شفا مگ

چه میوه ای برای رشد مو خوب است

میوه ای که برای رشد مو خوب است دارای مواد مغذی و ویتامین های لازم برای سلامت و رشد مو می باشند که با مصرف روزانه آنها رشد طبیعی مو را تجربه می کنید.

چه میوه ای برای رشد مو خوب است

این روز ها رشد مو برای همه یکی از مهمترین اولویت زیبایی است و با وجود آلودگی های مضر و سن فرد، آسیب هایی به مو وارد شده که می تواند رشد مو را تحت تاثیر قرا دهد. هر فردی این روز ها با هر گروه سنی می خواهد موهای سالم و خوبی داشته باشد. برای رشد مو و داشتن موی سالم می بایست به بدن و مو ویتامین ها و مواد مغذی برسانید که این می تواند از طریق مواد غذایی به بدن برسد.

میوه ها همیشه یک منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و ویتامین ها می باشد و می توانند به مو و رشد مو کمک کنند. میوه ها با تقویت پوست سر و ریشه مو باعث سلامت مو و رشد خوب مو می شوند. گردش خون مناسب در پوست سر تضمینی برای سلامت مو می باشد و به رشد طبیعی مو کمک می کند.

میوه ها نه تنها برای مو بلکه برای تغذیه کل بدن ما مفید هستند. بنابراین مصرف هر میوه سالم برای رشد مو به معنای ارتقای سلامت شما می باشد. برای برطرف شدن از مشکل ریزش مو که می تواند رشد مو را تقویت کند، در اسرع وقت شروع به استفاده از این میوه های موثر کنید.

بهترین میوه ها برای رشد مو

آیا می دانید کدام میوه ها برای رشد مو مفید هستند؟ میوه های طبیعی زیادی هستند که به رشد و تقویت مو کمک میکنند. قطعا همه میوه ها و سبزیجات برای رشد مو مفید هستند، اما برای از آنها روند حرکت خون را تسریع کرده و ویتامین های زیادی به مو می رسانند.

انار برای رشد مو

انار یک میوه قرمز با خواص زیاد است که با نوشیدن آب انار می توانید فولیکول های مو را تقویت کنید و حتی از عصاره انار برای ریزش مو استفاده کنید. روغن دانه انار در بسیاری از مراکز درمان مو برای ماساژ مو استفاده می کنند.

انار می تواند رشد مو را تحریک کند و باعث تقویت مو شود، همچنین مو را ضخیم و سالم می کند. یکی دیگر از مزایای مهم انار این است که در مقابله با سایر مشکلات ریزش مو مانند شوره سر، خارش به شما کمک می کند.

بهترین رشو استفاده از انار برای رشد مو مصرف آب انار است و همچنین یک روش خوب دیگر استفاده از روغن دانه انار به میزان مناسب برای رشد موهایتان است. روغن انار را روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس آن را برای چند ساعت روی پوست بگذارید و با شامپو بشوید.

همچنین برخی شامپوها هستند که دارای عصاره انار هستند که می توانید از آنها نیز برای رشد مو استفاده کنید. البته مطمئن شوید که به آن حساسیت نداشته باشید.

موز برای رشد مو

از زمان های قدیم موز های رسیده را روی موهای خود می گذاشتند تا مو را تقویت کنند. اما بیشتر مردم نمی دانند این میوه به کنترل ریزش مو کمک می کند و برای رشد مو بسیار مفید است.

موز حاوی پتاسیم است، به همین خاطر وقتی خمیر موز را به موهیا خود می زنید، موها را نرم می کند. خمیر موز به رشد مو، درخشش و سلامت مو کمک زیادی می کند. موز حاوی روغن های طبیعی است که به نرمی مو کمک می کند و با جلوگیری از موخوره و شکستگی، از ارتجاعی بودن طبیعی مو محافظت می کند.

طرز استفاده از مو برای رشد مو: موز رسیده را برداشته و با استفاده از چنگال یا قاشق آن را له کنید، سپس 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون یا نارگیل به موز اضافه کنید و ماسک را با افزودن نیم فنجان شیر پرچرب کامل کنید. این ماسک را روی پوس سر و موهای خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.


بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی برای رشد مو


توت فرنگی برای رشد مو

توت فرنگی یک منبع بسیار عالی از مواد معدنی مهم مانند مس، منگنز و منیزیم است. این مواد معدنی کمپلکس هایی تولید می کنند که می توانند از رشد قارچهای پوست سر جلوگیری کنند. توت فرنگی همچنین از غشای سلول های پوست سر در برابر سایر مشکلات که به طور کلی در تماس با آب رشد می کنند، محافظت می کند. این میوه باعث رشد مو می شود و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

طرز استفاده از توت فرنگی برای رشد مو: حدود 5 تا 8 عدد توت فرنگی( با توجه به طول مو) را له کرده و یک قاشق غذاخوری سس مایونز را به توت فرنگی له شده اضافه کنید. سپس ماسک را روی موی خود بمالید و حدود 15 دقیقه بگذارید بماند و سپس آن را با آب و شامپو بشویید. این ماسک را می توانید ماهی یک بار استفاده کنید.

سیب برای رشد مو

سیب میوه ای برای داشتن موهای سالم توصیه می شود، سیب سبز برای درمان شوره سر معجزه می کند و رشد مو را تقویت می کند. از سیب می توان به عنوان شامپو نیز استفاده کرد. استفاده از اب سیب سبز نیز برای درمان و تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو به علت PH استفاده کرد.

طرز استفاده از سیب برای رشد مو: آب سیب را با پوست بگیرید و موهای خود را با آن بشویید. آب سیب را روی تمام قسمت های موی خود بریزید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی موی شما بماند و سپس آن را با شامپو و آب بشویید. این کار را می توانید هفته ای یک یا دو بار انجام دهید.

آووکادو برای رشد مو

آووکادو سرشار از مواد مغذی حیاتی از جمله ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین های A و B ، مس، پتاسیم و مینزیم و فسفر است که برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو بسیار مفید است.

آووکادو میوه بسیار خوبی برای رشد سریع مو است زیرا روغن آن باعث درخشش و سلامت مو می شود و همچنین از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را تقویت می کند. آووکادو وقتی روی مو استفاده می شود مو را خوش حالت می کند.

طرز استفاده از آووکادو برای رشد مو: یک آووکادو را با کمک چنگال له کنید و 1 تا 2 قطره روغن ضروری به آن اضافه کنید تا یک خمیر ایجاد شود. حالا این مخلوط را روی موهای خود بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی سر شما بماند. سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید. از خمیر آووکادو می توان برای رشد مو در ماه 2 بار استفاده کنید.

آناناس برای رشد مو

آناناس یک میوه با خواص زیاد است و به دلیل مزایای سلامتی زیادی که دارد بسیار مشهور و محبوب شده است. آناناس حاوی مقدار زیادی بتا کاروتن است که توسط بدن ما به ویتامین A تبدیل می شود. این ویتامین روغن های اساسی تولید می کند که سلامت پوست سر را حفظ می کند.

طرز استفاده از آناناس برای رشد مو: برای تقویت رشد مو و هفظ سلامت بدن آب اناناس تهیه کرده و بنوشید. آب اناناس را می توان به صورت روزمره یا دو بار در هفته مصرف کرد.

انگور برای رشد مو

روغن دانه انگور از قدیم برای جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت پوست سر استفاده می شده است. ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی آن را یکی از بهترین میوه های برای رشد مو می دانند. مقدار بالای آب این میوه عالی برای رشد مو، بدن را هیدراته نگه می دارد و ریزش مو را کنترل می کند.

طرز استفاده از انگور برای رشد مو: روغن هسته انگور را از فروشگاه ها و مراکز بهداشتی معتبر خریداری کنید و آن را مطابق دستور العمل محصول روی ریشه های مو به خوبی ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند، سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید. می توانید این روغن را به صورت هفتگی یا دوبار در مان استفاده کنید.

زردالو برای رشد مو

آیا با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا موهای شما رشد نمی کند؟ نگران این موضوع نباشید، میوه زردالو که سرشار از ویتامین E است می تواند مشکل ریزش موی شما را حل کند. زردآلو حاوی آنتی اکسیدان است و بسیاری از مواد مغذی آن ، این میوه را بهترین میوه برای رشد مو تبدیل کرده است و پوست سر آسیب دیده را به طور طبیعی بهبود می بخشد. همچنین به عنوان یک نرم کننده مو بسیار موثر عمل می کند.

