شفا مگ

خواص آب هویج و سیب و چغندر

خواص نوشیدنی آب هویج و سیب و چغندر برای بدن بسیار زیاد است و همچنین سرشار از ویتامین و فیبر می باشد و می تواند به سم زدایی بدن و کاهش وزن کمک زیادی کند.

خواص آب هویج و سیب و چغندر

شاید معجون آب هویج و سیب و چغندر به نظر جالب نرسد، اما باور کنید اگر آن را بچشید، تمام نوشیدنی های دیگر را فراموش خواهید کرد. این معجون باعث می شود روز بسیار خوبی و پر انرژی داشته باشید.

معجون آب هویج و سیب و چغندر دارای خواص زیادی برای بدن می باشند و کمک زیادی به دفع سموم از تمام اعضای حیاتی بدن می شود.

سیب که پایه اصلی این نوشیدنی است سرشار از آنتی اکسیدان های مهم، فلانوئید ها و فیبر های غذایی می باشد و می تواند به سم زدایی بدن کمک زیادی کند.

چغندر یک ریشه گیاهی کم کالری و سرشار از مواد مغذی از جمله فیبر ، فولات، ویتامین و بتاکاروتن است. همچنین هویج سرشار از مواد مغذی مانند زاگزانتین، لوتئین، بتاکاروتن، ویتامین های A، B، C و فیبر است.

در این نوشیدنی علاوه بر هویج ، سیب و چغندر می توانید از خیار و زنجبیل هم استفاده کنید. خیار آبرسان بسیار خوبی است و همچنین درد را تسکین می دهد و با التهاب در بدن مقابله می کند. همچنین زنجبیل نه تنها یک تسکین حالت تهوع و از دست دادن اشتها می باشد بلکه به بیماری های حرکتی و درد نیز کمک می کند.

خواص معجون آب هویج و سیب و چغندر

این معجون عملکرد ذهن را افزایش می دهد و باعث بهبود در تمرکز و یاداوری می شود. همچنین به از بین بردن لکه ها، جوش های سر سیاه، آکنه یا جوش های پوستی کمک می کند و پوست شما را درخشان می کند. بتا کاروتن موجود در هویج به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث کند شدن پیری سلول ها می شود

قلب را با خوردن این معجون سالم نگه می دارید . پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند در حالی که آنتی اکسیدان ها و عناصر غذایی گیاهی موجود در سیب خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و سایر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. محتوای بالای کاروتنوئیدها کلسترول را بهبود می بخشد.

از آنجایی که اسموتی دارای شاخص گلیسمی پایین است سیب و هویج فیبر روزانه شما را تامین کرده و به کاهش وزن کمک می کند. همچنین این اسموتی بینایی را تقویت کرده و از خشکی و خستگی چشم نیز جلوگیری می کند.

نوشیدن این معجون در صبح می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و بدن را در برابر عفونت و آلرژی مقاوم کند.

طرز تهیه معجون آب هویج ، سیب و چغندر

مواد لازم:

  • سیب خرد شده 1 عدد
  • نصف چغندر خرد شده
  • هویج خرد شده 1 عدد
  • نصف خیار
  • مقداری زنجبیل برش خورده

ابتدا 1 عدد سیب خرد شده و نیمی از چغندر، خیار خرد شده و زنجبیل را در یک مخلوط کن بریزید و درب آن را ببندید و با هم مخلوط کنید. زمانی که این مواد با هم مخلوط شدند آن را در یک لیوان بریزید و بگذارید نیم ساعت در یخچال بماند تا خنک شود و سپس میل کنید.

نکات اضافی

وقتی این نوشیدنی خنک باشد بهترین طعم را دارد، شما می توانید برای خنک شدن این نوشیدنی چند تکه یخ به آن اضافه کنید.

همچنین می توانید به مقدار زیادتر این اسموتی را تهیه کرده و در فریزر قرار داده تا صبح راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید. اما قبل از اینکه بخواهید این اسموتی را صبح درست کنید اطمینان حاصل کنید که مواد برای مدتی بیرون از یخچال باشد.

برای تهیه این اسموتی ابتدا مواد را در مخلوط کن بریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا مواد راحت تر مخلوط شوند.

برای شیرین کردن اسموتی می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید. سعی کنید از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نکنید.

برای بهترین نتیجه از اسموتی با معده خالی مصرف کنید و اگر این اسموتی را در یخچال نگه می دارید توجه داشته باشید که بیش از یک روز در یخچال نماند زیرا بیشتر خاصیت آن از بین می رود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.