شفا مگ

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

طریقه مصرف روغن آووکادو با توجه به نوع استفاده شما برای پوست مانند مرطوب کردن پوست، خشکی پوست، آبرسانی و درمان التهاب، اگزما و پسوریازیس متفاوت است.

طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست

از آنجایی که روغن آووکادو بیشتر به عنوان یک روغن برای پخت و پز شناخته شده است، اما می تواند برای مراقبت های پوستی و سلامت پوست مورد استفاده قرار گیرد.روغن آووکادو به دلیل خواص زیادی که برای پوست دارد در انواع مختلفی از کرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها استفاده می شود.

روغن آووکادو دارای ویتامین های مهم برای پوست است که می توانند برای سلامت پوست بسیار مفید باشند. آووکادو سرشار از ویتامین D، E،A می باشد و همچنین سرشار از چربی های سالم مانند امگا 3 است. به همین خاطر این روغن به یک ماده بسیار محبوب در محصولات زیبایی تبدیل شده است. از این روغن برای ماسک های مو یا صورت استفاده می شود.

روغن آووکادو افزایش و تقویت کلاژن سازی در بدن را بالا می برد و همچنین باعث رفع خشکی و التهاب پوست می شود. این روغن دارای آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. آووکادو می تواند یک آبرسان بسیار خوب برای پوست شما باشد. علاوه بر پوست آووکادو برای موی سر نیز مفید است، اگر می خواهید بیشتر درباره خواص آووکادو برای مو بدانید بهتر است مقاله طرز استفاده روغن آووکادو برای مو را مطالعه کنید.

در این مقاله ما طریقه مصرف روغن آووکادو برای پوست، تشخیص روغن آووکادو اصل، عوارض روغن آووکادو برای پوست و خواص روغن آووکادو برای پوست را بررسی می کنیم.

طرز استفاده از روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو را می توان به روش های مختلفی برای پوست استفاده کرد، یکی از این روش ها ماساژ پوست با این روغن می باشد و یا استفاده از لوسیون ها ، کرم ها و محصولات بهداشتی که حاوی روغن آووکادو هستند می باشد.

مرطوب کننده پوست صورت

برای استفاده از آووکادو به عنوان مرطوب کننده صورت، می توانید پوست آووکادو را گرفته و روی صورت خود ماساژ دهید. سپس بگذارید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم آن را بشویید.

از روغن آووکادو می توان برای مرطوب کردن پوست صورت استفاده کرد. به این صورت که شب روغن را روی پوست خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

مرطوب کننده پوست

برای مرطوب نگه داشتن صورت روغن آووکادو را با سایر روغن های اساسی ترکیب کنید و مخلوط را پس از استحمام روی پوست خود ماساژ دهید. توجه کنید که قبل از استفاده از این روغن پوست خود را با حوله خشک خشک کنید. این کار باعث مرطوب نگه داشتن و نرم شدن پوست می شود.

مراقبت از پوست سر و شوره

برای استفاده از روغن آووکادو برای پوست سر های خشک از روغن گرم آووکادو می توانید استفاده کنید. برای این منظور مقدار 3 تا 5 قاشق غذا خوری روغن آووکادو را در یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید و ظرف را در قابلمه ای از آب که از قبل جوشیده است بگذارید.

درمان التهاب پوستی

برای بهبود و نرم شدن پوست خشک و خشن، مقدار مساوی روغن آووکادو و زیتون را مخلوط کرده و این مخلوط را یک یا دو بار در روز روی پوست خود بمالید. برای داشته رایحه خوب می توانید یک قطره از روغن اساسی مانند اسطوخودوس را به آن اضافه کنید.

توجه کنید روغن آووکادو نباید داغ شود، باید گرم باشد. به همین خاطر مرتبا آن را آزمایش کنید تا از داغ شدن آن جلوگیری کنید. وقتی روغن گرم شد، شیشه را از آب خارج کرده و روغن را به ارامی در پوست سر ماساژ دهید. این کار باعث کاهش شوره سر و پوست خشک و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود.

تشخیص روغن آووکادو اصل

روغن آووکادوی اصل باید به رنگ سبز باشد در حالی که روغن های تصفیه شده زرد روشن یا تقریبا شفاف هستند. زیرا رنگدانه های آنها در طی فرایند تصفیه از بین رفته اند. همچنین بطری های روغن آووکادو باید تیره باشند که نور و اکسیژن از بین برود تا روغن از فاسد نشود.

