شفا مگ

نشانه های کبد چرب و جوش صورت

کبد چرب به علت تجمع بیش از حد چربی در کبد اتفاق می افتد که این بیماری باعث می شود کبد به درستی کار نکند و یکی از نشانه های کبد چرب جوش صورت می باشد.

نشانه های کبد چرب و جوش صورت

جوش ها یکی از ناراحت کننده ترین عارضه های پوستی است که بسیاری از افراد روزانه با آن دست و پنجه نرم می کنند. پوست ما در واقع بزرگترین ارگان دفع و سم زدای بدن است. تعریق یکی از راه هایی است که از طریق پوست باعث سم زدایی بدن می شود. بدن ما هر روز مقدار زیادی مواد زائد را از طریق کلیه ها، روده، ریه و پوست از بین می بود. کبد عضو دیگری است که مسئول سم زدایی و فیلتر در بدن است.

کبد کلسترول ، چربی، هورمون ها، داروها و مواد غذایی را در بدن فیلتر و سم زدایی می کند. هنگامی که کبد بیش از حد با هورمون های زیادی مانند آندروژن یا استروژن ها یا کافئین ناشی از مواد غذایی بیش از حد مواجه شود اضافی بار ناشی از آن را می تواند به شکل جوش، اکنه و پسوریازیس بر روی پوست نمایان کند.

در طب سنتی چینی این عقیده وجود دارد که اگر کبد هماهنگ کار کند، قطعا همه اعضای بدن نیز هماهنگ خواند بود. کبد چرب می تواند باعث قرمزی، جوش صورت، آکنه شود. هر آنچه را که ما مصرف می کنیم، از طریق کبد پردازش می شود، بنابراین مهم است که تا آنجا که ممکن است کبد سالمی داشته باشیم.

زمانی که روده ها به درستی کار نکنند می تواند باعث شکستگی و چروک در صورت شود، همین امر برای کبد صادق است. تجمع سموم در کبد نیز می تواند به عنوان یک عارضه در پوست ظاهر شود.

کبد یکی از مسیر های اصلی ما برای از بین بردن سموم می باشد، حتی هوایی که تنفس می کنید، غذایی که می خورید همه و همه از طریق کبد فیلتر می شوند.


بیشتر بخوانید : تشخیص کبد چرب در منزل


باید بدانید که پوست شما بازتاب مستقیم آنچه در داخل بدن می گذرد است. این بدان معنی است که هر نوع مواد غذایی که مصرف می کنید نتیجه آن بر روی صورت شما ظاهر می شود. زمانی که کبد چرب است و قادر به تجزیه سموم ندارد، بدن تمام تلاش خود را می کند تا این سموم را از طریق های دیگری مانند منافذ پوستی پاک کند.

همانطور که می دانید کبد فقط فیلتری برای از بین بردن سموم نیست، بلکه عامل تجزیه چربی نیز می باشد. کبد تری گلیسیرید و کلسترول را دسته بندی میکند. اگر این اتفاق خوب پیش نرود، در نهایت به شکل جوش یا آکنه بر روی پوست ظاهر می شوند.

تاثیر سلامت کبد بر روی پوست

بسیاری از بیماری های پوستی نظیر آکنه یا جوش صورت می تواند با کبد چرب مرتبط باشند. کبد چرب می تواند منجر به خشکی، خارش پوست ، آکنه و جوش صورت شود.

هر چیزی که می خورید یا می نوشید و مصرف می کنید توسطکبد پردازش می شود، بنابراین مهم است که تا آنجا ممکن است سالم باشد.
اختمالا شنیده اید که سلامت ضعیف روده می تواند روی پوست تاثیر بگذارد، تجمع سموم در کبد نیز می تواند منجر به جوش های پوستی شود. اگر جریان خون از سموم زیاد باشد می تواند نتایج بسیار بدی را روی پوست داشته باشد.


عامل دیگری که در ارتباط با کبد چرب و آکنه نقش دارد، چربی است. نقش دیگری که کبد شما بازی می کند، تجزیه کردن چربی است. وقتی عملکرد کبد شما کند یا ناکارآمد باشد، این چربی ها فقط در جریان خون شما شناور می شوند. غالبا غدد تولید کننده روغن در پوست شما سعی می کند این چربی اضافی را جبران کرده و در عوض از آنها استفاده کنند.

اگر رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی چربی های بد مانند غذاهای سرخ شده، شکلات یا سایر غذا ها باشد می تواند تاثیر بدن روی پوست شما داشته باشد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.