شفا مگ

فیبر محلول در چه غذاهایی وجود دارد

فیبر محلول مورد نیاز روده و سلامتی می باشد و به کاهش کلسترول و به حفظ تعادل قند خون کمک می کند و می توانید این فیبر را از غذاهای مختلف دریافت کنید.

فیبر محلول در چه غذاهایی وجود دارد

فیبر غذایی کربوهیدرات موجود در گیاهانی است که بدن قادر به هضم آن نیست، اما برای سلامت روده و سلامت بدن ضروری است.مقدار مصرف روزانه فیبر غذایی برای زنان 25 گرم و برای اقایان 38 گرم می باشد.

فیبر محلول باعث می شود آب به سمت روده کشیده شود و باعث نرم شدن مدفوع شود و باعث تنظیم حرکات روده می شود. این کار باعث می شود احتمال یبوست را در شما کاهش می دهد و همچنین سطح کلسترول و قند خون را نیز کاهش می دهد. در ادامه با غذاهای سالم برای دریافت فیبر محلول آشنا شوید.

لوبیا سیاه لاک پشتی: این لوبیا یک منبع عالی برای دریافت فیبر محلول می باشد و در یک فنجان که حدود 172 گرم است مقدار 15 گرم فیبر محلول می باشد. این مقدار فیبر موجود در لوبیای سیاه حدود نیمی از مقدار فیبر محلول مورد نیاز بدن را تامین می کند.

جوانه بروکسل: جوانه بروکسل علاوه بر فیبر محلول سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان می باشد که برای مبارزه با سرطان نیز بسیار مفید است. جوانه بروکسل در هر فنجان 156 گرم حدود 4 گرم فیبر محلول دارد.

آووکادو: آووکادو سرشار از فیبر های رایج می باشد و همچنین دارای منبع عالی از چربی های اشباع نشده، پتاسیم، ویتامین E می باشد. یک آووکادو حاوی 13.5 گرم فیبر غذایی است که حدود 4.2 گرم فیبر محلول در یک آووکادو وجود دارد.

کلم بروکلی: کلم بروکلی یک گیاه صلیبی است که به رنگ سبز تیره می باشد و حاوی منبع خوبی از ویتامین K است، همچنین سرشار از ویتامین C، فولات، پتاسیم و ویتامین است. کلم بروکلی منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است که 2.6 گرم در هر 100 گرم فیبر غذایی دارد. که نیمی از آن فیبر محلول میباشد.

شلغم: شلغم از سبزیجات ریشه ای است که سرشار از ویتامین، کلسیم، و ویتامین کا می باشد، همچنین دارای منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است و حدود 1.7 گرم در هر نیم فنجان که حدود 82 گرم می شود فیبر محلول وجود دارد.

گلابی: گلابی منبع بسیار مناسبی از فیبر غذایی است و در هر یک میوه متوسط طحدود 5.5 گرم فیبر وجود دارد که فیبر محلول آن حدود 29 درصد از کل فیبر غذایی گلابی را تشکیل می دهد. گلابی می تواند به عنوان یک ملین استفاده شود.

انجیر: انجیر از اولین گیاهان زراعی تاریخ بشریت می باشد که سار مواد مغذی زیادی است و همچنین سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، و ویتامین های گرو B می باشد.انجیر خشک و تازه دارای منبع بسیار خوبی از فیبر محلول می باشد که باعث می شود مواد غذایی به کندی حرکت کند و زمان بیشتری برای جذب مواد مغذی آن فراهم می کند.

زردآلو: زردآلوها میوه های کوچک و شیرینی هستند که به رنگ زرد می باشد، این میوه بسیار شیرین و خوشمزه دارای ویتامین C و ویتامین A می باشد. سه عدد زردآلو دارای 2.1 گرم فیبر دارد که اکثر ان فیبر محلول می باشد. در اسیا زردالو سالهاست که در طب عامیانه استفاده می شود. مقدار فیبر محلول در 3 عدد زردآلو حدود 1.4 گرم می باشد.

هویج: هویج یکی از محبوبترین سبزیجات است که سرشار از بتا کاروتن است و برای بینایی و چشم بسیار مفید است. این سبزی نارنجی رنگ حدود 4.6 گرم فیبر غذایی در 128 گرم هویج دارد که 2.4 گرم آن محلول می باشد.

سیب: سیب یکی از رایج ترین میوه های جهان است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می باشد و منبع بسیار خوبی از پکتین است. این میوه می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عملکرد بهتر روده کمک کند. مقدار فیبر محلول در یک سیب متوسط حدود 1 گرم می باشد.

تخمه افتابگردان: دانه آفتابگردان یک میان وعده عالی است و در 35 گرم دانه آفتابگردان حدود 1 گرم فیبر محلول وجود دارد.

فندق: فندق نوعی مغز بسیار خوشمزه است که می توان به صورت خام یا بو داده استفاده کرد. یک چهارم فنجان فندق حدود 3.3 گرم فیبر غذایی دارد که یک سوم آن محلول است. علاوه بر فیبر ، فندق حاوی ویتامین E، تیامین و آهن می باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.