شفا مگ

خواص جلبک دریایی برای پوست

جلبک دریایی برای پوست دارای خواص آنتی اکسیدانی، تولید کننده کلاژن، رفع چین و چروک، درمان آکنه، ضد التهاب، سم زدایی پوست، تامین ویتامین و مواد معدنی است.

خواص جلبک دریایی برای پوست

اقیانوس ها از نظر حیات و تنوع از آب نمک و خورشید بسیار غنی هستند، به همین دلیل جای تعجب نیست که جلبک دریایی دارای برخی از خواص قدرتمند مراقبت از پوست است. این شامل تغذیه پوست به صورت پروتئین ها، پپتیدهای فعال زیستی، آنزیم ها، مواد معدنی، پلی ساکاریدها، اسیدهای چرب و ویتامین ها است.این ترکیب ویژه از مواد مغذی باعث می شود جلبک دریایی از توانایی آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی، ضد التهابی و ضد پیری برای پوست است.

این یکی از بهترین مواد زیستی فعال برای پوست است و به همین دلیل که از آن برای مراقبت پوستی استفاده می شود. در ادامه با برخی از مزیت های بسیار مهم جلبک دریایی برای پوست آشنا می شوید.

مهمترین خواص جلبک دریایی برای پوست شامل:

  • پاکسازی و سم زدایی پوست
  • بهبود رنگ پوست و رنگدانه پوستی
  • افزایش هیدراتاسیون
  • کمک به تعادل تولید روغن
  • آنتی اکسیدان برای مقابله با اسیب رادیکال های آزاد.
  • پشتیبانی از تولید کلاژن
  • کمک به صاف شدن چین و چروک
  • ضد التهاب و آرامش بخش
  • تامین ویتامین و مواد معدنی و مغذی
  • 100 درصد طبیعی و ایمن

جلبک دریایی در اشکال، رنگ ها و سلیقه های متنوعی وجود دارد و بسیاری از مردن در سراسر جهان از خوردن جلبک دریای لذت می برند. در حالی که برخی از افراد از خوردن جلبک دریایی لذت می برند، برخی دیگر دوست دارند جلبک دریایی را روی پوست خود بگذارند تا از مزایای پوستی جلبک دریایی برخوردار شوند. جلبک دریایی بسیار می تواند به پوست و بهبود وضعیت پوستی کمک کند.

جلبک دریایی می تواند از خارج از پوست به آن کمک کند. اگر از محصولات حاوی جلبک دریایی نیز استفاده می کنید وی توانید فواید زیادی را بر پوست خود مشاهده کنید.

جلبک دریایی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است و دارای مقدار زیادی ید و ویتامین می باشد. به دلیل داشتن ویتامین ها ، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها می تواند برای پوست شما بسیار مفید باشد. آنتی اکسیدان های موجود در جلبک دریایی می توانند از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کرده و از پیری پوست محافظت کنند.

علاوه بر این جلبک دریایی می تواند پوست را مرطوب کند و همچنین برای مبارزه با اکنه مفید باشد.

برخی جلبک دریایی باعث کاهش چربی بیش از حد صورت می شوند و در حالی که برخی دیگر باکتری های درگیر در ایجاد آکنه را کاهش می دهند و این ماده را به عنوان یک ماده بالقوه برای فعالیت ضد آکنه در می آورد.

جلبک دریایی باعث کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف می شود. این ماده منبع بالقوه غنی از آمینو اسیدها و آنتی اکسیدان هایی است که باعث تولید کلاژن می شوند و ظاهری طبیعی و جوانی را به شما می دهد.

جلبک دریایی اکنه و پوست حساس را بهبود می بخشد و باعث کاهش التهاب می شود. جلبک دریایی دارای خواص ضد التهابی، همچنین حاوی مواد معدنی طبیعی مانند منیزیم و روی است. این ماده بسیار مفید به بهبود ظاهر قرمزی پوست حساس کمک زیادی می کند.

جلبک دریایی با تاثیر بر تولید رنگدانه ها یا با تاثیر بر نحوه انتقال رنگدانه در پوست به کاهش و درمان لک های قهوه نیز کمک زیادی می کند.

جلبک دریایی پوست را مرطوب می کند و نه تنها حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به حفظ پوست کمک می کند، بلکه سرشار از پلی ساکارید ها مانند اسید آلژنیک است که به رطوبت پوست کمک می کند.

ماسک صورت جلبک دریایی

اکثر کشورهای جهان از جلبک دریایی به عنوان ماسک استفاده می کنند که این باعث می شود سموم بدن و پوست شما را بیرون بکشد و به سلامتی عمومی پوست کمک کند. برای استفاده از جلبک دریایی به عنوان ماسک می توانید از مواد زیر استفاده کنید

مواد لازم

  • یک چهارم فنجان پودر جلبک دریایی
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون یا آرگان
  • 1 قطره روغن اساسی ( اختیاری)
  • آب گرم

ابتدا پودر جلبک دریایی، روغن و با را با هم مخلوط کنید تا قوام مورد نظر شما حاصل شود. مخلوط باید به شکل گل در آید تا به راحتی روی پوست بچسبد. سپس آن مخلوط را روی پوست خود بمالید و 15 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ولرم بشویید. همچنین می توانید نوع دیگری از ماسک را امتحان کنید.

اگر بتوانید چند ورق جلبک دریایی را حدود 5 ثانیه در آب ولرم خیست کنید تا نرم شود و آنها را در سراسر صورت خود قرار دهید و توجه داشته باشید که به چشمان شما برخورد نکند. حدود 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را به آرامی از پوست خود جدا کنید.

عوارض جانبی جلبک دریایی

در حالی که هیچ عارضه جانبی جدی منفی شناخته شده ای وجود ندارد، اما در صورت داشتن پوست حساس، برای چند روز در قسمت داخلی بازوی خود آزمایش انجام دهید. البته مانند سایر محصولات مراقبت از پوست همیشه فوری نیست، بلکه استفاده مداوم آن در طول زمان باید به نگرانی مصرف کننده کمک کند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.