شفا مگ

فواید پیاده روی ناشتا

پیاده روی ناشتا می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد و اگر بتوانید زمان را برای پیاده روی انتخاب کنید بهترین گزینه صبح ناشتا و با معده خالی است.

فواید پیاده روی ناشتا

 زمان پیاده روی برای کاهش وزن و لاغری می تواند چالش برانگیز باشد، مهمترین چیز این است که هر زمان که می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر می خواهید بهترین نتیجه را از ورزش خود بگیرید ممکن است بخواهید صبح ها ورزش کنید. در ادامه در مورد بهترین زمان روز برای ورزش می پردازیم با ما همراه باشید

پیاده روی صبح ناشتا

پیاده روی مخصوصا با معده خالی یکی از بهتری نراه برای سوزاندن چربی های ذخیره شده است و این امر برای کاهش وزن ایده آل است. دلیل اصلی آن این است که ترکیب هورمونی بدن در صبح برای حمایت از این هدف تنظیم شده است.

در ساعات اولیه صبح شما دارای مشخصات هورمونی هستید که شما را مستعد متابولیسم بهتر چربی می کند. افراد به طور طبیعی سطح کورتیزول و هورمون رشد را در صبح افزایش می دهند که هر دو در متابولیسم نقش دارند. بابراین بیشتر انرژی خود را از ذخایر چربی دریافت خواهید کرد. این به طور بالقوه می تواند به کاهش وزن کمک کند.
تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی صبح ممکن است باعث شود اشتهای کمتری در طول روز داشته باشید که می تواند به شما در برابر افزایش وزن محافظت کند.

در یک تحقیقات مشخص شد که پیاده روی در ساعت 7 صبح ممکن است ساعت بدن را به خوبی تنظیم کند و احساس سرحالی در طول روز به شما دهد و شب زودتر شما را خسته کند تا بتوانید به راحتی بخوابید. این باعث می شود که استراحت کافی داشته باشید و روز بعد سرحال تر باشید.

عرق صبحگاهی ممکن است منجر به سلامت روانی و بهره وری بهتر در طول روز شود ، زیرا ورزش برای کاهش استرس بسیار مناسب است

خواب بعد از پیاده روی صبح

برخی سوال برایشان ایجاد می شود که آیا خوابیدن بعد از پیاده روی صبح مشکلی ندارد؟ باید گفت خیر، خوابیدن و یک چرت کوتان بعد از ورزش می تواند به بهبود عضلات کمک کند. هنگام خواب ، غذا هیپوفیز شما هورمون رشد ترشح می کند. ماهیچه ها ی شما برای ترمیم و ساخت بافت به این هورمون نیاز دارند. این برای رشد عضلات، عملکرد ورزشی و بهرمندی از مزایای فعالیت بدنی ضروری است.

فواید پیاده روی صبح ناشتا

اگر می خواهید تناسب اندام و سلامت خود را حفظ کنید مهم است که به طور منظم ورزش کنید. این به این دلیل است که آمادگی جسمانی می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد. ورزش علاوه بر اینکه به شما کمک می کندعمر طولانی تر و سالمتری داشته باشید، می تواند در کنترل وزن شما نیز مفید باشد.

خوشبختانه پیاده روی یک نوع عالی از فعالیت بدنی کم خطر است و در دسترس اکثر افراد است. این یکی از ساده ترین اشکال ورزش پیاده روی است که می تواند آن را در زندگی روزمره خود قرار دهید.

کالری سوزی

بدن شما برای تمام واکنش های شیمیایی پیچیده که به شما اجازه حرکت، تنفس، فکر و عملکرد می دهد به انرژی نیاز دارد. با این حال ، نیاز روزانه به کالری در افراد مختلف متفاوت است و تحت تاثیر مواردی مانند سن، قد، وزن، جنس، ژن ها و سطح فعالیت شما قرار می گیرد.

