شفا مگ

زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

زنجبیل و عسل سرشار از خواص ضد التهابی، آنتی بیوتیک و کاهش دهنده علائم سرماخوردگی است و همچنین می تواند علائم سرفه، گلودرد و خارش گلو را تسکین دهد.

زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

عسل و زنجبیل یک معجون بسیار عالی برای کاهش علائم سرماخوردگی و سرفه، کاهش استرس در بدن و تسکین حالت تهوع بسیار مفید است. در ادامه با خواص و مزایای عسل و زنجبیل و همچنین طرز تهیه دمنوش عسل و زنجبیل آشنا شوید.

عسل و زنجبیل یک درمان سنتی برای سرماخوردگی و سرفه است.دمنوش گرم زنجبیل می تواند سرفه و گلودرد را تسکین دهد. تحقیقان نشان می دهد که زنجبیل و عسل می توانند به کاهش علائم سرفه و التهاب گلو کمک کند. زنجبیل حاوی جینجرول است که خاصیت ضد درد و ضد التهابی دارد.

زنجبیل و عسل و لیمو یک معجون بسیار عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، به درمان سرماخوردگی کمک زیادی کند. زنجبیل دارای ماده ضد باکتریایی و ضد التهابی است و عسل دارای آنزیم هایی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همانطور که می دانید لیمو سرشار از ویتامین سی است که می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی کند. اگر این 3 ماده پر خاصیت را با هم ترکیب کنید یک معجوب درمان کننده سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن بدست می آید.

زنجبیل با خاصیت ضد التهبای خود می تواند برای افرادی که در دوران سرماخوردگی دچار سرفه می شوند مفید باشد و به عنوان سرکوب کننده سرفه عمل کند. علاوه بر دمنوش زنجبیل و عسل، دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است.این دمنوش ها می توانند به درمان خارش گلو، سرماخوردگی، سرفه و آسم و برونشیت موثر باشند.

عسل نیز می تواند به رفع سرفه کمک کند. طبق یک مطالعه یک قاشق عسل هنگام خواب به تسکین سرفه در کودکان کمک می کند و با این حال عسل برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود.

خواص دمنوش زنجبیل و عسل

سرکوب کننده سرفه

این نوشیدنی یک اکسپکتورانت قوی است که موجب نازک شدن مخاط ریه می شود و در نتیجه به طور مناسب تری تنفس صورت می گیرد .این مخلوط دارای خواص ضد التهابی نیز می باشد و این بدین معناست که سرفه، آسم و برونشیت را درمان می کند.

عسل و زنجبیل تهوع را برطرف می کند

یک فنجان دمنوش عسل و زنجبیل گرم می تواند به رفع حالت تهوع کمک می کند. در یک مطالعه بر روی مصرف ویتامین B6 و زنجبیل عسل انجام شد و نشان داد که اثرات هر دو مشابه می باشند.

سرشار از آنتی اکسیدان

زنجبیل و عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به ما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. این امر آنها را در محافظت در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان حیاتی می کند. وقتی عسل و زنجبیل با هم ترکیب شوند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

کمک به هضم غذا

از زنجبیل و عسل در داروهای سنتی مختلف برای درمان مشکلات گوارشی استفاده شده است. زنجبیل دارای خواص ضد تومور، ضد زخم و ضد التهاب است. این دارو به عنوان درمانی برای اختلالات دستگاه وارش در داروهای سنتی استفاده می شود. عسل و زنجبیل می تواند برخی از گونه های باکتری، ویروس و قارچ را مهار کنند.

تقویت سلامت قلب

ترکیب عسل و زنجبیل می تواند برای قلب مفید است. ترکیبات فنلی موجود در عسل باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی می شود. یک فنجان زنجبیل وعسل ممکن است به محافظت از قلب شما در برابر آسیب ها و بیماری ها کمک کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و عسل

بهترین روش مصرف زنجبیل و عسل نوشیدن یک فنجان دمنوش داغ است. این دمنوش دارای زنجبیل است که اگر با شیرینی ملایم عسل ترکیب شود، نوشیدنی بسیار آرام بخشی را ایجاد می کند.

مواد لازم

  • زنجبیل رنده شده
  • 1 فنجان آب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 برش لیمو ( اختیاری)

طرز تهیه: آب را با زنجبیل رنده شده بجوشانید و آن را در یک فنجان صاف کرده و عسل را به آن اضافه و حل کنید. در این مرحله اگر تمایل داشتید مقداری آب لیمو اضافه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.