شفا مگ

خواص عسل و دارچین برای لاغری

عسل و دارچین یکی از معجون های بسیار موثر برای لاغری و کاهش وزن است و خواص بسیار زیادی برای کاهش چربی و کلسترول دارد و می تواند سطح انسولین را تنظیم کند.

خواص عسل و دارچین برای لاغری

یکی از معجون های بسیار موثر و کار آمد برای کاهش وزن و لاغری مخلوط عسل و دارچین است که می تواند به شکل های مختلف از قبیل دمنوش عسل دارچین و لیمو و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

عسل و دارچین برای لاغری ، بیماری های قلبی، آرتروز دندان درد، تنظیم فشار خون، استرس می باشد و یکی از بهترین معجون های طبیعی و پر خاصیت است که با بسیاری از مشکلات بهداشتی از قبیل کاهش چربی و کلسترول مبارزه می کند. دارچین و عسل می تواند به خوبی باعث کاهش کلسترول می شود و همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و سطح انسولین را نیز تنظیم کند.

با توجه به اینکه این روزها اضافه وزن و چاقی یکی از رایج ترین مشکلات در جهان می باشد و بسیاری از افراد به دنبال راه هایی طبیعی برای درمان این بیماری هستند.

عسل با توجه به خواصی که دارد یک شیرین کننده طبیعی است که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برخی از ویتامین ها شامل B2، B3، B6 و ویتامین C می باشد. این ماده گهربار می تواند به خوبی در هضم غذا کمک زیادی کند و علاوه بر شیرین کننده طبیعی می تواند ویتامین ها و مواد معدنی را به بدن هدیه کند.

عسل می تواند هوس های روانی غذایی را سرکوب می کند، که به طور طبیعی با افزایش سطح انرژی به کاهش وزن کمک می کند. بنابراین عسل حاوی موارد مهمی است که روند هضم را آسان می کند و متابولیسم چربی ها و کلسترول را از این طریق برای کاهش وزن بلامانع نگه می دهد. جالب است بدانید که مصرف عسل بعد از یک وعده غذایی سنگین می تواند تمام مشکلات ناشی از خستگی و سوء هاضمه را برطرف کند.

عسل خام، ارگانیک و فراوری نشده بهترین روش برای لاغری است که اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید بهتر است از عسل های طبیعی استفاده کنید.

طریقه مصرف عسل و دارچین برای لاغری: مصرف عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن به روش های مختلفی مصرف می شود که برای نتیجه بهتر می توانید به همراه یک رژیم کم کالری از آنها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف دارچین برای لاغری: بهترین زمان برای مصرف دارچین برای لاغری به همراه عسل نیمی از لیوان را صبح ناشتا و نیمی از لیوان بعد از نهار یا شام می باشد.

مضرات دارچین و عسل: عسل و دارچین می تواند در حد معمولی مناسب باشد، اما مصرف بیش از حد آن به علت داشتن کومارین می تواند عوارض جدی مانند آسیب کبدی ایجاد کند. همچنین می تواند با برخی از داروها تداخل داشته باشد.

عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن

زمانی که دارچین به صورت پودر یا چوب مصرف می شود می تواند برای کنترل سطح کلسترول در بدن و افزایش کلسترول های خوب و کاهش کلسترول های بد بسیار مفید باشد.همپنین میزان قند خون که با چاقی و مقاومت به انسولین مبارزه می کند را تنظیم می کند.

دارچین حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است و سرشار از منگنز، فیبر، کلسیم و آهن است و تمام مواد لازم را برای لاغری و کاهش وزن را فراهم می کند و همچنین به راحتی روده بزرگ و دستگاه گوارش را تمیز می کند تا محتوای چربی در بدن پاک شود.

خواص عسل و دارچین چیست

مخلوطی از عسل و دارچین به کمک هم می توانند به کاهش سطح قند خون و کلسترول که باعث چاقی و اضافه وزن می شوند کمک کنند. این ترکیب همچنین می تواند به پاکسازی انگلی نیز کمک کند و به طور غیر مستقیم در دستگاه گوارش به بهبود باکتریهای خوب در بدن کمک می کند.

عسل و دارچین باعث احساس سیری بیشتری و همچنین کاهش هوس غذایی می شود.این معجون می تواند به جلوگیری از چربی در بدن کمک کند. با این حال فقط در صورت مصرف منظم می توان به نتایج عالی رسید.

جالب است بدانید که مصرف منظم عسل و دارچین، حتی اگر از رژیم های پر کالری استفاده می کنید اجازه تجمع چربی در بدن را نمی دهد.

مصرف عسل و دارچین در طی 2 ساعت پس از غذا به کاهش سطح کلسترول خون به 10% کمک می کند و این مخلوط کلسترول مزمن را نیز بهبود می بخشد و در نتیجه چربی بدن را می سوزاند.

