شفا مگ

چگونه بفهمیم موی سرمان چرب است یا خشک

اینکه موی سر شما چرب است یا خشک و یا مختلط برای مراقبت از مو مهم است، زیرا میتوانید در مراقبت از مو بهترین روش را انتخاب کنید تا موی سالم داشته باشید.

چگونه بفهمیم موی سرمان چرب است یا خشک

 

طرز تشخیص موی خشک

زمانی که ترشح چربی از کف سر به اندازه کافی نباشد، باعث می شود مو ظاهری تیره و بدون درخشندگی داشته باشد. این نوع موها در لمس بسیار زبر و شکننده هستند.موهای خشک در هم پیچیده و حالت وز دارند، زمانی که شانه در آنها می رود باعث آسیب به مو می شود. موهای خشک می تواند باعث موخوره شود.

خشک شدن مو علت هایی دارد که شامل رنگ، دکلره و فر کردن مو، سشوار و اتوی مو است و برای جلوگیری از خشک شدن مو می بایست از شامپوهای ملایم و نرم کننده های مو استفاده کنید. همچنین پرهیز از دستکاری مداوم مو و کم کردن دفعات شست شوی مو است.

 

طرز تشخیص موی چرب

افزایش ترشح چربی از کف سر باعث ایجاد موهای چرب می شود و این موها در نگاه براق بوده و در لمس چرب هستند. چربی زیاد این موها سبب تجمع گرد و غبار و آلودگی بر روی مو می شود و حتی گاهی بوی بد ایجاد می کند.

پوست سر این افراد قرمز ، جوشدار و خارشدار بوده و گاهی اوقات پوسته های چرب و زرد رنگ در آن دیده می شوند. یکی از شایع ترین مشکلات این نوع مو ها شوره سر می باشد.

افرادی که موی چرب دارند می بایست دفعات شست شوی سر خود را افزایش دهند، استفاده شامپوهای مخصوص موهای چرب برای این نوع مو مناسب است.در صورت وجود شوره می توان از مزوتراپی و محصولات ضد شوره زیر نظر پزشک استفاده نمود.

 موهای مختلط

دراین افراد پوست کف سر چرب و گاهی شوره دار بوده و ساقه ی موها خشک و شکننده است. دلیل ایجاد چنین مویی دستکاری های بیش از حد و شستشوی مکرر قسمت های انتهایی مو است. برخورد با این مو دوگانه است.چنین افرادی باید قسمت کف سر خود را با شامپوی موهای چرب و ساقه مو را با شامپوی ملایم و نرم کننده ها بشویند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.