شفا مگ

خواص ژله برای چاقی صورت

ژله به دلیل داشتن اسید آمینه های ضروری همچون گلیسین، پرولین و والین دارای خواص کلاژن سازی و عضله سازی است و خوردن ژله ناشتا برای چاقی صورت مفید است.

خواص ژله برای چاقی صورت

 ژله یک دسر خوش رنگ و طعم محبوب است که بسیاری از مردم دنیا آن را مصرف می کنند. زیبایی و شادابی صورت یکی از رازهای جوانی می باشد. با چاق شدن صورت چین و چروک های صورت نیز رفع می شوند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید صورتی چاق داشته باشید می توانید با مصرف ژله صورت خود را چاق کنید. قبل از هر چیز ابتدا بدانید که ژله چه خواصی دارد و چگونه می تواند به چاقی صورت کمک کند؟

اگر می خواهید برای چاقی صورت از ژله استفاده کنید باید بدانید که این ویژگی های ژله و مواد موجود در آن است که می تواند باعث چاقی صورت شما شود. این دسر خوشمزه می تواند به افرادی که رژیم لاغری گرفته اند نیز کمک کند تا صورتشان لاغر نشود.
ژلاتین از کلاژن ساخته می شود و کلاژن یک ماده است که غضروف، استخوان و پوست را تشکیل می دهد. مصرف ژله میتواند تولید کلاژن در بدن را افزایش دهد.

ژله حاوی اسید آمینه های ضروری گلیسین، پرولین و والین است. بدن برخی از آسید امینه ها را نمی تواند تولید کند و می بایست از طریق مصرف مواد غذایی آن را برای بدن تامین کنید. اسید آمینه های موجود در ژله از آن دسته از آمینو های ضروری است که بدن قادر به تولید آن نمی باشد.همچنین ژله حاوی لیزین، آلانین و آرژنین است که برخی از افراد این موارد را به شکل مکمل مصرف می کنند، اما می توانند فقط با مصرف ژله این اسید آمینه ها را بدست آورند.

پروتئین برای ساخت و نگهداری بافت های بدن و عملکرد مناسب اندام های مختلف بدن ضروری است که برای هر سنی مقدار مشخصی پروتئین در طول روز ضروری است. پروتئین از اسیدهای آمینه مختلفی تشکیل شده اند. بدن اسید آمینه کمی تولید می کند و مابقی آن را باید از طریق رژیم غذایی دریافت کنیم.

همانطور که می دانید گوشت یک منبع پروتئین است، اما می تواند سرشار از چربی ناسالم باشد. ژلاتین می تواند یک منبع پروتئینی بدون چربی و جایگزینی برای پروتئین گوشت باشد.یک فنجان ژله حدود 9 گرم پروتئین دارد.

چه مقدار ژله برای چاقی صورت بخوریم : مقدار مصرف ژله با توجه به سن افراد دارد و اینکه آیا بیماری خاصی دارند یا خیر؟ اما به طور کلی برای بزرگسالان حدودا یک وعده در روز را می توانند مصرف کنند. البته برای هر فردی به یک شکل جواب نمیدهد.

خواص خوردن ژله ناشتا برای لاغری: اگر می خواهید برای چاقی صورت ژله بخورید، صبح ناشتا بهترین زمان مصرف آن است. مصرف ژله اول صبح با معده خالی علاوه بر کمک به چاقی صورت برای بهبود گوارش، پوست و انرژی صبحگاهی مفید است

ارزش غذایی ژله

ژله دارای 98 درصد پروتئین است و تشکیل شده از آمینو اسید های ضروری برای بدن است که بخشی از آنها را بدن نمی تواند تولید کند.

اسید آمینه های موجود در ژله تقریبا :

  • 21 درصد گلیسین
  • 12 درصد پرولین
  • 12 دردص هیدروکسی پرولین
  • 10 درصد اسید گلوتامیک
  • 9 درصد آلانین
  • 8 درصد آرژنین
  • 6 درصد اسپارتیک
  • 4 درصد لیزین

بیشتر بخوانید: بهترین ویتامین برای چاقی صورت


گلیسین یکی از با ارزش ترین اسید آمینه های موجود در ژلاتین است.این اسید آمینه مهم برای سم زدایی بدن از مواد شیمیایی فلزات سنگین یا مواد مضر که از طریق رژیم غذایی و محیط بسیار مفید است.مصرف گلیسین به تولید بهتر گلوتاتیون که یکی از مهمترین پاکسازی کننده کبد شناخته می شود کمک می کند و به پاسکازی خون و دفع مواد مضر از بدن نیز کمک می کند. ژله البته علاوه بر گلیسین، حاوی اسید آمینه های ضروری دیگری مانند پرولین است که برای استحکام دادن به بافت های همبند در بدن بسیار مهم می باشد.

ژله علاوه بر تامین گلیسین بدن، مقدار زیادی پرولین دارد که دارای مزایای زیادی برای بدن است. این مزایا شامل:

  • تشکیل کلاژن و بافت های همبند
  • تجزیه پروتئین های دیگر بدن
  • تشکیل سلول های جدید
  • حفظ مناسب بافت عضلانی
  • بهبود سلامتی گوارشی
  • جلوگیری از کاهش توده عضلانی

طریقه مصرف ژله برای چاقی صورت

مصرف ژله به عنوان یک روش برای چاقی صورت در هر فرد متفاوت است و برای همه افراد به یک شکل جواب نمیدهد. برای رسیدن به یک نتیجه ایده عال سعی کنید حدود 3 تا 4 ماه روزانه یک وعده ژله مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهتر است ژله را صبح ناشتا میل کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

قابل ذکر است، مصرف ژله برای چاقی صورت با توجه به شرایط افراد متفاوت هست و برای همه افراد نتایج یکسان نمیدهد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه میشود حداقل به مدت 3 تا 4 ماه روزانه یک وعده ژله مصرف کنید. بهتر است ژله را صبح ناشتا میل کنید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.