شفا مگ

نحوه مصرف و موارد مصرف پماد ام جی

پماد ام جی یک داروی گیاهی برای درمان بواسیر است که از اسانس گیاه مورد تهیه شده و باعث کاهش علائم خونریزی، خارش، درد و سوزش زیاد بواسیر استفاده می شود.

پماد ام جی

پماد ام جی یک داروی گیاهی است که از اسانس گیاه مورد تهیه شده و برای درمان و کاهش علائم بواسیر درجه یک یا دو، شقاق مقعد، مورد استفاده قرار می گیرد.

بواسیر عبارت است از سیاهرگ های گشاد شده در راست روده یا مقعد است و ممکن است بواسیر داخلی یا بواسیر خارجی ایجاد شود.
پماد مقعدی ام جی جهت درمان علائم درد، خارش، سوزش و بسیاری از علائم دیگر بواسیر استفاده می شود. این دارو در طی یک کارآزمائی بالینی کنترل شده بر روی 67 بیمار مبتلا به بواسیر درجه یک و دو مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج بدست آمده از این آزمایش مشخص شد که پماد ام جی توانست کاهش زیادی در میزان خونریزی، درد هنگام اجابت مزاج، درد دائم، خارش و سوزش مقعد داشته باشد.

پماد ام جی چیست

پماد ام جی یک داروی گیاهی است که از اسانس گیاه مورد تهیه شده است و جهت کاهش علائم درد، خارش، سوزش و علائم دیگر بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد.

گیاه مورد، گیاهی با فواید زیاد درمانی می باشد که خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچ، ضد التهاب و التیام بخشی زخم ها را دارد و در طب سنتی از آن استفاده های زیادی برای درمان ها می شود.

پماد ام جی حاوی اسانس مورد می باشد که مونوترپن ها و سس کوئی ترپن های موجود در اسانس مورد خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده ای دارد.ترپن ها نوعی مواد آلی هستند که در اکثر گیاهان به عنوان جز اصلی اسانس ها می باشند.

اسانس مورد از قدیم در طب سنتی استفاده می شده و از آن برای رفع علائم هموروئید و ضد احتقان میشده است.گیاه مورد از دسته گیاهانی است که جهت درمان موضعی بواسیر استفاده می شود، زیرا این گیاه دارای یونهای وازواکتیو بویژه یونهای منقبض کننده عروق است.

مواد تشکیل دهنده پماد ام جی

پماد ام جی تشکیل شده از اسانس گیاه مورد (Myrtus communis) می باشد و استاندارد شده بر اساس موجود 5.7 - 6 درصد 1 و 8 سینئوول در فراورده می باشد. ماده موثره این پماد الفا پین، 1 و 8 سینئول، لیمونین، آلفا ترپینئول و لینالین استات می باشد.

نکات مهم مصرف پماد ام جی

قبل از مصرف این پماد می بایست از نوع درجه یک یا درجه دو بودن هموروئید اطمینان حاصل کنید، به همین خاطر می بایست این دارو توسط پزشک تجویز شود.

همچنین در زمان استفاده از این پماد به نکات زیر توجه کنید:

  • حتما قبل از مصرف پماد ناحیه مقعد را به خوبی تمیز نمایید.
  • در صورت وجود همزمان بواسیر و شقاق مقعد استفاده از محلول ام جی توصیه می شود
  • این دارو را دور از دسترس اطفال نگه دارید
  • این دارو را در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد نگهداری نمایید

اگر در زمان استفاده از این پماد هر گونه عارضه یا تشدید علائم را مشاهده کردید می بایست مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

موارد مصرف پماد ام جی

پماد ام جی جهت درمان و رفع علائم ناشی از بواسیر های درجه یک و درجه دو که شامل خونریزی، درد، خارش، سوزش و سنگینی مقعد می باشد. همچنین از این پماد جهت درمان شقاق مقعد نیز استفاده می شود.

نحوه مصرف پماد ام جی

پماد ام جی را روزی 2 بار، هر بار 1 اپلیکاتور از راه رکتوم استفاده می شود. البته می بایست قبل از استفاده، ناحیه مقعد را با آب ولرم به خوبی شسته و پاک کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.