طرز استفاده از زردآلو برای رشد مو: روغن زردآلو موجود در بازار را روی پوست سر خود بمالید و آن را برای چند ساعت بگذارید روی سر شما بماند و سپس موهای خود را با آب و شامپو بشویید. از این روغن را می توانید هفته ای یک بار یا هر دو هفته یک بار روی موی خود استفاده کنید.

هلو برای رشد مو

هلو یک میوه عالی تابستانه برای رشد مجدد مو است. استروئید طبیعی رشد موبا نام بیوتین در هلو وجود دارد که باعث رشد مو می شود. همچنین باعث تقویت مو و حفظ سلامت پوست سر می شود. مصرف این میوه فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه یکی از بهترین میوه ها برای رشد مو بدون عوارض جانبی است.

اما توجه داشته باشید که اگر به این میوه حساسیت دارید نباید از آن استفاده کنید.

طرز استفاده از هلو برای رشد مو: استفاده از هلو ساده است، فقط چند هلو برداشته و آن را له کنید و روی پوست سر خو دبگذارید و سپس با شامپو بشویید. این خمیر را می توانید ماهی یک بار روی موهای خود قرار دهید.

آلو سیاه برای رشد مو

آلو سیاه از جمله میوه های سرشار از بیوفلاونوئید است که برای حفظ بافت همبند پوست سر و فولیکول های مو لازم است. به همین خاطر میوه ای سالم برای رشد مو محسوب می شود. مصرف آلو به طور منظم موهای قوی و ضخیم را به شما هدیه می دهد. این میوه ریزش مو را کنترل کرده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

طرز استفاده از آلو سیاه برای رشد مو: روش استفاده از آلو سیاه بسیار آسان و راحت است،شما می توانید روزی 2 الی 3 الو سیاه را در فصلی که در دسترس است مصرف کنید.

آملا یا انگور فرنگی برای رشد مو

استفاده از روغن آملا یا خمیر آملا می تواند تا حد زیادی مانع از تقسیم شدن مو ها شود و از مو خوره جلوگیری میکند. روغن آملا از جمله روغن های طبیعی است که نه تنها باعث رشد مجدد مو می شود، همچنین باعث درخشش بیشتر مو ها نیز می شود.

طرز استفاده از آملا برای رشد مو: روغن موی آملا را از هر فروشگاهی می توانید تهیه کنید و مطاب دستور توصیه شده روی پوست سر خود بمالید و پس از چند ساعت مو را با آب و شامپو بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

لیمو ترش برای رشد مو

همانطور که می دانید ویتامین سی یکی از مهمترین ویتامین ها برای رشد مو می باشد که در صورت کمبود این ویتامین مو ضعیف و شکننده می شود. ویتامین سی برای رشد مو و جلوگیری از سفیدی زودرس مو بسیار مفید است.

لیمو ترش حاوی ویتامین سی است که می تواند به کنترل شوره سر نیز کمک کرده و رشد مو را تقویت کند. این میوه پوست سر را تمیز می کند و به عنوان یک نرم کننده عالی به حجم و درخشندگی موها کمک میک ند.

طرز استفاده از لیمو ترش برای رشد مو: بگذارید پوست میوه لیمو ترش چند روز در معرض افتاب به طور طبیعی خشک شود. و آن را پودر کنید. این پودر ره به همراه روغن های ضروری مخلوط کرده و روی پوست سر خود بمالید. بعد از مدتی با شامپو و نرم کننده بشویید. در طول یک ماه می توانید 2 بار از این ماسک استفاده کنید.

نکات مهم در مورد مصرف میوه برای رشد مو

قبل از استفاده از میوه ها اطمینان حاصل کنید که به میوه ها یا سایر ترکیباتی که به آنها اضافه می کنید حساسیت نداشته باشید و یا باعث واکنش آلرژیک روی پوست شما نشود.

جدا از میوه هایی که در بالا ذکر شد، حتما از غذا ها و میوه های دیگر نیز استفاده کنید و آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا به حفظ و برطرف کردن نیاز های بدن کمک کنید.

حتما خوب بخوابید و ورزش کنید، بدون این دو مورد هیچ یک از موارد بالا برای شما عمل نخواهد کرد.

قبل استفاده از ماسک ها و روش های بالا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است. یا اگر پس از استفاده از آنها دچار واکنش یا عوارض جانبی شدید مصرف را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.