شفا مگ

خاکشیر و گلاب برای لاغری در ده روز

خاکشیر و گلاب برای لاغری یک معجون عالی است که علاوه بر لاغری، خواص بسیاری برای بدن دارد. مصرف خاکشیر و گلاب ناشتا یک راه کمکی برای کاهش وزن در ده روز است که به همراه رژیم غذایی مناسب صورت می گیرد.این روز ها همه به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستند و به دنبال داروها و موادهای شیمیایی هستند، اما برخی افراد می خواهند با مواد طبیعی، تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب یک کاهش وزن دائمی داشته باشند. خاکشیر و گلاب برای لاغری یک معجون عالی است که علاوه بر لاغری، خواص بسیاری برای بدن دارد. مصرف خاکشیر و گلاب ناشتا یک راه کمکی برای کاهش وزن در ده روز است که به همراه رژیم غذایی مناسب صورت می گیرد.

خاکشیر و گلاب برای لاغری

خواص بینظیر خاکشیر برای لاغری

یکی از دلایل مهم لاغری و کاهش وزن عملکرد صحیح دستگاه گوارش است، زیرا باعث می شود مواد غذایی مصرفی به خوبی در سیستم گوارش تجذیه و دفع شود. اگر سیستم گوارش به خوبی کار نکند، باعث ماندن مواد زائد زیادی در بدن می شود و این باعث عوارضی چون افزایش وزن و بیماری های دیگری می شود.

خاکشیر یک گیاه خودرو است که به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک زیادی می کند و می تواند به کاهش وزن و لاغری نیز کمک کند. اگر خاکشیر را با آب گرم ( ولرم) ناشتا مصرف کنید باعث بهبود در حرکات روده و رفع یبوست می شود و این باعث کاهش نفخ شکم شده و می تواند به کاهش وزن کمک کند.

اگر خاکشیر به همراه گلاب را در کنار رژیم غذایی اصولی و ورزش مناسب مصرف کنید حتما با سرعت بیشتری به وزن ایده آل خود خواهید رسید و یک کاهش وزن اصولی و بی ضرر را تجربه خواهید کرد.

حتی اگر افرادی که نگران اضافه وزن خود هستند و این باعث استرس در نحوه غذا خوردن آنها می شود، باید گفت اگر خاکشیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید دیگر نگران اضافه وزن نباید باشید.

خاکشیر علاوه بر لاغری و کاهش وزن دارای خواص بسیار دیگری نیز می باشد و می تواند به درمان اسهال، پیشگیری از سنگ کلیه، سلامت گوارش، درمان التهاب ، کهیر پوستی کمک زیادی کند.

جالب است بدانید اگر در حال گرفتن رژیم لاغری هستید، قطعا در طول روز بدنتان دچار ضعف می شود و با خوردن خاکشیر می توانید بر این ضعف غلبه کنید.

خواص گلاب برای لاغری

گلاب از تقطیر گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود و قدمتی تاریخی در طب سنتی دارد و طعم و بوی بسیار دلپذیری دارد. این مایع ارزشمند دارای خواص زیادی برای بدن دارد.

یکی از تاثیرات مثبت گلاب برای کاهش وزن، از بین بردن اشتهای کاذب است. اگر شما قبل از صرف یک وعده غذایی، چند قاشق گلاب مصرف کنید، اشتهای کاذب برای صرف غذا از بین می رود. همچنین متخصصان تغذیه بر این نظرند که گلاب می تواند یک جایگزین سالم به جای نوشیدنی های حاوی کافئین نیز باشد.

یکی از خواص گلاب کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. این مایع معطر می تواند باکتریهای مفید دستگاه گوارش (معده و روده) را تقویت کند. به همین دلیل می توان از این غذا برای درمان اسهال و یبوست استفاده کرد.

وجود آنتی اکسیدان های متنوع در گلاب باعث می شود که این ماده از خواص ضد التهابی برخوردار باشد. مطالعات نشان داده اند، وجود التهاب در بدن با افزایش وزن رابطه ای مستقیم دارد. به این ترتیب، مصرف گلاب با از بین بردن التهابات دستگاه گوارش و سایر اندام های بدن می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

مصرف مداوم گلاب به عنوان نوعی نوشیدنی بدون کافئین و جایگزین کردن آن با قهوه یا چای در کنترل اشتها و کاهش وزن تأثیر گذار است.

