شفا مگ

درمان خانگی خارش واژن

خارش واژن علت های مختلفی مانند مشکلات پوستی، عفونت مخمر،واژینوز باکتریال، بیماری های مقاربتی، یائسگی داشته باشد. با درمان خانگی میتوانید خارش واژن را بر اساس علت خارش درمان کنید. خارش ها متفاوت است برخی از خارش ها داخل واژن می باشد و برخی دیگر بیرون واژن است.در ادامه با درمان های خانگی خارش واژن آشنا شوید.

درمان خانگی خارش واژن
  1. درمان خارش واژن با جوش شیرین
  2. درمان خارش واژن با سرکه سیب
  3. درمان خارش واژن با سیر
  4. درمان خارش واژن با نمک
  5. درمان خارش واژن با برگ ریحان
  6. درمان خارش واژن با کرم واژینال

درمان خارش واژن با جوش شیرین

جوش شیرین دارای اثر ضد قارچی دارد و می تواند باعث از بین رفتن عفونت های قارچی شود.شستن واژن با جوش شیرین می تواند یک درمان خانگی موثر برای خارش واژن باشد.جوش شیرین PH واژن را متعادل می کند.

برای خارش واژن مقدار نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب بریزید.سپس نصف لیمو تازه را آب گرفته و به لیوان آب اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. این محلول را 4 روز در هفته به مدت 2 مرتبه در روز با استفاده از پد پنبه ای روی واژن بمالید.

درمان خارش واژن با سرکه سیب

سرکه سیب از جمله مواد موثر در خانه است که خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد و می تواند به درمان خارش و سوزش واژن بسیار موثر باشد.

برای درمان خارش واژن با سرکه سیب می توانید 2 قاشق غذا خوری سرکه سیب را با 1 لیوان آب گرم مخلوط کرده و روزانه 2 بار به مدت چند روز واژن را با آن بشویید.

درمان خارش واژن با سیر

سیر از جمله مواد غذایی موثر برای درمان خارش واژن می باشد، این مواد غذایی موثر دارای خاصیت ضد باکتری و آنتی بیوتیک دارد که می تواند به از بین رفتن باکتری های مضر و مخمر های واژن کمک کند.

برای استفاده موثر از سیر برای درمان خارش واژن چند قطره روغن سیر را با 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E مخلوط کرده و به ناحیه واژن بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید. این کار را 2 بار در روز و به مدت چند هفته انجام دهید.

درمان خارش واژن با نمک

نمک دارای خاصیت ضد باکتری است و می تواند باکتری ها و قارچها را از بین ببرد.همچنین می تواند به خارش واژن کمک کند.شستن واژن با آب نمک غلیظ می تواند به سرعت خارش واژن را تسکین دهد.

برای درمان خارش واژن با نمک می توانید 1 قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب حل کنید و به وسیله آن واژن را شستشو دهید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید. یا اینکه یک چهارم فنجان نمک را داخل وان پر از آب گرم حل کنید و برای 10 دقیقه داخل آن بشینید.

درمان خارش واژن با برگ ریحان

برگ ریحان دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتری می باشد و می تواند به درمان خارش واژن نیز کمک زیادی کند. ابتدا برگ ریحان را در 2 فنجان آبجوش قرار دهید و منتظر بمانید تا دم بکشد و بعد از 10 دقیقه آن را میل کنید.

درمان خارش واژن با کرم واژینال

عفونت های قارچی می تواند باعث خارش شود و برای درمان این نوع خارش ها در واژن می توان از کرم های ضد قارچ مانند کلوتریمازول می تواند باعث تسکین خارش شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.