شفا مگ

طریقه مصرف ریشه گیاه بابا آدم

طریقه مصرف ریشه بابا آدم به صورت دمنوش، دم کرده و یا به صورت کرم های موضعی می باشد و سرشار از آهن، کلسیم، ویتامین ث و دارای خواص ضد قارچی و باکتری است.

طریقه مصرف ریشه گیاه بابا آدم

بابا آدم یک گیاه با ساقه هایی پوشیده از کرک های خشن و زبر است و برگ های بزرگ و پهنی دارد و از ریشه گیاه این گیاه در موارد درمانی استفاده می شود. ریشه این گیاه قهوه ای رنگ و دارای طعم شیرین است.طریقه مصرف ریشه بابا آدم به صورت دمنوش، جوشانده و یا کرم های موضعی می باشد.

ریشه گیاه بابا آدم سرشار از آهن، کلسیم، ویتامین C و ب6 می باشد و همچنین سرشار از پتاسیم، اسیدلینولئیک است. این گیاه دارای ترکیب شیمیایی آنتی باکتریال و ضد قارچی است و می تواند به از بین بردن باکتری و سموم پوست کمک کند.

ریشه بابا آدم به شکل باریک، متراکم و شباهت زیادی با هویج دارد و حدود 3 تا 4 سامتی متر رشد می کند و رنگ قهوه ای با رنگ گوشت سفیدی دارد.

بسیاری از خانم ها دچار کمبود آهن هستند که می توانند با استفاده از ریشه بابا آدم آهن خون خود را تامین کنند و همچنین با توجه به داشتن منیزیم در این ریشه، می تواند به درمان گرفتگی عضلات و کمردرد کمک کند.

ریشه بابا آدم دارای خواص تصفیه کنندگی خون را دارد و می تواند گرفتگی های سیستم تنفسی را برطرف کند و باعث دفع دی اکسید کربن شود.این گیاه می تواند برای کبد بسیار مفید باشد و مواد سمی در خون را تصفیه کند.

این ریشه پر خاصیت ادرار آور است و می تواند باعث دفع آب از بدن می شود و از احتباس آن در بدن جلوگیری می کند.

ریشه بابا آدم دارای خواص دفع کنندگی اسید اوریک از بدن می باشد و به بیماران مبتلا به نقرس کمک زیادی می کند. البته اثرات این گیاه می تواند خاصیت ضد دیابتی داشته باشد و باعث کاهش قند خون شود.

ریشه بابا آدم به علت دارا بودن آهن می تواند باعث درمان کم خونی در افراد مبتلا به کم خونی شود و همچنین می تواند باعث برطرف کردن یبوست و بهبود هضم غذا شود.

طریقه مصرف ریشه بابا آدم

ریشه بابا ادم را می توانید به روش های مختلفی مصرف کنید تا بتوانید از خواص زیاد آن به طور موثری استفاده کنید.

جوشانده بابا آدم یکی از روش های مصرف آن می باشد که برای این منظور مقدار 50 گرم از ریشه بابا آدم را در 1 لیتر آب میریزید و به مدت 20 دقیقه آن را می جوشانید.

دمنوش گیاه بابا آدم به این شکل است که مقدار 70 گرم از ریشه بابا آدم را در یک لیتر آب جون می ریزیم و به مدت 10 دقیقه صبر می کنیم تا دم بکشد. سپس آن را مصرف کنید.

ریشه گیاه بابا آدم را می توانید به همراه شیرین بیان مصرف کنید که برای این منظور 30 گرم ریشه بابا آدم و 30 گرم شیرین بیان را در یک لیتر آب به مدت نیم ساعت بریزید و بگذارید دم بکشد. سپس آن را می توانید روزی 3 فنجان مصرف نمایید.

افرادی که شیرینی زیاد می خورند می توانند صبح ناشتا دمنوش این گیاه را میل کنند تا بتوانند به راحتی شیرینی را فراموش کنند.

برای از بین بردن اگزما می توانید ریشه بابا آدم را جوشانده و روی اگزما بمالید.

برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت آن جوشانده غلیط ریشه بابا آدم را به سر خود بمالید.

هشدارهای مهم مصرف

ریشه بابا آدم می تواند در برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند که از شایع ترین آنها خشکی دهان، سردرد، تهوع، اسهال، آلرژی و بی قراری می باشد.

افرادی که مبتلا به دیابت نباید از این داروی گیاهی استفاده کنند و یا اگر سابقه بیماری خاصی دارید بهتر است از مصرف این داروی گیاهی اجتناب کنید.

مصرف ریشه بابا آدم در دوران شیردهی و بارداری منع مصرف دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.