شفا مگ

معجون سیر لیمو جعفری

معجون سیر لیمو جعفری یک نوشیدنی عالی برای لاغری و پاکسازی کبد می باشد و برای کبد چرب، قلب و جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود جریان خون بسیار مفید است

سیر لیمو جعفری

عصاره سیر لیمو جعفری به عنوان یک معجون و نوشیدنی بسیار مفید در جهان شناخته شده است که می تواند باعث پاکسازی و سم زدایی بدن از جمله کبد شود. این معجون می تواند به راحتی باعث چربی سوزی شود.

سیر لیمو جعفری برای لاغری: سیر لیمو جعفری باعث کاهش چربی های دور شکم و کمر می شود و تاثیر زیادی بر روی چربی سوزی دارد و برای لاغری بسیار مناسب است.

سیر لیمو جعفری برای قلب: این معجون برای قلب بسیار مفید است و می تواند باعث کاهش کلسترول و کاهش فشار خون و بهبود جریان خون شود. همچنین از این نوشیدنی مفید می توانید برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده کنید.

سیر لیمو جعفری برای کبد چرب: یکی از نقاط قوت این معجون پاکسازی و دفع سموم از کبد می باشد و می تواند برای کبد چرب بسیار مفید باشد و باعث کاهش این بیماری شود.

در زندگی های امروز بسیاری از غذاهای آماده حاوی افزودنی های مصنوعی می باشد و چربی های غیر مفید در غذاها باعث می شود که کبد به اصطلاح سمی شود و بدن بدرستی کار نکند.

افرادی که روزانه غذاهای فست فود و غذاهای سرخ کردنی زیاد می خورند می تواند با نوشیدنی سیر لیمو جعفری بدن خود را سم زدایی کند و تمام چربی ها و کلسترول های مضر و سمومی که در بدن ذخیره شده اند را دفع کنند.

عصاره سیر لیمو جعفری برای کسانی که اضافه وزن، ایسکمی، سینوزیت، بیماری ریوی، سردرد، ورم مفاصل، آرتروز، روماتیسم، ورم معده، بواسیر، مشکلات بینایی و شنوایی،تصلب شراین و کم خونی رنج می برند، این دارو برایشان بسیار مفید می باشد.

سیر لیمو جعفری یک داروی پاک کننده می باشد که به عنوان روشی است برای پیشگیری کردن از بیماری ها و پاکسازی بدن می باشد. این عصاره جادویی را می توان هر سال یک بار توصیه می شود.

  1. خواص سیر لیمو جعفری
  2. طرز تهیه معجون
  3. طریقه مصرف
  4. موارد منع مصرف

خواص سیر لیمو جعفری

سیر لیمو جعفری از جمله عصاره یا داروی طبیعی است که دارای خواص پاکسازی کننده و همچنین باز کردن رگ ها بسیار مفید است.این معجون می تواند باعث کاهش چربی های دور شکم و کمر شود. همچنین از خواص دیگر سیر لیمو جعفری شامل:

  • کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترولهای خوب
  • افزایش میزان تری گلیسیرید
  • پیشگیری از لخته شدن خون
  • کاهش فشار خون
  • پاکسازی کبد و بهبود عملکرد کبد
  • بهبود جریان خون در بدن
  • تقویت سیستم ایمنی و دستگاه دفعای بدن
  • پیشگیری از تومور در بدن
  • بازسازی سلول ها در بدن

طرز تهیه معجون سیر لیمو جعفری

طرز تهیه سیر لیمو جعفری بسیار راحت است و می توانید این معجون را آماده کنید و در یخچال بگذارید و هر روز از آن استفاده کنید و احتیاج به درست کردن آن به طور روزانه ندارید.

برای تهیه این معجون مقدار 4 عدد لیمو شیرازی شسته شده ، 4 حبه سیر و یک دسته جعفری مورد نیاز است. نکته خوبی که می توانید در تهیه این معجون رعایت کنید این است که سعی کنید از مواد ارگانیک استفاده کنید تا نتیجه بهتری برای شما داشته باشد.لیمو شیرازی را هم سعی کنید زرد رنگ انتخاب کنید و برای تهیه این معجون پوست آن را نکنید.

  • برای تهیه این معجون ابتدا سیر ها را پوست بگیرید و حبه های سیر را به دو قسمت تقسیم کنید
  • جعفری ها را با دقت بشویید و آن ها را ریز ریز خرد کنید
  • لیمو ها را خوب بشویید و با پوست آنها را به قطعات کوچک برش بدهید.
  • 3 لیتر آب را بجوشانید و بعد از جوشانده شدن آب مواد را در آن بریزید و مخلوط کنید.

بعد از آماده شدن این مخلوط آن ها را در ظرف های شیشه ای جداگانه بریزید و ظرف ها را با آب گرم باقی مانده پر کنید و درب آنها را ببندید و به مدت 3 روز در یخچال بگذارید.

بعد از گذشت سه روز ظرف ها را از یخجال بیرون آورده و آنها را از صافی رد کنید و دوباره در ظرف های شیشه ای بریزید. معجون آماده را در یخچال بگذارید.

طریقه مصرف معجون سیر لیمو جعفری

طریقه مصرف این معجون به مدت 5 روز می باشد که آن را هر روز صبح ناشتا با معده خالی مصرف کنید. بعد از اینکه 5 روز از این معجون استفاده کردید مدت آن است که یک استراحت بدهید.

برای استراحت مدت 10 روز تعیین شده است و پس از 10 روز مجددا این معجون را به مدت 5 روز دیگر تکرار کنید. این موارد را رعایت کنید و هر سال این برنامه را تکرار کنید.

نکته مهم این است که اگر دچار مشکلات سلامتی هستید و یا دارو مصرف می کنید می بایست قبل از مصرف سیر لیمو جعفری با پزشک خود مشورت کنید. همچنین زنان باردار نباید از معجون سیر لیمو جعفری استفاده کنند،پس اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید نباید از این معجون استفاده کنید.

موارد منع مصرف سیر لیمو جعفری

به دلیل داشتن سیر در معجون سیر لیمو جعفری ، زنان باردار و مادران شیرده نباید از آن استفاده کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.