شفا مگ

خواص روغن هسته گوجه برای پوست

روغن هسته گوجه به رنگ قرمز یا نارنجی می باشد و حاوی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین است و دارای خواص زیادی برای پوست، آکنه، جوش و اگزما می باشد.

خواص روغن هسته گوجه برای پوست

روغن هسته گوجه فرنگی دارای خواص زیادی برای بدن، از جمله پوست و مو است و رنگ آن قرمز یا قهوه ای و در برخی موارد نارنجی پرنگ می باشد.این روغن زمانی که به پوست زده می شود به داخل پوست نفوذ می کند و باعث بهبود عملکرد پوست می شود.

روغن هسته گوجه فرنگی  ممکن است در برخی از افراد دچار حساسیت کند، بهتر است قبل از استفاده مقداری از آن را روی قسمتی از مچ دست تست شود و اگر در 24 ساعت خارش یا سوزش و علائم آلرژیک نداشتید این روغن برای شما ایمن می باشد.

روغن هسته گوجه فرنگی دارای ترکیبات آلفا لینولئیک اسید، لینولئیک اسید، اولئیک اسید، پالمیتیک اسید، استئاریک اسید، ویتامین A، لیکوپن، لوتئین، بتاکاروتن و ویتامین ای می باشد.

درخشندگی پوست

روغن هسته گوجه فرنگی دارای خواص زیادی است که یکی از آنها درخشندگی و شادابی پوست است.این روغن به علت وجود کارتنوئید و فیتواسترول باعث درخشندگی پوست می شود.لینولئیک اسید عنصری است که نصف روغن هسته گوجه فرنگی را در بر می گیرد و باعث افزایش کیفیت سبوم، درخشندگی پوست و پیشگیری از بسته شدن منافذ پوست میشود.

درمان اسکار آکنه

روغن هسته گوجه فرنگی باعث بهبود سریع زخم می شود زیرا دارای ترکیبات ویتامین E و آلفا-توکفرول می باشد که باعث می شود زخم زودتر بهبود شود.برای درمان اسکار آکنه می توانید چند قطره روغن هسته گوجه فرنگی را در کرم هایی که استفاده می کنید اضافه کنید.

درمان آفتاب سوختگی

روغن هسته گوجه فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مناسب است، این روغن می تواند باعث کاهش تیرگی پوست و افزایش درخشندگی پوست می شود.برای استفاده از این روغن مقداری از آن را روی پوست آفتاب سوخته ماساژ دهید.حتی در زمان شب هنگام خواب استفاده کنید.

درمان جوش

پوست هایی که دائما دچار جوش می شوند میبایست تمام آنتی اکسیدان های مورد نیاز رفع جوش را دریافت کند تا دیگر دچار جوش نشوند.روغن هسته گوجه فرنگی دارای تمام آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای کاهش التهاب و بهبود جوش را دارد.

کاهش ترک های شکم

برای از بین بردن ترک های شکم می توانید از روغن هسته گوجه فرنگی استفاده کنید. مصرف مداوم روغن هسته گوجه فرنگی باعث می شود که ترک های شکم را از بین ببرد.نصف فنجان شی باتر را با دو قاشق غذاخوری روغن گوجه فرنگی  و 20 قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و روزی 2 بار روی شکم خود ماساژ دهید.

شی باتر یک روغن جامد است که از آجیل درخت آفریقایی شیا کاریته به دست می آید و سرشار از ویتامین های A و E و اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی لازم برای تولید کلاژن در پوست است را تولید می کند.

از بین بردن سلولیت

سلولیت تورفتگی ها و برجستگی هایی هستند که بر روی پوست ران، باسن و بازوها ظاهر می شوند. یکی از روش های طبیعی برای کاهش سلولیت، ماساژ آن با روغن های حاملی چون روغن هسته گوجه می باشد.

از بین بردن چین و چروک پوست

روغن هسته گوجه سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و کارتنوئیدهایی چون لیکوپن ایزومر، لوتئین و بتاکاروتن می باشد و اینها از بهترین انتی اکسیدان هایی که می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه کنند. با استفاده از روغن هسته گوجه می توانید چین و چروک های عمیق و خطوط روی پوست را از بین ببرید.

رفع خشکی لب و پوست

روغن هسته گوجه فرنگی برای رطوبت رسانی به پوست های خشک بسیار مفید است. بافت نیمه سنگین آن موجب تغذیه ی پوست و نرم شدن آن می شود. ساختار آن به گونه ای است که پوست را چرب نمی کند، چرا که در عمق آن نفوذ می کند.قوام نسبتا سنگین روغن هسته گوجه، آن را تبدیل به یک مرطوب کننده ی قوی برای رفع خشکی لب ها کرده است.

بهبود اگزما و پسوریازیس

روغن هسته گوجه دارای خواص ضد التهابی زیادی دارد و می تواند برای درمان بیماری های پوستی بسیار مفید باشد. از این روغن برای درمان اگزما و پسوریازیس مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که این روغن دارای خواص ضد التهابی است، برای برطرف کردن بیماری های پوستی همچون اگزما و پسوریازیس نیز بسیار مفید است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.