شفا مگ

علائم بیماری آب مروارید چیست

آب مروارید بیماری شایع چشمی است که از جمع شدن پروتئین بر روی عدسی چشم ایجاد می شود و می تواند در هر سنی ایجاد شود و از علائم شایع آن دید ابری می باشد.آب مروارید می تواند به علت های مختلفی از جمله سیگار کشیدن، تغذیه ضعیف و داروهای استروئیدی شکل بگیرد.آب مروارید می تواند در هر سنی ایجاد شود که می تواند مشکلات جدی را ایجاد کند و آب مروارید دارای علائم و نشانه هایی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

علائم بیماری آب مروارید
  1. دید ابری
  2. مشکل دید در شب
  3. حساسیت چشم به نور
  4. دیدن هاله نور
  5. دو بینی

دید ابری

یکی از نشانه های شایع در آب مروارید دید ابری است. دید ابری یا پدیدار شدن لکه های تیره در میدان دید در اوایل بیماری ممکن است نسبتا جزئی باشد که با گذشت زمان می تواند شرایط وخیم تری ایجاد کند.

اگر این مشکل درمان نشود می تواند دید ابری را که ناشی از آب مروارید است تاری و تیرگی را بیشتر کند.

مشکل دید در شب

بعد از دید ابری ، مشکل دید در شب می تواند یکی از نشانه های شایع آب مروارید باشد.آب مروارید زمانی که در چشم رخ دهد می تواند باعث تیرگی دید شود و در زمان دیدسایه زرد یا قهوه ای ایجاد می شود.

این شرایط در اوایل بیماری، مشکل جدی را در روز ایجاد نمی کند، زیرا نور باعث جبران تیرگی می شود. اما در شب می تواند باعث مشکلات دید شود و خطرات جدی را برای بیمار داشته باشد.

حساسیت چشم به نور

حساسیت به نور زمانی باید جدی گرفته شود که از اتاقی تاریک قرار دارید و بلافاصله به فضایی روشن یا نگاه مستقیم به نور مانند چراق قوه باعث ایجاد ناراحتی شود.

کسانی که به آب مروارید دچار می شوند یکی از علائم آن حساسیت به نور و احساس ناراحتی و درد در هنگام مشاهده نورهای روشن است. این نشانه در هنگام شب و در زمان رانندگی می تواند مشکل ساز شود.

دیدن هاله نور

دیدن هاله یا حلقه های باریک نور در اطراف نور در شب یکی از نشانه های بیماری مرتبط با آب مروارید است.تیرگی عدسی چشم باعث پرش نور عبوری از چشم است که باعث ایجاد هاله در اطراف نور می شود.

این مورد در کسانی که عینک یا لنز تماسی استفاده می کنند نیز دیده می شود که در زمان مشاهده هاله نور می بایست آن را تعویض کنند. البته لنز های تماسی باید هر چند سال یکبار تعویض شود.

دو بینی

زمانی که پروتئین در اطراف عدسی چشم شکل بگیرد می توند باعث دو بینی در بیمار شود که این از علائم آب مروارید می باشد. دوبینی می تواند مشاهده بیمار را مشکل سازد.البته دو بینی می تواند نشانه از مشکلات دیگری مانند سکته مغزی یا تورم قرنیه است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.