به راحتی تسکین دهید. این دمنوش را می توانید با گیاهانی مانند نعناع فلفلی، گل سرخ، بومادران، گل ختمی تهیه و استفاده کنید.

بابونه یک گیاه جادویی است که به عنوان دمنوش می توان از خواص آن بهرمند شد.گیاه بابونه از زمان های قدیم مورد استفاده بشر بوده است و برای مشکلات خواب ، آرام سازی رگ های خونی و صاف کردن فیبرهای عضلانی استفاده می شده است. همچنین بابونه به عنوان یک ضد باکتری عمل می کند و به کنترل دیابت نیز کمک زیادی می کند.

مصرف چای بابونه و رازیانه می تواند برای درمان افرادی که مشکل سندرم روده تحریک پذیر دارند بسیار موثر باشد و باعث کاهش نفخ، یبوست و همچنین تسکین حرکات روده آنها شود.

رازیانه یکی از گیاهان مفید برای درمان مشکلات افسردگی می باشد و می تواند بهترین گزینه برای ارامش بخشی اعصاب باشد. همچنین رازیانه می تواند به کاهش نفخ و اسپاسم روده کمک زیادی کند و تصور می شود که ماهیچه های روده را شل کرده و باعث کاهش یبوست در افراد می شود.

طرز تهیه دمنوش بابونه و رازیانه

برای تهیه دمنوش بابونه و رازیانه می توانید یک قاشق چایخوری بابونه خشک به همراه یک قاشق چای خوری دانه رازیانه و یک قاشق چایخوری ریشه گل ختمی ریز خرد شده را در یک ظرف بریزید. همچنین در صورت تمایل می توانید یک قاشق چایخوری بومادران نیز به این دمنوش اضافه کنید.

سپس به مقدار 500 میلی لیتر آب جوش را به این ظرف اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه دم بکشد. سپس این دمنوش را صاف کرده و مصرف کنید. این دمنوش را می توانید 2 تا 3 بار در روز مصرف کنید.

هشدار: زنان باردار نباید از این دمنوش استفاده کنند و منع مصرف دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.