شفا مگ

روغن منیزیم برای مو و خواص آن

روغن منیزیم برای مو می تواند با تنظیم آنزیم و مواد معدنی، تولید پروتئین و کاهش التهاب پوست سر، باعث جلوگیری از ریزش مو، شوره سر و افزایش رشد مو شود.

روغن منیزیم برای مو

اگر به تازگی وارد دنیای مکمل ها شده اید، احتمالا می دانید که منیزیم برای بدن بسیار مفید است و می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند. همچنین منیزیم به استحکام استخوان ها کمک کرده و سلامت قلب شما را تظمین می کند. غذاهای زیادی مانند سبزیجات یا آجیل هستند که می توانند منیزیم بدن را تامین کنند.

جالب است بدانید که منیزیم برای رشد و سلامت پو و پوست سر بسیار مفید است و این ماده معدنی می تواند به تجزیه رسوبات کلسیم ناشی از آب سخت کمک کند. منیزیم باعث رشد مو شده و از التهاب پوست سر جلوگیری می کند. اما آیا می دانید که می توانید روغن منیزیم تهیه کنید و از آن برای مو استفاده کنید؟

روغن منیزیم تنظیم کننده آنزیم و مواد معدنی است و به تولید پروتئین کمک می کند، همچنین باعث کاهش التهاب در پوست سر و کاهش تجمع کلسیم می شود.

مقدار مصرف روغن منیزیم هفته ای یک بار می باشد ، اما ممکن است برخی پزشکان متخصص هفته ای دو بار را با توجه به شرایط مو و پوست سر توصیه می کنند. این روغن با ترکیب در روغن چای می تواند برای مو و پوست سر بسیار مفید باشد.

خواص روغن منیزیم برای مو

روغن منیزیم کمک به تولید پروتئین می کند و اگر بدن شما منیزیم کمی داشته باشد، سنتز پروتئین یا مانع از تولید آن می شود. منیزیم برای کمک به بدن در ایجاد پروتئین ضروری است و همچنین به رشد مو کمک می کند.

رسوبات کلسیم که به دلیل آب سخت در فولیکول های مو ایجاد می شوند، می توانند باعث ریزش مو شوند. روغن منیزیم با کاهش رسوبات و تجمع کلسیم باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

روغن منیزیم یک ماده معدنی ضد التهابی است و میتواند به کاهش التهاب در پوست سر و مو شود. همچنین با ماساژ این روغن در پوست سر می تواند به افزایش جریان خون در سر کمک کند و باعث جلوگیری از ریزش مو شود.

یک مطالعه پزشکی در آلمان نشان داد که استفاده از روغن منیزیم ممکن است به رشد مو کمک کند و افرادی که در این آزمایش شرکت کردند، افزایش 60 درصدی رشد مو را تجربه کردند.

کاهش شوره سر یکی از خواص روغن منیزیم می باشد، زیرا این ماده معدنی باعث تجزیه رسوبات کلسیم می شود. روسبات کلسیم می توانند پوست سر را خشک کند که منجر به ایجاد شوره می شوند.

نحوه مصرف روغن منیزیم

یکی از بهترین روش های استفاده از روغن منیزیم مخلوط کردن آن با مواد تسکین دهنده مو و پوست سر مانند روغن درخت چای و استفاده از آن بعد از شامپو و آبکشی است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.