این معجون می تواند به تسریع متابولیسم و تجزیه سریع تر چربی بدن کمک می کند زیرا مصرف منظم آن منجر به کاهش وزن مناسب می شود.

عسل و دارچین حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت کمک می کند و حاوی اب، پروتئین، فیبر و مواد مغذی سالم است. این معجون می تواند به هضم غذا کمک کند و از بروز نفخ شکم جلوگیری می کند و همچنین باعث تحریک تولید انرژی بیشتر می شود.


مطلب بیشتر: خواص دمنوش دارچین برای سلامتی


طریقه مصرف عسل و دارچین برای لاغری

ترکیبی از این رژیم عسل و دارچین برای کاهش وزن و مشکلات مختلف سلامتی اکیدا توصیه می شود و با داشتن یک رژیم کم کالری و متعادل محبوبیت این معجون را قطعا در شما افزایش می دهد.

عسل و دارچین می تواند به چند طریق مختلف برای کاهش وزن و لاغری مصرف شود و به بدن امکان تجمع چربی در بدن را نمی دهد و در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

روش اول مصرف عسل و دارچین

یک قاشق چایخوری پودر دارچین ارگانیک را در یک لیوان آب جوش اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس حدود 10 تا 15 دقیقه بگذارید بماند تا دم بکشد و صبر کنید تا به دمای اتاق برسد. سپس عسل ارگانیک را اضافه کنید و هم بزنید و نیمی از آن را با معده خالی و نیمی دیگر را 45 دقیقه بعد از غذا بنوشید.

نوشیدن آن را دو بار در روز ادامه دهید، این امر به کاهش وزن کمک می کند و باعث می شود شما را لاغر، جوان و زیبا کند.

روش دوم مصرف عسل و دارچین

یک قاشق چای خوری عسل خام را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید.سپس آن را با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و مخلوط را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. بگذارید چند دقیقه خنک شود و یکی از این قسمت تقسیم شده را قبل از صبحانه و دیگری را 30 دقیقه قبل از نار یا شام مصرف کنید.

روش سوم مصرف عسل و دارچین

یک قابلمه برداشته و یک لیوان آب درون آن بریزید و سپس بگذارید بجوشد و نصف قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده به آن اضافه کنید و آن را در آب به خوبی مخلوط کنید تا هیچ توده ای باقی نماند. سپس از روی حرارت بردارید.

سپس 30 دقیقه صبر کنید و یک قاشق چای خوری عسب به آب دارچین اضافه کنید و آن را مخلوط نمایید. این معجون را در یک کاسه کوچک بریزید و درب آن را محکم ببندید تا از کریستال شدن عسل جلوگیری شود و آن را در دمای اتاق نگه دارید. این کار را برای کاهش وزن انجام دهید و مرتب آن را مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش عسل و دارچین

یک چوب دارچین بلند را برداشته و آن را تکه تکه کنید و آن را در یک قوری بریزید و یک و نیم فنجان به آن اضافه کنید. سپس 1 و نیم لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و درب قوری را بگذارید. حالا بگذارید دارچین حدود 10 دقیقه بماند و سپس چوب های دارچین را به وسیله صافی جدا کنید. با مخلوط کردن یک قاشق خای خوری عسل در این دمنوش از این دمنوش عسل و دارچین لذت ببرید و آن را به صورت مرتب بنوشید تا باعث لاغری و کاهش وزن شما شود.

مضرات دارچین و عسل

دارچین و عسل دارای خواص زیادی است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث عوارض جانبی شود که برخی از این عوارض ها می تواند جدی باشد.

دارچین منبع کومارین است که مصرف بیش از حد دارچین می تواند باعث سمیت و آسیب کبدی شود. همچنین خوردن بیش از حد کومارین به مقدار زیاد خطر ابتلا به برخی سرطان ها را افزایش می دهد.

دارچین ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد واکنش آلرژیک شود و مقدار کمی هم می تواند باعث واکنش شدید الرژیک شود. به همین خاطر قبل از مصرف عسل و دارچین اگر به آن حساسیت دارید نباید مصرف کنید.

دارچین به دلیل توانایی کاهش قند خون بسیار مشهور است و می تواند اثرات انسولین، هورمونی که به حذف قند خون کمک می کند را تقلید کند.افرادی که در معرض خطر پایین آمدن قند خون هستند نباید از این معجون استفاده کنند.

افرادی که داروهای خاصی را مصرف می کنند ممکن است با دارچین تداخل داشته باشند، به همین خاطر می بایست قبل از مصرف عسل و دارچین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ترکیب عسل و دارچین برای شما بی خطر است.

اگر از داروهایی استفاده می کنید که بر کبد شما تاثیر بگذارد مانند استامینوفن می تواند مصرف بیش از حد دارچین ممکن است احتمال آسیب کبدی را افزایش دهد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.