شفا مگ

نوشیدنی برای رژیم کتوژنیک

نوشیدنی برای رژیم کتوژنیک از مواردی است که باید رعایت شود و نوشیدنی هایی انتخاب شوند که کالری و کربوهیدرات کمی داشته باشند یا فاقد کربوهیدرات باشند.

نوشیدنی برای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک به یک برنامه غذایی اشاره دارد که شامل چربی بالا، پروتئین کافی و کربوهیدرات کم است. زمانی که میزان کربوهیدرات به مقدار قابل توجهی کاهش یابد، بدن به حالت متابولیکی معروف به کتوز می رود. بنابراین ، این برنامه غذایی را برنامه رژیم کتوژنیک نامگذاری کرده اند. علاوه بر این این امر به سوخت چربی اضافی بدن برای تامین انرژی نیز کمک می کند.رژیم کتوژنیک باعث می شود شما سریعتر وزن کم کنید و سلامتی زیادی را به دست آورید.

رژیم کتوژنیک در تسریع روند کاهش وزن کمک می کند و همچنین به مدیریت سطح قند خون و دیابت کمک می کند. این رژیم می تواند به درمان صرع موثر باشد و خواص ضد سرطانی دارد که می تواند از سرطان جلوگیری کند.

نوشیدنی در رژیم کتوژنیک یکی از مواردی است که باید رعایت شود و معمولا افراد به دنبال نوشیدنی هایی هستند که در این رژیم غذایی قرار دهند. ما لیستی از برترین نوشیدنی ها در رژیم کتوژنیک را برایتان آورده ایم.

بهترین نوشیدنی ها برای رژیم کتوژنیک

آب گازدار

آب گازدار یکی از بهترین نوشیدنی های سرد است که می توانید در حالی که رژیم کتوژنیک دارید از آن استفاده کنید. زیرا این نوع آب هنگام تولید از یک منبع طبیعی یا ار طریق گاز CO2 گازدار می شود. بنابراین کاملا فاقد کربوهیدرات است و این یک نوشیدنی عالی برای افراد رژیم کتوژنیک است.

آب

بله شاید بیشتر شما از آن آگاه باشید، اما آّ کاملا توصیف یک نوشیدنی کتوژنیک بدون کربوهیدرات است. شما می توانید آب آشامیدنی را در خانه به راحتی مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز نه تنها فاقد کربوهیدرات است بلکه مملو از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی حیاتی است. همچنین در تسریع روند کاهش وزن به افزایش متابولیسم کمک می کند. بعلاوه ثابت شده است که چای سبز از نظر پزشکی باعث بهبود سلامت قلب، پوست، مغز و استخوان ها می شود.

چای سیاه

درست مانند چای سبز، چای سیاه نیز حاوی کربوهیدرات های صفر است و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی ضروری می باشد. برخی از فواید چای سیاه برای سلامتی شامل پوست سالم، تقویت مو، تقویت قلب، مدیریت کلسترول و ضد سرطان است.

قهوه

یک نوشیدنی شگفت انگیز دیگر برای مصرف در حالی که در رژیم غذای کتوژنیک هستید قهوه است. این نوشیدنی حاوی کافئین است و مقدار ناچیزی کالری و کربوهیدرات است. علاوه بر این ، به تقویت متابولیسم کمک می کند و به شما نیز کمک می کند تا به سرعت لاغر شوید.از دیگر فواید قهوه برای سلامتی می توان به کبد سالم، تقویت قلب و پیشگیری از بیماری پارکینسون اشاره کرد.

چای گیاهی

چای های گیاهی معمولا با استفاده از مواد طبیعی خشک مانند برگ ، گل، میوه و گیاهان تولید می شوند. بیشتر دمنوش های گیاهی حاوی مقدار ناچیزی کربوهیدرات هستند. بنابراین، این افراد می توانند به دنبال یک برنامه رژیم کتوژنیک مصرف شوند. برخی از نمونه های چای های گیاهی شامل بابونه، نعناع فلفلی است.

نوشیدنی های پروتئینی

از آنجا که رژیم کتوژنیک در میان سنین مختلف کاملا محبوب شده است، چندین نوشیدنی پروتئینی توسط برخی شرکت ها تولید می شود و حاوی کربوهیدرات های ناچیز و مقادیر کافی از مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این این نوشیدنی ها در طعم های مختلف در دسترس می باشد.

آب میوه

بیشتر میوه ها پر از قند هستند که قطعا یک عنصر رژیم غذایی ضد کتو است. با این حال ، میوه هایی مانند لیمو می تواند در برنامه رژیم کتوژنیک قرار گیرد. این نوع آب میوه ها نه تنها کربوهیدرات ندارند، بلکه نوشیدنی خوشمزه ای هستند. همچنین می توانید آب لیمو و لیمو را به نوشیدنی های مختلف دیگر مانند چای می توانید اضافه کنید.

آب سبزیجات

به غیر از میوه های فاقد کربوهیدرات، سبزیجات مختلفی وجود دارد که می توانید آب آنها را با رژیم کتوژنیک بنوشید. این سبزیجات شامل کرفس، خیار، کلم پیچ و اسفناج و غیره است. این مواد نه تنها به تقویت روند کاهش وزن کمک می کنند، بلکه چندین فواید دیگر برا سلامتی نیز فراهم می کنند. شما همیشه می توانید سبزیجات تازه را از بازار تهیه کنید و آب آن ها را تهیه و مصرف کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.