شفا مگ

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

بی اشتهایی در بزرگسالان یک بیماری می باشد که قابل درمان است و می توانید به راحتی در خانه با داروهای خانگی و یک رژیم غذایی عالی بی اشتهایی را درمان کنید.

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان

کم اشتهایی یک بیماری است که با ترس از افزایش وزن در ارتباط است و باعث می شود فرد تحت تاثیر قرار گیرد و باعث کاهش وزن می شود. علی رغم این واقعیت که فرد تحت تاثیر ممکن است واقعا وزن کمی داشته باشد، اما انها همیشه احساس می کنند که اضافه وزن دارند و این باعث می شود که همیشه گرسنه بمانند.

این شرایط بیشتر در زنان جوان دیده می شود، بی اشتهایی به طور کلی در سال های دبیرستان بسیار شایع است. درمان این بیماری در مرحله اولیه حیاتی است. زیرا در صورت پیشرفت بیماری می تواند عوارض درازمدتی به همراه داشته باشد مانند مشکلات کلیوی، بیماری عروق، مشکلات کلیوی، پوکی استخوان.

داروهای خانگی بی اشتهایی

برگ های پاپایا:

برگ های پاپایا برای مقابله با بی اشتهایی بسیار مفید است، زیرا به افزایش اشتها کمک میکند و باعث تقویت بزاق می شود که این باعث افزایش گرسنگی می شود. علاوه بر این برگ های پاپایا در مقابله با سوزش معده مفید است.

پرتقال

محصولات طبیعی مانند پرتقال می توانند با تقویت نیروی شادابی، کم اشتهایی را درمان می کنند. پرتقال باعث سلامتی دستگاه گوارش می شود.اگر می خواهید اشتهای شما تقویت شود هر روز 2 پرتقال بخورید

سیر

یکی از بهترین راه های درمان بی اشتهایی در خانه مصرف سیر است. سیر به عنوان یک محرک مشخصه شناخته می شود.برای بهره مندی از تاثیر سیر بر روی اشتها، 3 تا 4 حبه سیر را کاملا خرد کرده و به مقداری آب اضافه کنید. آن را برای چند دقیقه بجوشانید و سپس از صافی رد کنید. سپس 2 قاشق آب لیمو و یک فشار نمک سنگ به آن اضافه کنید. این دمنوش را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

زنجبیل

زنجبیل یک راه ساده و موفق در خانه برای بی اشتهایی است و می تواند روی اعصاب فرد تاثیر گذشته و باعث ارامش آن شود و این باعث افزایش اشتها می شود. برای نتیجه از زنجبیل برای بی اشتهایی نصف قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده قبل از شام بطور مداوم و برای مدت چند هفته استفاده کنید.

نعناع

نعناع برای درمان بی اشتهایی بسیار مفید است و می تواند باعث تسکین اضطراب نیز شود و همین کاهش اضطراب می تواند به اشتها آوری کمک زیادی کند. هر روز مقداری چای نعنا بنوشید. برای تهیه دمنوش نعناع 2 قاشق نعناع خشک را در مقداری آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه ماند تا دم بکشد و سپس آن را بنوشید.

بادام ها

بادام مغز را سالم و فعال نگه می دارد و کمک می کند تا تمرگز بیشتری داشته باشد و با استراس های ذهنی مقابله کند. می توانید بادام را یک شب در آب خیس کنید و روز بعد با کندل پوست آن را مصرف کنید.

آناناس

آناناس می تواند اشتهای شما را تحریک کرده و ولع مصرف مواد غذایی را در بدن افزایش دهد. برای اینکه در طول روز احساس گرسنگی کنید می توانید صبح آناناس بخورید.

دارچین

دارچین یک داروی خانگی خوبی برای سالم نگه داشتن سیستم هضم غذا است. برای افزایش گرسنگی خود 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک لیوان آب بریزید و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

فلفل سیاه و عسل

فلفل سیاه یک طعم دهنده غذا است و هضم غذا را در بدن بهبود می بخشد. برای تقویت اشتهای خود از 5 دانه سیاه فلفل و عسل درست کنید و روزانه صبح یا معده خالی مصرف کنید.

سیب

سیب میوه ای مفید برای درمان بی اشتهایی محسوب می شود. خوردن یک سیب در روز به همراه یک لیوان شیر که با عسل شیرین شده می تواند اشتهای شما را بهبود بخشد.

رژیم غذایی برای بی اشتهایی

رژیم های غذایی مناسب برای افزایش اشتها و بی اشتهایی وجود دارند که می توانید آنها را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. همچنین باید به بیماران یک شام مغذی تنظیم شده و سرشار از پروتئین داده شود تا باعث بهبود استخوان و عضلات شود.

ویتامین ها و مواد معدنی را می توان از محصولاتی انتخاب کنید که ریشه ای هستند و کالری کمی دارند. همچنین غذاهای برگ دار به همین ترتیب سرشار از فیبر است که به تقویت سیستم جذب و هضم غذا کمک می کنند.

تامین مواد مغذی غنی از پروتئین مانند مرغ، تخم مرغ، سبزیجات بسیار مهم است و باید در رژیم غذایی قرار داده شود. همچنین غلات سبوس دار، جو دو سر می توانند به بیماران مبتلا به بی اشتهایی کمک زیادی کنند.

 

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.