شفا مگ

موثرترین و بهترین دمنوش سرماخوردگی پاییز

دمنوش سرماخوردگی پاییز یکی از گزینه های درمانی در طب سنتی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و باعث کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا شود.

دمنوش سرماخوردگی پاییز

این روزها در فصل پاییز و زمستان شاید بیشتر افراد دچار سرماخوردگی شوند. نوشیدن یک دمنوش گرم می تواند در این روزها مفید باشد چرا که برخی از این دمنوش ها می توانند به بدن شما در مبارزه با سرماخوردگی کمک زیادی کنند. دمنوش هایی مانند دمنوش زنجبیل، دمنوش لیمو، دمنوش نعناع و غیر از جمله دمنوش هایی هستند که خوردن آنها نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، بلکه به شما کمک می کند تا زودتر دوران سرماخوردگی را پشت سر بگذارید.
یکی از مهمترین گزینه ها برای بهبود سرماخوردگی مصرف ویتامین C می باشد که با مصرف برخی دمنوش ها می توانید ویتامین C زیادی را به بدن خود منتقل کنید. این ویتامین می تواند به بدن شما کمک کند تا زودتر دوران بیماری را پشت سر بگذارد.البته این دمنوش ها فقط برای دوران سرماخوردگی نیست، با نوشیدن آنها می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. اما حتما توجه داشته باشید که مطمئن شوید که به این دمنوش ها حساسیت یا آلرژی نداشته باشید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.
قطعا نوشیدن یک فنجان دمنوش برای سرماخوردگی پاییزی می تواند به شما کمک کند تا علائم سرماخوردگی کاهش یابند و مجاری سینوسی شما پاکسازی شود. این دمنوش ها می توانند سیستم ایمنی بدن شما را افزایش دهند و باعث شود سریعتر علائم سرما خوردگی شما برطرف شود. زیرا بیشتر این دمنوش ها سرشار از ویتامین سی می باشند، برخی مطالعات نشان داده است که ویتامین سی مدت سرماخوردگی را کوتاه می کند و شدت علائم آن را کاهش می دهد.

دمنوش نعناع مناسب فصل پاییز

دمنوش نعناع فلفلی به کاهش علائم سرماخوردگی کمک زیادی می کند و می تواند یک تسکین دهنده عالی باشد و به شما کمک کند تا در کوتاه ترین زمان احساس بهتری داشته باشید.این دمنوش گلودرد را تسکین می دهد و باعث آرامش بهتری می شود. دمنوش نعناع خواص ضد ویروسی دارد و همچنین به کاهش التهاب و رفع احتقان نیز کمک می کند. اگر می خواهید گزینه ای را برای بهبود وضعیت خود انتخاب کنید می توانید این دمنوش را امتحان کنید.

دمنوش بابونه برای کاهش التهاب

شاید همیشه از بزرگان فامیل شنیده باشید که دمنوش بابونه برای سلامتی چقدر مفید است. بابونه گیاهی دارویی است که می تواند به تسکین علائم سرماخوردگی کمک زیادی کند. بابونه قرن ها در طب گیاهی برای بیماری های مختلفی تجویز می شده است. تحقیقات زیادی بر روی گیاه بابونه انجام شده است و می تواند یک گیاه دارویی برای کاهش علائم سرماخوردگی ، تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب باشد.
دمنوش بابونه بسیار طعم خوبی دارد، اما اگر می خواهید طعم آن را بهتر کنید می توانید مقداری عسل طبیعی به آن اضافه کنید که علاوه بر شیرین شدن، خواص این دمنوش را بیشتر کند.

دمنوش زنجبیلی برای تقویت سیستم ایمنی

زنجبیل خواص ضد التهابی و ضد تهوع دارد و همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود. با توجه به خواص زنجبیل، پس دمنوش زنجبیل می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک زیادی کند. همچنین می تواند علائم بیماری های تنفسی را کاهش دهد.

این دمنوش فقط برای مبارزه با سرماخوردگی نمی باشد، زیرا دارای خواص سلامتی بسیاری است و همچنین می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، سرطان ، زوال عقل و غیره مفید باشد.

دمنوش زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

زنجبیل و عسل از گزینه های بسیار عالی برای سرماخوردگی در فصل پاییز است. این دمنوش استرس بدن را کاهش می دهد و این باعث کاهش علائم سرماخوردگی از جمله سردرد و گلودرد می شود. همچنین این دمنوش اگر گرم مصرف شود می تواند سرفه و گلودرد را تسکین دهد.تحقیقان نشان می دهد که زنجبیل و عسل می توانند به کاهش علائم سرفه و التهاب گلو کمک کند. زنجبیل حاوی جینجرول است که خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد. خواص زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی را می توانید از این بخش بخوانید.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی

این دمنوش یک نوشیدنی عالی است که می تواند فواید زیادی برای سلامتی به ویژه سیستم ایمنی بدن دارد. این دمنوش از ترکیب زنجبیل و دارچین تهیه می شود و می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک زیادی کند و در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا به کمک شما بیاید.
دمنوش زنجبیل و دارچین به همراه عسل یک داروی خانگی برای سرماخوردگی، خارش گلو، سرماخوردگی، سرفه یا آلرژی مانند آسم و برونشیت مفید است. برای مشاهده خواص و طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی می توانید به این بخش مراجعه کنید.