در جهان این ثابت شده است که برای کاهش وزن باید کالری بیشتر از آن چیزی که روزانه می سوزانید بسوزانید. افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند نسبت به افرادی که کم تحرک هستند کالری بیشتری می سوزانند.

با این حال محیط های زندگی و کار مدرت ممکن است به این معنی باشد که شما قسمت های زیادی از روز خود را به حالت نشسته می گذرانید.متاسفانه یک شیوه زندگی بی تحرک نه تنها می تواند به افزایش وزن کمک کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را نیز افزایش دهد.

تلاش برای ورزش بیشتر با پیاده روی می تواند به شما در سوزاندن کالری بیشتر کمک کند. در واقع پیاده روی 1 کیلومتر بسته به جنسیت و وزن شما تقریبا 100 کالری می سوزاند. اگر چه دویدن به طور قابل توجهی کالری بیشتری می سوزاند، اما به طور متوسط حدود 23 کالری بیشتر در هر 1 کیلومتر می سوزاند. این به این معنی است که هر دو نو ورزش به میزان قابل توجهی در تعداد کالری سوزانده شده کمک می کند.

مطلب مرتبط: پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر میکند

حفظ ماهیچه بدون چربی

وقتی افراد کالری خود را کاهش دهند و وزن کم می کنند، اغلب علاوه بر چربی بدن، مقداری ماهیچه نیز از دست می دهند. این می تواند مضر باشد، زیرا متابولیسم عضلات بیشتر از چربی است. این بدان معناست که داشتن ماهیچه های بیشتر به شما کمک می کند کالری بیشتری هر روز بسوزانید.

پیاده روی می تواند با حفظ ماهیچه های بدون چربی هنگام کاهش وزن با این اثر مقابله کند.حفظ ماهیچه بدون چربی به کاهش میزان متابولیسم که اغلب با کاهش وزن رخ می دهد کمک می کند و نتایج را آسان تر می کند.

به طور کلی پیاده روی می تواند از کاهش عضلات جلوگیری کند که ممکن است هنگام کاهش کالری برای کاهش وزن با رژیم های غذایی رخ دهد. این به کاهش میزان متابولیک که هنگام کاهش وزن رخ می دهد کمک می کند و کاهش وزن را آسان تر می کند.

کاهش چربی شکم

ذخیره مقدار زیادی چربی در ناحیه میانی با افزایش خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط است. در حقیقت مردان با دور کمر بیشتر از 100 سانتی متر و زنان با دور کمر بیشتر از 88 سانتی متر دارای چاقی شکمی هستند که خطری برای سلامتی محسوب می شوند.

موثرترین روش ها برای کاهش چربی شکم، پیاده روی و ورزش های هوازی است. در یک مطالعه زنان مبتلا به چاقی که به طور متوسط سه بار در هفته به مدت 12 هفته 70 دقیقه پیاده روی کردند، توانستند به راحتی چربی دور کمر و چربی بدن خود را کاهش دهند.

در یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی با رژیم غذایی کنترل شده و هفته ای 5 ساعت به مدت 12 هفته پیاده روی می کردند در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی به تنهایی پیروی می کردند چربی دور کمر و شکم بیشتری از دست داده اند.

بهبود و افزایش روحیه

ورزش به عنوان یک درمان برای خلق و خو می باشد و در واقع فعالیت بدنی باعث بهبود خلق و خو و کاهش استرس، افسردگی و اضطراب می شود. این کار باعث می شود مغز شما به هورمون های سروتونین و نوراپی نفرین حساس تر شود. این هورمون ها احساس افسردگی را تسکین داده و ترشح اندورفین را تحریک می کنند که به شما احساس شادی می دهد.

این یک مزیت بزرگ است. با این حال ، تجربه بهبود خلق و خوی هنگام پیاده روی منظم ممکن است ادامه این عادت را آسان تر کند.اگر افراد از آن لدت نمی برند، تمایل کمتری به ورزش دارند که می تواند ناشی از نیاز شدید بدنی به ورزش باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.