یکی از تاثیرات مثبت گلاب برای کاهش وزن، از بین بردن اشتهای کاذب است. اگر شما قبل از صرف یک وعده غذایی، چند قاشق گلاب مصرف کنید، اشتهای کاذب برای صرف غذا از بین می رود

لاغری با خاکشیر و گلاب 5 کیلو در ده روز

مصرف مداوم خاکشیر و گلاب با آب ولرم ناشتا می تواند به کاهش وزن کمک کند، این می تواند کاهش وزن خوبی را به همراه ورزش و رژیم غذایی مناسب بدهد. برخی گفته ها حاکی بر آن است که این ترکیب می تواند باعث کاهش وزن 5 کیلو در 10 روز شود که این بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و کاهش وزن در مدت زمان کوتاه می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

کاهش وزن و لاغری با خاکشیر و گلاب امکان پذیر است، اما فقط این نوشیدنی کافی نیست و حتما باید رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم را داشته باشید. اما افرادی که وزن مناسبی دارند و رعایت می کنند با مصرف روزانه ناشتا خاکشیر و گلاب می توانند وزن خود را ثابت نگه دارند و دیگر نگران افزایش وزن نباشند.

طرز تهیه خاکشیر و گلاب برای لاغری

حال که با خواص خاکشیر و گلاب برای لاغری آشنا شده اید، الان وقت آن است که به آشپزخانه بروید و یک شربت خوشمزه خاکشیر و گلاب برای خود آماده کنید. البته توجه کنید بهتر است خاکشیر و گلاب را ناشتا میل کنید تا اثر گذاری آن بیشتر شود.

برای تهیه شربت خاکشیر و گلاب یک لیوان آب ولرم آمده کنید و 2 قاشق غذا خوری گلاب به آن اضافه کنید. سپس خاکشیر را که از قبل شسته اید به مقدار یک قاشق غذا خوری به آن اضافه کنید و ناشتا آن را میل کنید.

اگر می خواهید برای بهبود در طعم و بیشتر شدن خواص یک قاشق چایخوری آب لیموی تازه به نوشیدنی خود اضافه کنید.

خاشیر طبع سردی دارد و اضافه کردن آن به گلاب طبع سردی آن را خنثی می کند و افرادی که طبع سرد هم دارند می توانند استفاده کنند.

روش شستن خاکشیر

ابتدا خاکشیر را در یک کاسه ریخته و آب به آن اضافه کنید و خاکشیر را هم بزنید صبر کنید تا خاکشیر ته نشین شوند سپس آب روی آنرا را به آرامی خالی کنید و دوباره با آب پر کنید.این کار را تکرار کرده تا آب روی خاکشیر زلال شود.

طبع خاکشیر

طبع خاکشیر سرد است یا گرم؟ خاکشیر از نظر طب سنتی ایران سرد و تر است و معمولا در فصل تابستان برای جلوگیری از گرما زدگی از آن استفاده می شود.

هشدارهای مهم قبل از مصرف خاکشیر و گلاب

خاکشیر و گلاب با خواص بینظیر خود برای بدن بسیار مفید است ، اما برخی افراد با شرایط پزشکی خاص منع مصرف دارد و یا بهتر است از پزشک خود قبل از استفاده مشورت بگیریند.

افرادی که دچار بیماری فشار خون هستند و از داروهای کنترل فشار خود استفاده می کنند نباید از گلاب استفاده کنند زیرا گلاب فشار خون را بالا می برد.

در انتهای این بخش از تناسب اندام لازم دانستیم به این مورد مهم اشاره داشته باشیم که افرادی که طبع سرد داشته و به بیماری های ناشی از طبع سرد مانند روماتیسم و آرتروز مبتلا هستند باید در مصرف خاکشیر احتیاط کنند و در صورت مصرف آن را با عرق نعناع یا گلاب میل کنند.

خاکشیر معمولا به صورت شربت مصرف می شود و در نتیجه پس از مصرف وارد کلیه ها و مثانه می شود. اگر سنگهای ریز موجود در خاکشیر خارج نشده باشند می توانند باعث سنگ کلیه یا سنگ مثانه شوند. برای جلوگیری از بروز همچین مشکلاتی حتما خاکشیر را به مدت ۸ ساعت در آب خیس کنید، سپس آن را چند بار بشویید تا تمام سنگ های آن خارج شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.