شفا مگ

طرز تهیه دمنوش گلپر برای نفخ

در این مطلب با طرز تهیه دمنوش گلپر برای نفخ آشنا می شوید که علاوه بر ضد نفخ بودن این دمنوش، برای تنبلی و مشکلات معده، ریفلاکس و تهوع بسیار مفید است.

طرز تهیه دمنوش گلپر برای نفخ

دمنوش گلپر برای رفع نفخ و باد شکم بسیار موثر است و به همین خاطر از گلپر به همراه مواد غذایی که نفاخ هستند استفاده می شود. این دمنوش خاصیت تقویت معده را دارد و می تواند به هضم غذا کمک کند. اگر از ناراحتی های معده یا تنبلی معده رنج می برید این دمنوش می تواند برای شما مفید باشد.

دمنوش گلپر همچنین برای درمان سوء هاضمه، دفع عمومی و برونشیت مزمن مفید است.جالب است بدانید که دمنوش گلپر علاوه بر بهبود گوارشی و نفخ شکم ، می تواند نشاط آور و شادی آور نیز باشد و برای رفع ناراحتی های عصبی نیز مفید است. از مهمترین خواص دمنوش گلپر از بین بردن نفخ شکم است و همچنین سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. این دمنوش می تواند سوزش معده را درمان و همچنین معده را میکروب زدایی کند.

گلپر گیاهی گلدار و دانه های معطر است که در اکثر آشپزخانه ها یافت می شود و به عنوان یک ادویه معطر در پخت غذا استفاده می شود. این گیاه پر خاصیت برای هضم بهتر غذا بسیار مفید است و می تواند برای نفخ، ریفلاکس معده و همچنین بهبود دستگاه گوارشی مفید باشد.

گلپر یک گیاه دارویی و یک ادویه پرکاربرد در خانه است که باعث تقویت معده می شود و نفخ را درمان می کند. دمنوش این گیاه مانع از بروز ریفلاکس معده و حالت تهوع می شود. گلپر همچنین موجب از بین رفتن کرم های روده هم می شود.دمنوش گلپر یک آنتی اکسیدان قوی است و می تواند با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه کند. بنابراین مصرف دمنوش گلپر می تواند باعث پیشگیری از بروز برخی بیماری ها شود. علاوه بر این گلپر یک گیاه ضد سرطانی است.

سایر خواص دمنوش گلپر برای سیستم گوارش:

  • کمک به هضم غذا
  • ضد عفونی کننده و میکروب کش قوی برای روده
  • درمان ریفلاکس معده
  • ضد تهوع و استفراغ
  • خاصیت کشندگی برخی کرم های داخل روده
  • تحریک کننده اشتها
  • ضد اسهال
  • دفع صفرا

طرز تهیه دمنوش گلپر

برای تهیه دمنوش گلپر نیاز به یک قاشق غذا خوری پودر گلپر ، 2 لیوان آب جوش و یک قوری دارید. ابتدا یک قاشق غذا خوری گلپر را در قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. بگذارید حدود 15 دقیقه دم بکشد و سپس آن را مصرف کنید. برای طعم دار کردن این دمنوش می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

هشدار قبل از مصرف دمنوش گلپر

دمنوش گلپر ممکن است باعث افزایش فشار خون شود و افرادی که مشکلات قلبی یا فشار خون دارند و یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند نباید از این دمنوش استفاده کنند.

اگر بیماری خاصی دارید ، حتما قبل از مصرف دمنوش گلپر با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.
علاوه بر این گیاهان در تیره گلپر ممکن است با داروهایی که با گریپ فروت تداخل دارویی دارند تداخل ایجاد کنند.

طعم گلپر گرم است و افراد گرم مزاج باید در مصرف آن احتیاط کنند.

مصرف بیش از 2 گرم در روز می تواند باعث ایجاد تپش قلب و افزایش فشار خون شود. پس در مصرف گلپر زیاده روی نکنید.

زنان باردار نباید بدون مشورت با پزشک از گلپر استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.
مطالب مشابه

چه غذاهایی برای نفخ معده مفید است