شفا مگ

اطلاعات دارویی پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید داروی ضد التهاب و درد مقعد می باشد و در موارد درمان بواسیر خارجی، التهاب و خارش اطراف مقعد، شقاق، کنترل تورم اطراف مقعد مصرف می شود.

اطلاعات دارویی پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید یک داروی درمان هموروئید خارجی و درمان اختلالات مقعدی می باشد. این دارو برای ان دسته از بیمارانی که از مشکلات مقعدی مانند بواسیر خارجی، خارش اطراف مقعد رنج میبرند تجویز می شود.پماد آنتی هموروئید بهترین دارو برای درمان هموروئید خارجی می باشد.

بواسیر یا هموروئید یکی از شایعترین بیماری های مقعدی می باشد که ممکن است در بسیاری از افراد در طول زندگی یک بار با این بیماری روبرو شوند. بواسیر به علت التهاب و کشیدگی مویرگ و عروق خونی در مقعد ایجاد می شود که بیشتر به علت زور زدن بیش از حد می باشد.استفاده از پماد آنتی همورویید به عنوان یک درمان برای بواسیر خارجی استفاده می شود و باعث کاهش علائم تورم، التهاب و بهبود بواسیر خارجی می شود.

برخی از بیماران ممکن است دچار التهاب در اطراف مقعد، خارش و یا تورم شده باشند که پزشک پس از بررسی در صورت نیاز می تواند از پماد آنتی هموروئید برای درمان آن استفاده کند. پماد آنتی هموروئید دارویی بی حس کننده که حاوی فنیل افرین و لیدوکائین می باشد.

این دارو نباید بدون تجویز پزشک استفاده شود و همچنین مصرف بیشتر از 7 روز مجاز نمی باشد، اگر درمان انجام شد و بهبودی حاصل نشد برای بررسی دقیق تر به پزشک مراجعه کنید.

پماد آنتی هموروئید در دوران بارداری در گروه C قرار دارد. در ادامه با پماد هموروئید و موارد مصرف، نحوه مصرف و عوارض آن بیشتر آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

  1. پماد آنتی هموروئید چیست
  2. موارد مصرف
  3. هشدارهای مصرف
  4. نحوه مصرف
  5. عوارض جانبی
  6. تداخل دارویی

پماد آنتی هموروئید چیست

پماد آنتی هموروئید یک داروی ضد التهاب و ضد درد مقعدی می باشد که برای درمان تورم، سوزش و درد ناشی از بواسیر خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. این پماد در گروه داروهای آنتی همورویید و سمپاتومیمیک قرار دارد.

پماد آنتی هموروئید در درمان هموروئید خارجی و شقاق مقعد مورد استفاده قرار می گیرد.این دارو به علت ترکیبات بی حس کننده اثر التیام دهنده دارد.

موارد مصرف پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید در موارد بواسیر،تسکین درد، خارش، التهاب مقعد، کنترل التهاب شدید و تورم اطراف مقعد مصرف می شود. پماد آنتی هموروئید باعث کاهش سوزش و خارش در اطراف مقعد می گردد و همچنین برطرف کننده تورم اطراف مقعد می باشد.

هشدارهای مصرف پماد آنتی هموروئید

  • در صورت حساسیت به داروی آنتی هموروئید نباید از این دارو استفاده شود.
  • اگر سابقه بیماری های قلبی، فشار خون بالا، پروستات، مثانه، دیابت ، اختلال تیروئید دارید قبل از تجویز با پزشک خود مشورت کنید.
  • افرادی که دچار ضایعات قارچی و ویروسی هستند نباید از این دارو استفاده کنند.
  • مصرف زیاد آنتی همورویید باعث اتروفی پوست اطراف مقعد می شود.

نحوه مصرف پماد آنتی هموروئید

برای استفاده صحیح از پماد آنتی هموروئید می بایست ابتدا نکات مهم در مصرف این پماد را در راهنمای بسته دنبال کنید. قبل از استفاده مقعد را با آب و صابون بشویید و سپس خشک کنید. این محصول را به پوست و ناحیه آسیب دیده بمالید.

معمولا از پماد آنتی هموروئید 4 بار در روز و صبح و قبل از خواب یا بعد از هر با اجابت مزاج استفاده می شود.

عوارض جانبی پماد آنتی هموروئید

این دارو ممکن است در برخی افراد ایجاد واکنش آلرژیک مانند کهیر، تنفس دشوار، تورم صورت، لب، زبان یا گلو کند.در صورت مشاهده این علائم مصرف دارو را قطع کرده و با پزشک تماس بگیرید.

عوارض جانبی جدی پماد آنتی هموروئید شامل موارد زیر می باشد که در صورت مشاهده هر یک از علائم با پزشک مشورت کنید.

  • خونریزی روده
  • تحریک شدید در داخل مقعد یا اطراف مقعد
  • افزایش فشار خون
  • سردرد شدید
  • تاری دید
  • ضربان در گردن یا گوش
  • اضطراب یا خونریزی بینی

تداخل دارویی پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد و مصرف همزمان با این داروها ممکن است عوارض های جدی به همراه داشته باشد.

  • داروهای فشار خون
  • مهار کننده های MAO مانند ایزوکاربوکسازید، ترانیل، متیلن بلو
  • پروپرانولول
  • سایمیتیدین

این لیست کاملی از داروهای در تداخل با پماد آنتی همورویید نمی باشد، اگر از دارویی استفاده می کنید قبل از تجویز با پزشک خود یا داروساز مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.