شفا مگ

ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو

ورزش کردن در خانه از روش هایی برای لاغری شکم و همچنین آب کردن چربی های شکم است. برای ورزش کردن در خانه ،تمرین های ساده و سبک خانگی هستند که با انجام آنها به آب کردن شکم و لاغری کمک زیادی می کند.ورزش کردن در ذهن اکثر افراد سخت می باشد و آب کردن شکم و چربی نیز سخت تر می باشد.ورزش کردن در خانه برای لاغری شکم و پهلو می تواند یکی از بهترین روش ها برای داشتند اندام خوب باشد.در ادامه با این تمرین های ساده و سبک آشنا شوید.

ورزش در خانه برای لاغری شکم و پهلو

ورزش با صندلی دسته دار: روی یک صندلی دسته دار بنشینید و ساعد خود را روی دو دسته صندلی قرار بدهید.سپس ران های خود را به هم بچسبانید و سعی کنید پاهای خود را حدود 5 سانتی متر از سطح زمین بالاتر بیاورید.در این وضعیت 10 ثانیه بمانید و سپس پاهای خود برگردانید. این حرکت را از 5 مرتبه در روز شروع کنید و هر روز یک مرتبه به آن اضاف کنید تا به 20 مرتبه در روز برسد

دراز کشیدن به پشت: ابتدا یک بالش را بیاورید و به پشت روی آن دراز بکشید و دستان خود را در امتداد بدن خود جفت کنید و پاهای خود را به هم بچسبانید.در این حالت بدون استفاده از دست پای خود را 15 سانتی متر بالا بیاورید و حداقل 5 ثانیه نگه دارید. سپس پاهای خود را به حالت قبل بازگردانید. این حرکت را از 5 مرتبه شروع کرده و روزانه 1 مرتبه به آن اضافه کنید تا به 20 مرتبه در روز برسد.

استفاده از حلقه های ورزشی: حلقه زدن در خانه می تواند به کوچک کردن شکم بسیار کمک کند. برای شروع حلقه زدن در خانه روزی 2 دقیقه یا حدود 50 حلقه بزنید و به مرور به 30 دقیقه ارتقا دهید.

دراز و نشست: دراز و نشست یکی از روش های بسیار ساده و کاملا موثر برای آب کردن شکم است. برای انجام دراز نشست ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید و دست های خود را پشت گردن خود گره کنید و این کار را انجام دهید. این روش را تا جایی که می توانید انجام دهید و روزانه به تعداد آن اضافه کنید.

ضربه به شکم:هنگام پیاده روی ضربه های آرامی به شکم خود بزنید تا باعث تحریک ماهیچه های شکم شود و باعث شود چربی بیشتری بسوزانید. همچنین در زمانی که آهسته نشسته اید و مشغول کار روزانه خود هستید با کف دست آهسته به شکم خود ضربه بزنید. این باعث چربی سوزی می شود.

طناب زدن:طناب زدن هم برای کوچک کردن شکم بسیار مفید است. طناب زدن را حداقل روزی 50 مرتبه طناب بزنید و به مرور تعداد را بیشتر کنید.


بیشتر بخوانید : فواید دمبل زدن برای بدن


ورزش با دمبل ایستاده:سرپا بایستید و دو دمبل نیم کیلویی تا دو کیلویی به دست بگیرید و دست های خود را عمود با بدن خود قرار دهید. حدود 20 ثانیه در این حالت بمانید و بعد از 10 ثانیه استراحت کنید و دوباره این کار را انجام دهید. برای اینکه شکم تان زودتر آب شود این حرکت را روزی 15 مرتبه انجام دهید.

ورزش با دمبل دراز کشیده:به پشت دراز بکشید و یک بالش کوچک زیر پاشنه پای خود قرار دهید و دست های خود را در راستای پهلو هایتان روی زمین بگذارید.دو دمبل نیم تا 2 کیلویی در دست بگیری دو سپس دست هایتان را به صورت صاف 10 سانتی متر از سطح زمین بالا بیاورید. 10 ثانیه در این حالت بمانید و 5 ثانیه استراحت کنید. این حرکت را حداقل 7 بار در روز انجام دهید.

حرکت یک پا:ابتدا سرپا ایستاده و دستهای خود را کاملا از هم باز کنید و یک پای خود را از روی زمین بردارید و بدن تان را به سمت جلو و پای بلند شده تان را به سمت عقب ببرید.چند ثانیه در این وضعیت بمانید و در هر مرتبه که تکرار می کنید جای پاهای خود را تعویض کنید.

خم کردن زانو در حالت دراز کشیده:به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را کمی خم کنید و دست های خود را پشت گردن تان قلاب کنید و سر و شانه های تان را تا وسط کمر به سمت جلو متمایل کنید. این کار را چند بار تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.