شفا مگ

میوه های کالری بالا

میوه ها برای بدن شما بسیار مفید و سرشار از ویتامین، مواد مغذی آنتی اکسیدان و فیبر است.البته میوه ها علاوه بر مواد مغذی دارای کالری نیز هستند.بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف میوه و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهند.اگر در حال کاهش وزن هستید نباید میوه زیاد مصرف کنید زیرا میوه ها دارای کالری و قند طبیعی هستند.در وعده های رژیم غذایی خود می تواند 2 وعده میوه مصرف کنید.

میوه های کالری بالا

در زمان کاهش وزن می توانید میوه ها را در دسرهایتان به جای قند به کار ببرید یا به جای خوردن شکلات و آبنبات میوه بخورید. واضح است که هر میوه ای می تواند گزینه مناسبی برای رژیم غذایی شما باشد.

بعضی میوه ها دارای مقدار کالری بیشتری هستند. میوه هایی مانند آووکادو، نارگیل، میوه های خشک شده و آبمیوه ها. و به عنوان میوه هایی با کالری کمتر می توان به توت ها اشاره کرد که شما می توانید مقدار بیشتری از آن را بخورید تا احساس سیر بودن کنید.

آووکادو

میزان کالری آووکادو: ۳۳۲ کالری در هر یک عدد آووکادو

فواید مصرف اووکادو: این میوه سرشار از کالری است و یک میوه غنی است زیرا برای چربی های ضروری قلب شما مناسب است. در واقع یک آووکادو کامل حاوی ۳۰ گرم چربی است. به همین دلیل است که می گوین نیمی از این میوه برای بدن کافی است. علاوه بر آن آووکادو یک منبع خوب از فیبر است و به سیستم گوارشتان کمک می کند.

انجیر

میزان کالری انجیر : ۱۵۰  کالری در هر ۵ عدد انجیر کوچک

فواید مصرف انجیر : انجیر برای افرادی که دارای رژیم غذایی سالم هستند بسیار مناسب است. هر انجیر کوچک حدودا دارای ۷ گرم شکر است و دلیل کالری بالای آن نیز همین است. شما با خوردن انجیر می توانید بخشی از مواد مغذی لازم برای بدنتان مانند ویتامین K و منگنز را دریافت کنید و به ساختوساز استخوان هایتان نیز کمک می کند.

خرما

میزان کالری خرما : ۲۷۷ کالری در هر ۱۰۰ گرم خرما 

عاشقان اسموتی می توانند برای شیرین شدن اسموتی هایشان از این میوه ی مغذی استفاده کنند. ۱۰۰ گرم خرما حدودا دارای ۲۵ گرم شکر طبیعی است. خرما منبع خوبی از فیبر است و فرآیند هضم را آرام می کند.

نارگیل

میزان کالری نارگیل: ۴۶۶ کالری در هر فنجان نارگیل
این میوه گرمسیری شیرین و ترد یک گزینه مناسب برای افزودن به ماست و یا میان وعده هایتان است و کالری خوبی به آن ها اضافه می کند. میزان کالری این میوه از چربی آن حاصل می شود برای کاهش میزان کالری آن می توانید به دنبال نارگیل هایی که شیرینی شان کمتر است باشید.

کشمش

میزان کالری کشمش: ۴۲۹ کالری در هر فنجان کشمش

با وجود آبی که از آن ها خارج می شود و میوه خشک می شود و آن ها منبعی برای شکر محسوب می شوند و میزان کالری آن ها با سرعت بالا می رود. یک فنجان انگور فقط ۶۲ کالری دارد بنابراین برای دریافت میزان بیشتری کالری می توانید از خشک شده ی آن استفاده کنید.

موز

میزان کالری موز: ۱۲۱ کالری در هر یک عدد موز بزرگ

موزها ممکن است خیلی بزرگ باشند و می توان یکی ازآن ها را به عنوان دو وعده میوه استفاده کرد. آن ها سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم که مناسب برای سلامت قلب و ویتامین سی برای بهبود سیستم ایمنی بدن است.

آلو خشک

میزان کالری آلو خشک: ۴۱۸ کالری در هر فنجان آلو خشک

آلو خشک نیز مانند خرما و کشمش دارای مقدار بیشتری شکر و کالری از نمونه ی خشک نشده شان هستند. و آن ها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و به کاهش وزن نیز کمک می کنند پس آن ها را در لیست خریدتان قرار دهید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.