شفا مگ

چگونه سوخت و ساز بدن را بالا ببریم

چگونه سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم؟ چگونه چربی سوزی بدن را بالا ببریم؟ سوخت و ساز بدن را می توانید بدون ورزش هم بالا ببریم و با انجام چند تغییر مهم در شیوه زندگی این کار اتفاق می افتد.مهمترین آنها عادات مصرف غذایی اشتباه و نادرست باعث می شود که کالری نسوزانید. در ادامه با چند راهکار برای بالا بردن سوخت و ساز بدن شما معرفی کرده ایم . با ما همراه باشید.

چگونه سوخت و ساز بدن را بالا ببریم

خوابیدن به اندازه کافی: خوابیدن کافی می تواند تاثیر بسیار زیادی در اندازه چربی های دور کمر داشته باشد.اگر خواب کافی نداشته باشید، بدن اشتباهی هورمون گرسنگی را ترشح می کند و باعث می شود احساس گرسنگی کاذب داشته باشید و بیشتر از حد نیاز بخورید.

خوردن صبحانه: اگر کمی زودتر از خواب بیدار شوید و صبحانه بخورید نصف راه چربی سوزی را طی کرده اید. با نخوردن صبحانه باعث می شوید که سوخت و ساز صبح را از دست بدهید. اگر صبحانه نخورید، حتی اگر 20 دقیقه هم پیاده روی کنید، نمی تواند جای سوخت و ساز صبحانه را بگیرد.

فعال باشید: ورزش کردن روزانه در باشگاه ها و ورزش حرفه ای شاید برای خیلی از افراد غیر ممکن باشد، اما شما می توانید ورزش در خانه را تجربه کنید و چند حرکت آسان ورزشی را جایگزین ورزش در باشگاه کنید. ورزش های حتی آسان و چند حرکت هوازی محرک سوخت و ساز بدن می باشند و به سوزاندن کالری کمک زیادی می کند. سعی کنید دمبل بزنید زیرا دمبل زدن باعث می شود بافت ماهیچه ای شما بیشتر شود. اگر عضلات بیشتر شوند کالری بیشتری می سوزانند.

سه وعده غذایی را فراموش کنید: سه وعده غذایی بزرگ در روز زیاد مناسب افرادی که می خواهند سوخت و ساز بیشتری داشته باشند مناسب نیستند. سعی کنید وعده های غذایی خود را کوچک و میان وعده های سالم مصرف کنید. سه وعده غذایی خود را به روزانه 5 تا 6 وعده غذایی کوچک تقسیم کنید تا انرژی بدن شما حفظ شود. با این کار سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند.نخوردن غذا باعث می شود سوخت و ساز بدن کند شود

آب زیاد مصرف کنید: مصرف آب زیاد باعث می شود سوخت و ساز سریع تر شود. با نخوردن آب کافی باعث می شود خطر افزایش وزن داشته باشید. کم آبی می تواند باعث شود مغز فکر کند که گرسنه هستید و بجای اینکه آب بنوشید به خوردن خوراکی گرایش پیدا می کنید.

مصرف غذای تند :مصرف غذای تند باعث می شود که سوخت و ساز بدن زیاد شود. افزایش تندی در وعده غذایی باعث می شود همزمان با مصرف غذا انرژی بدن نیز آزاد شود.

مصرف کلسیم: کلسیم یک ماده معدنی ضروری می باشد که می تواند به سوخت و ساز بدن کمک کند و باعث کاهش وزن نیز شود. استفاده از رژیم غذایی با کلسیم زیاد و کالری کم باعث می شود سوخت چربی در بدن را افزایش دهد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.