شفا مگ

ماسک گوجه فرنگی و عسل برای جوش و سفیدی پوست

ماسک گوجه فرنگی و عسل به همراه خیار، جو دوسر، آلوئه ورا یک لایه بردار بسیار مفید برای پوست است که می تواند به سفیدی پوست صورت و رفع جوش کمک زیادی کند.

ماسک گوجه فرنگی و عسل برای جوش و سفیدی پوست

قطعا از فواید گوجه فرنگی برای سلامتی بدن اطلاع دارید.آیا می دانید که گوجه فرنگی، وقتی با عسل مخلوط شود می تواند برای جوش صورت و سفید شدن پوست مفید باشد؟ در ادامه به خواص و طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و عسل برای جوش و سفیدی پوست می پردازیم.

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها به خصوص ویتامین A می باشد، همچنین عسل که خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و مخلوط آن با هم می تواند یک ماسک ایده عال برای سفیدی و رفع جوش صورت باشد. همچنین از دیگر خواص این ماسک از بین بردن چین و چروک پوست و از بین بردن سلولیت است. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست عمل می کند. این ماسک می تواند جوش های سر سیاه را از بین ببرد و چربی زیر پوست را کاهش دهد و به درخشندگی پوست بیافزاید.

برخی افراد دغدغه ای به نام جوش صورت دارند و به دنبال روشی برای درمان جوش صورت و از بین بردن جوش های سر سیاه هستند. ماسک گوجه فرنگی و عسل می تواند این کار را برایتان انجام دهد. این ماسک یک ضد عفونی کننده و پاکسازی کننده پوست می باشد که به علت خواصی که دارد باعث باز شدن منافذ پوست شده و به راحتی جوش های سر سیاه از آن خارج می شوند. همچنین این ماسک می تواند به شادابی و لایه برداری پوست نیز کمک کند و باعث سفید شدن پوست شود.

خواص ماسک گوجه فرنگی و عسل

به دلیل داشتن عسل در این ماسک یک جذب کننده قوی رطوبت است و باعث مرطوب شدن پوست شما می شود. عسل علاوه بر خواص مرطوب کنندگی خاصیت ضد میکروبی نیز دارد و می تواند پوست های آسیب دیده شما را بهبود بخشد.

گوجه فرنگی یک ماده غذایی عالی برای پوست است. گوجه فرنگی می تواند باعث تقویت پوست شود و سرشار از لیکوپن است و می تواند یک آنتی UV باشد و پوست شما را در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت کند. این ماده غذایی عالی باعث تاخیر در پیری پوست و محافظت از پوست در برابر سرطان پوست می شود.

استفاده از گوجه فرنگی روی پوست خاصیت خنک کنندگی و دارای خواص قابض است که منافذ بزرگ پوست را سفت می کند. علاوه بر این گوجه فرنگی دارای اسیدهای طبیعی است که به تنظیم پوست چرب کمک می کند.گوجه فرنگی برای جوش بسیار مفید است و می تواند پوست شما را از جوش پاک کند، با پیری زودرس مبارزه کند و پوست شما را روشن و درخشان کند.


بیشتر بخوانید : ماسک عسل و دارچین برای جوش صورت


نکات مهم قبل از استفاده از ماسک

1- اگر می خواهید از یک ماسک برای درمان جوش صورت استفاده کنید و سابقه استفاده از آن را ندارید، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازوی خود امتحان کنید. التهاب، قرمزی و خارش پوست از نشانه های آلرژی نسبت به ماسک است، بنابراین در صورت مشاهده این علائم استفاده از ان ماسک را فراموش کنید!

2- اگر پوست حساسی دارید در استفاده از ماسک ها به ویژه ماسک های حاوی مواد اسیدی مانند آب لیمو ترش و گوجه فرنگی بسیار دقت کنید زیرا بعضی مواد در طولانی مدت می توانند سلامت پوست های حساس را به خطر بیندازند. قبل از استفاده از ماسک ها از بی خطر بودن مواد تشکیل دهنده آنها برای پوست خود اطمینان حاصل کنید.