دمنوش ختمی برای سرماخوردگی در پاییز

دمنوش ختمی یکی از دمنوش های دارویی بسیار مفید برای سرماخوردگی پاییزی است. همانطور که گفتیم یکی از مواردی که به درمان سرماخوردگی کمک می کند مصرف ویتامین C می باشد، پس دمنوش ختمی می تواند گزینه خوبی برای بهبود سرماخوردگی در پاییز باشد. این دمنوش سرشار از ویتامین C است و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. اگر دچار سرماخوردگی پاییزی شدید می توانید روزانه دمنوش گل ختمی مصرف کنید تا علائم سرماخوردگی شما بهبود یابد. اگر این دمنوش را روزانه مصرف کنید و استراحت کنید، می تواند علائم به راحتی بهبود یابد.

طرز تهیه دمنوش گل ختمی آسان است و فقط نیاز به چند برگ گل ختمی یا دمنوش های آماده که در بازار موجود است می باشد. یک فنجان آب جوش اماده کنید و چند برگ گل ختمی به آن اضافه کنید و بگذارید برای مدت 5 دقیقه دم بکشد. سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید. اگر تمایل دارید طعم آن را کمی بهتر کنید یک برش لیمو به آن اضافه کنید. این کار باعث می شود ویتامین سی این دمنوش نیز بیشتر شود.

مریم گلی برای کاهش التهاب و گلودرد سرماخوردگی

مریم گلی یک گیاه چندمنظوره فوق العاده است. از مریم گلی در بسیاری از درمان های گیاهی (حتی درمان ناباروری در مصر باستان) استفاده می شود. اگرچه تاثیر این گیاه در درمان ناباروری بر ما آشکار نیست اما به لطف خواص ضد التهابی خود قادر است گلوی آزرده شما را تسکین دهد. بهتر است آن را با چای مصرف کنید زیرا مایعات گرم نیز به نوبه خود گلوی شما را آرام می کند.

دمنوش شیرین بیان با خواص ضد ویروسی

دمنوش شیرین بیان قرن هاست که از آن به عنوان یک گیاه ضد ویروسی و ضد باکتریایی یاد می کنند و در طب سنتی این دمنوش را برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی تجویز می کنند. یک دمنوش عالی برای سرماخوردگی پاییزی می باشد زیرا حاوی فلاونوئید هایی است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کنند.

دمنوش ریشه شیرین بیان می تواند از تکثیر ویروس ها و باکتری ها جلوگیری کنند و باعث کاهش زمان بهبودی سرماخوردگی شوند.
اگر می خواهید این دمنوش را مصرف کنید یک قاشق چایخوری شیرین بیان خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگارید حدودا 5 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را میل کنید.

دمنوش کاملیا سینس برای تقویت سیستم ایمنی

دمنوش کاملیا سنس دارای خواص زیادی است که می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند. این دمنوش خواص زیادی دارد و دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان و مقدار متوسط کافئین است. این دمنوش حاوی کاتچین است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به جوگیری از بیماریی هایی مانند سرماخوردگی فصلی و آنفولانزا کمک کند.

دمنوش لیمو و عسل برای سرماخوردگی

دمنوش لیمو و عسل یک چای نیست اما می تواند به مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار موثر باشد. لیمو سرشار از ویتامین سی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و عسل به تسکین علائم سرماخوردگی پاییزی کمک می کند. اگر آنقدر بیمار هستید که نمی توانید زیاد غذا بخورید یک فنجان دمنوش لیمو وعسل می تواند به ارامش معده و گرم نگه داشتن اندام درونی بدن شما کمک کند. می توانید برای بهرمندی از خواص لیمو و عسل آن را به چای سیاه و یا هر دمنوش دیگری اضافه کنید.

دمنوش سرخارگل با خواص ضد ویروسی

دمنوش سرخارگل یا اکیناسه خواص ضد التهابی و ضد ویروسی بسیار زیادی دارد و می تواند به درمان التهاب، سردرد، و سرماخوردگی پاییزی و آنفولانزا کمک زیادی کند.این گیاه به دلیل خواص بی شماری که دارد به عنوان یک گیاه معجزه گر شناخته شده است. این دمنوش دارای ترکیباتی به نام فنل است که آنزیم ها و گیرنده های سلولی را کنترل می کند. همچنین حاوی اسید فنولیک و پلی استیلن نیز می باشد که می توانند به کاهش التهاب و علائم سرماخوردگی کمک زیادی کنند.خواص اکیناسه را بیشتر بشناسید و با طرز تهیه دمنوش آن اشنا شوید.

اکیناسه میتواند حدود 50 درصد از ابتلا به سرماخوردگی را در افراد کاهش دهد و همچنین در زمان ابتلا به سرماخوردگی مدت آن را کاهش دهد. امروزه یکی از بهترین داروهای گیاهی بدون نسخه برای درمان سرماخوردگی و انفولانزا میباشد

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.