شفا مگ

خواص جلبک دریایی برای لاغری

کمک به لاغری و کاهش وزن یکی از خواص جلبک دریایی می باشد و می تواند با کمک ترکیبی به نام فوکوکسانین به کاهش میزان تجمع چربی و کم کردن وزن کمک زیادی کند.

خواص جلبک دریایی برای لاغری

جلبک های دریایی در دریاها و دریاچه های بزرگ یافت می شود و در دو نوع سبز و قهوه ای دسته بندی می شوند.جلبک های دریایی سبز را می توان در قسمت های کم عمق دید و نوع قهوه ای آنها را در آبهای عمیق می توان یافت.

جلبک های دریایی خواص زیادی دارند، اما این خواص در گذشته یافت نشده بود. این جلبک ها حاوی موادی برای سلامتی هستند.
جلبک های دریایی دارای مواد معدنی ضروری مانند منیزیم، کلسیم، مس، پتاسیم، روی، ید و آهن هستند و علاوه بر این موارد سرشار از آنتی اکسیدان های قدرتمندی می باشند.

ویتامین های موجود در جلبک های دریایی شامل ویتامین E، ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین A می باشند. این گیاهان دریایی چربی بسیار کمی دارند و حاوی اسید های چرب امگا 3 و تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن را دارا هستند. همچنین جلبک های دریایی سرشار از فیبر های رژیمی نیز می باشند.

بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شده جلبک های دریایی خوراکی اثر ضد چاقی دارند و می توانند برای لاغری مفید باشند. ترکیب فوکوکسانین موجود در آنها به کاهش میزان تجمع چربی ها و به کم کردن وزن کمک می کنند.
با توجه به توانایی آنها برای اکسیداسیون چربی، از جلبک دریای در ساخت قرص های رژیم غذایی و قرص های باندینگ معده استفاده می شود.

جلبک های دریایی علاوه بر اثر ضد چاقی خواص دیگری نیز دارند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم

مبارزه با سرطان

جلبک دریایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی می باشند که می توانند در درمان تومورها و شرایط سرطانی مانند سرطان کولون و لوسمی بسیار موثر باشند.

جلبک دریایی قهوه ای حاوی گلیکوپروتئین و پلی ساکارید های سولفاتیک به نام فوکودین هستند که دارای خواص ضد ویروسی و ضد سرطانی می باشند.

تنظیم عملکرد تیروئید

جلبک دریایی به دلیل انکه در اب دریا هستند منبع بزرگی از ید در خود دارند که آنها را از آب دریا جب می کنند.این عنصر برای تنظیم نرمال عملکرد تیروئید بسیار موثر است. کمبود ید در بدن می تواند منجر به اختلالات نظیر بزرگ شدن تیروئید یا گواتر شود. ید در بارداری و تغذیه شیر مادر برای رشد طبیعی سلول های مغزی کودک بسیار حیاطی می باشند.

کمک به هضم غذا

جلبک های دریایی سرشار از فیبر رژیمی هستند و می تواند تاثیر بسیار شگفت انگیزی روی دستگاه گوارش داشته باشند. مصرف فیبر باعث می شود تا حرکت مواد غذایی در لوله های گوارشی راحت تر صورت بگیرید. نرمال کار کردن دستگاه گوارشی باعس می شود سیسم گوارشی سالم بماند.فیبر رژیمی باعث می شود فرد از ابتلا به یبوست در امان باشد.

تقویت چشم ها

جلبک دریایی سرشار از ویتامین A می باشد که برای تقویت چشم بسیار مناسب است و باعث می شود سلول های چشمی از آسیب های رادیکال های آزاد در امان باشند. همچنین اثر ضد التهابی فوکوکسانین موجود در جلبک دریایی نتایج خوبی را در پیشگیری و درمان آب مروارید از خود نشان داده است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.