3- ماسک ها را در آرامش کامل و با فکری آرام استفاده کنید و در زمان استفاده، از صحبت کردن، خندیدن و حرکت کردن بپرهیزید تا تاثیر بیشتری بر روی پوست داشته باشد و از به وجود آمدن چین وچروک های صورت جلوگیری به عمل آید.

4- قبل از استفاده از هر ماسک با پزشک متخصص مشورت کنید تا از صحت سلامت ماسک روی پوست خود اطمینان حاصل کنید

طرز استفاده از ماسک گوجه فرنگی و عسل

اگر پوستی مات و بی روح دارید از این ماسک صورت روشن کننده پوست که با گوجه فرنگی و عسل تهیه می شود استفاده کنید. برای تهیه این ماسک صورت، نصف گوجه فرنگی رسیده را رنده کرده و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. خمیر بدست آمده را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس ماسک صورت را با آب سرد بشویید و پوست خود را با حوله تمیز و خشک کنید. این ماسک باعث کاهش لکه های پوستی و همچنین روشن شدن رنگ پوست می شود. این روش کلی برای استفاده از خواص ماسک گوجه فرنگی و عسل برای پوست می باشد که می تواند به سفید شدن پوست و درمان جوش کمک کند. اما روش های دیگری وجود دارد که در اماده به آن می پردازیم.

ماسک گوجه فرنگی، عسل و خیار

ماسک گوجه فرنگی ، عسل و خیار برای پوست چرب بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک 1 گوجه فرنگی رسیده را به شکل پوره در آورید و 2 تا 3 قاشق غذا خوری آب خیار و با توجه به میزان رقیق بودن آن، یک تا دو قاشق غذا خوری عسل به مخلوط اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. مسک را روی تمام صورت خود بزنید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و پوست را خشک کنید. توجه داشته باشید اگر ماسک رقیق بود می توانید مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید تا ماسک غلیظ شود.

پوست خیار باعث روشن شدن پوست می شود و ویتامین های ماسک صورت را بیشتر می کند. خیار به دلیل خاصیت ضد التهابی و پاک کنندگی که دارد به از بین بردن چربی و آرامش پوست کمک زیادی به ماسک گوجه فرنگی می کند.

ماسک گوجه فرنگی، عسل و جو دوسر

این ماسک می تواند باعث جذب رطوبت به پوست می شود و باعث کاهش تحریک و اضطراب اپیدرم می شود. این ماسک یک لایه بردار خوب برای پوست است و از اسیب و باکتری محافظت می کند. این ماسک همچنین می تواند به شما در خلاص شدن از جوش های سر سیاه کمک خواهد کرد.

برای تهیه این ماسک 1 عدد گوجه رسیده را به شکل پوره در آورید و مقدار 1 قاشق غذا خوری عسل و 1 قاشق غذا خوری آرد بلغور جو دو سر به آن اضافه می کنیم و مخلوط را هم می زنیم تا خمیری یک دست شود. سپس ماسک را به صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیق هصبر کنید تا ماسک اثرات مفید خود را بر روی پوست شما بگذارد. سپس صورت خود را با بشویید.

ماسک گوجه فرنگی، عسل و آلوئه ورا

این ماسک می تواند درخشندگی و شادابی را به پوست شما برگرداند و باعث آبرسانی به پوست می شود. برای تهیه این ماسک شما نیاز به 1 قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی دارید.آب گوجه فرنگی را درون یک ظرف ریخته و 1 قاشق ژل الوئه ورا و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید و آنها را با هم مخلوط نمایید. سپس ماسک را روی تمام صورت و گردن خود بمالید.

نکته مهم: برخی افراد ممکن است به آلوئه ورا و یا گوجه فرنگی حساسیت داشته باشند و باعث ایجاد آلرژی در آنها شود. به همین خاطر شما حتما باید قبل از استفاده از این ماسک تست پچ انجام دهید تا مطمئن شوید به هیچ کدام از مواد این ماسک حساسیت نداشته باشید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.