یک روغن خوب فوق بکر باید اسیدیدته کمی داشته باشد. این بدان معنی است که نه تنها با بالاترین استاندارد تولید شده است، بلکه روغن را پایدار می کند، بخصوص وقتی که سطح ویتامین E آن بالا باشد.

خواص روغن آووکادو برای پوست

روغن آووکادو سرشار از ویتامین و اسید های چرب امگا 3 می باشد که می تواند برای پوست بسیار مفید باشند. از ویتامین هایی که در روغن آووکادو می توان نام برد ویتامین های A، D،E می باشد که در این روغن به مقدار زیاد وجود دارد. مقدار بالای ویتامین ها و اسید های چرب باعث شده که روغن آووکادو برای پوست بسیار مفید باشد که در ادامه به برخی خواص این روغن می پردازیم.

مرطوب کننده و تغذیه کننده

روغن آووکادو علاوه بر ویتامین E، D، A حاوی پتاسیم، لسیتین و سایر مواد مغذی دیگر است که باعث تغذیه و مرطوب شدن پوست می شود.

حتما می خواهید بدانید که پوست چگونه این مواد مغذی را جذب می کند. بیرونی ترین لایه پوست که اپیدرم نام دارد به راحتی این مواد مغذی را جذب می کند که به شکل گیری پوست جدید کمک می کند.

کاهش التهاب و اگزما

روغن آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلفی است که می تواند به درمان خشکی پوست، تحریک و پوسته پوسته شدن پوست به دلیل اگزما و پسوریازیس کمک کند.

فردی که مبتلا به بیماری پوستی است حتما باید قبل از استفاده از آن بر روی نقطه مورد نظر پوست، ابتدا مقداری از این روغن را روی نقطه دیگر پوست آزمایش کند تا مطمئن شود روغن آووکادو باعث تحریک و حساسیت روی فرد نمی شود.

پیشگیری از بروز آکنه

زمانی که روغن آووکادو را روی پوست خود بمالید و پس از مدتی با آب گرم بشویید، باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود بدون اینکه مقداری از روغن روی پوست بماند. این باعث می شود خطر آکنه را کاهش دهد. این روغن خواص ضد التهابی دارد و می تواند به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک کند.

تسریع در ترمیم زخم های پوستی

با توجه به آزمایشاتی که انجام شده است، روغن آووکادو ممکن است به ترمیم سریعتر زخم کمک کند. روغن هایی که حاوی اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک هستند می توانند سنتز کلاژن ها را افزایش دهند که این باعث ایجاد بافت همبند جدید می شود.همچنین مشخص شده که اسید های چرب ضروری موجود در روغن آووکادو به کاهش التهاب در طی روند بهبود نیز کمک می کند.

درمان آفتاب سوختگی

آنتی اکسیدان هایی که در روغن آووکادو وجود دارند می توانند به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کنند. این خاصیت روغن آووکادو برای ویتامین D، ویتامین E ، اسیدهای چرب ضروری ، پروتئین، لسیتین و بتاکاروتن موجود در آن است. در برخی مطالعات کوچک نشان داده است که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک کند.

کاهش علائم پیری

اولین علائم پیری به طور معمول روی پوست ظاهر می شود. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف چربی های مفید می توانند از پوست در برابر پیری محافظت کنند و به پوست خاصیت ارتجاعی بدهند. با این حال، محققان هنوز نتوانستند بررسی کنند که آیا استفاده از روغن آووکادو روی پوست همان اثر را دارد یا خیر

سلامت ناخن ها

برخی از افراد برای بهبود ناخن های خشک و شکننده از روغن اووکادو استفاده می کنند. استفاده از روغن های طبیعی برای نرم نه داشتن ناخن ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی ناخن کمک زیادی کند.

عوارض روغن آووکادو برای پوست

عوارض جانبی روغن آووکادو بسیار نادر است، اما ممکن است برخی افراد به این روغن آلرژی داشته باشند. بهترین روش برای مشخص کردن آلرژی انجام تست پچ است. مقدار کمی روغن آووکادو را به یک قسمت کوچک پوست در قسمت داخلی بازو بمالید. اگر در طی 24 ساعت تحریک ایجاد نشود، می توان از این روغن با خیال راحت در سایر قسمت های پوست استفاده کنید. اگر هر گونه حساسیتی با آووکادو دارید باید از تماس با روغن آووکادو خودداری کنید.

اگر به لاتکس حساسیت دارید به احتمال زیاد به میوه هایی که حاوی آلرژن های مشابه لاتکس هستند از جمله موز، آووکادو، کیوی حساسیت دارید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.