شفا مگ

درمان کبد چرب با لبو و آب لبو

لبو و آب لبو به دلیل منبع زیاد بتاکاروتن و فلاوونوئید ها به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی است و برای سلامت و پاکسازی کبد و درمان کبد چرب بسیار مفید است.

درمان کبد چرب با لبو

برای درمان کبد چرب داروهای زیادی وجود دارد اما درمان آن به روش طبیعی می تواند علاوه بر درمان کبد چرب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز شود.امروزه افراد زیادی در خطر ابتلا به بیماری های کبدی از جمله کبد چرب هستند و مصرف برخی از مواد غذایی طبیعی می توانند به سلامت کبد کمک زیادی کنند.

لبو حاوی مقدار زیادی انتی اکسیدان است که علاوه بر خواص سلامتی آن می تواند برای پاکسازی و تصفیه کبد بسیار مفید باشد و باعث کاهش چربی کبد و التهاب در کبد می شود.لبو سرشار از پتاسیم است و در تنظیم فشار خون تاثیر زیادی دارد و می تواند در کاهش کلسترول بد خون بسیار موثر باشد.

برای درمان کبد چرب با لبو می توانید لبو را حلقه حلقه کرده و آن را روی شوفاژ یا بخاری خشک کرده و آن را پودر کنید و مانند زعفران در غذا و دسر های خود بریزید.

طرز تهیه اب لبو برای کبد چرب

آب لبو یکی از روش های طبیعی برای درمان کبد چرب می باشد و همچنین باعث استحکام استخوان ها نیز می شود. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و یک لیوان در شب باعث تنظیم فشار خون و پاکسازی کبد می شود.

مواد لازم جهت تهیه آب لبو

  • یک لیوان آب
  • یک عدد لبو متوسط
  • یک عدد هویچ متوسط

ابتدا لبو و هویچ را با دقت بشویید و سپس به تکه های کوچک تقسیم کنید تا به راحتی در مخلوط کن میکس شود. نکته مهم این است که تمام این میوه ها باید خام باشند.مواد را داخل مخلوط کن ریخته و آن ها را با هم میکس کنید تا یکدست شود. سپس یک لیوان آب به آن اضافه کرده و دوباره آن ها را مخلوط کنید و سپس آن را نوش جان کنید.

آب لبو را سعی کنید قبل از صبحانه میل کنید زیرا بهترین زمان برای پاکسازی کبد می باشد. این نوشیدنی را 5 روز پشت سر هم میل کنید و سپس 10 روز استراحت دهید و دوباره این 5 روز را تکرار کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.