شفا مگ

مواد غذایی مفید برای دندان کودکان

برخی مواد غذایی مفید برای دندان کودکان از قبیل سیب، تخم مرغ، کرفس و هویج می توانند از دندان های کودکان محافظت کنند و آنها را سالم و مستحکم نگه دارند.

مواد غذایی مفید برای دندان کودکان

به طور قطع دندان های کودکان می توانند در معرض آسیب قرار بگیرند، زیرا بچه ها به رژیم غذایی توجه چندانی ندارند و زیاد نوشیدنی های شیرین و آب نبات مصرف می کنند. مصرف شیرینی جات و نوشیدنی های شیرین دو عامل مهم در پوسیدگی دندان ها می باشند. در ادامه با لیست غذاهایی آشنا می شوید که برای دندان کودکان مفید می باشد.

مواد غذایی مفید برای دندان

سیب

جویدن و خوردن یک سیب نه تنها به پاک شدن پلاک های دندانی کمک می کند، بلکه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که یک میان وعده خوشمزه و سالم را ایجاد می کند.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از کلسیم و پروتئین و همچنین ویتامین D است که برای سلامت کلی دندان ها بسیار مهم می باشند. کلسیم یکی دیگر از عناصر سازنده دندان های ماست و در استحکام آن بسیار مهم می باشد. ویتامین D برای جذب کلسیم بسیار مهم است.

سبزیجات برگ سبز

همه ما می دانیم که سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ سبز به استحکام و سلامت دندان ها کمک می کنند. به طور خاص، اسید فولیک موجود در کلم پیچ و اسفناج به طور گسترده ای برای بهبود سلامت دندان و لثه مفید می باشند.

هویج و کرفس

این دو میوه مانند سیب ترد و سرشار از فیبر می باشد و برای تمیز کردن پلاک های دندان بسیار مهم هستند. آنها همچنین حاوی مقدار زیادی آب هستند که به تعادل قند غذایی که می خوریم کمک می کند. کرفس به علت رشته بودنش، به عنوان یک نخ طبیعی عمل می کند.

مواد غذایی مضر برای دندان

نوشیدنی های شیرین

در این مرحله همه آگاه هستند که مقدار زیاد قند می تواند مشکلات زیادی در دندان و لثه ایجاد کند. میکروارگانیسم های موجود در دهان ما از قند تغذیه می کنند و باعث تکثیر آنها می شود.آنها همچنین اسیدیته دهان ما را افزایش می دهند که می تواند مینای دندان را از بین ببرد و منجر به پوسیدگی شوند.

یکی از نوشیدنی های مضر، نوشیدنی های گازدار می باشد، حتی آن نوشیدنی هایی که به عنوان بدون قند وارد بازار می شوند می توانند مینای دندان را به دلیل محتوای اسیدی آن از بین ببرند.

آب میوه و مرکبات

در حالی که مرکبات منبع خوبی از ویتامین c و سایر مواد مغذی است، میوه هایی مانند گریپ فروت و لیمو بسیار اسیدی هستند و می توانند مینای دندان را از بین ببرند. آب میوه ها حتی اگر 100 درصد آب میوه باشند نیز می توانند به دندان آسیب برسانند. آب و شیر کم چرب به آب میوه ترجیج داده شوند.

آبنبات جویدنی

مقدار زیاد قند می تواند به دندان های ما اسیب برساند و آب نبات حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند منجر به حفره شود. آب نبات های جویدنی مانند کارامل و تافی گاهی اوقات به مدت طولانی به دندان می چسبند و به دندان آسیب میرسانند.آب نبات های شیرین، اسیدی و جویدنی اضافی از مواردی هستند که باید برای سالم و تمیز نگه داشتن دندان از آنها اجتناب شود

ماکارونی

این نوع غذا از آرد سفید تهیه می شود که نشاسته زیادی دارد. نشاسته یک کربوهیدرات ساده است که در هنگام هضم به قندهای ساده تجزیه می شوند. افزایش قند می تواند منجر به مشکلات دندانی مانند حفره و پوسیدگی شود.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.