شفا مگ

اطلاعات دارویی آلومینیوم ام جی اس

آلومینیوم ام جی اس به شکل شربت و قرص جویدنی داروی آنتی اسید و ضد نفخ و گاز می باشد و در موارد سوء هاضمه، سوزش سردل، ترش کردن و رفلاکس معده مصرف می شود.

آلومینیوم ام جی اس

آلومینیوم ام جی اس داروی تشکیل شده از آلومینیوم هیدروکسید، منیزیم هیدروکسید و سایمتیکون می باشد.این دارو باعث خنثی شدن اسید هیدروکلریک شیره گوارشی می شود و منیزیم هیدروکسید موجود در آن به عنوان ملین یا آنتی اسید استفاده می شود.

موارد مصرف شربت آلومینیوم منیزیم سایمتیکون برای نفخ و رفلاکس معده می باشد که این شربت علاوه بر آلومینیوم هیدروکسید و منیزیم هیدروکسید حاوی سایمتیکون می باشد که باعث از بین رفتن گاز و نفخ معده می شود.

شربت آلومینیوم ام جی اس برای رفلاکس معده و همچنین ترش کردن، سوزش سر دل و نفخ معده مورد استفاده قرار می گیرد و با نام های مختلف در داروخانه ها موجود می باشد.

قرص جویدنی آلومینیوم ام جی اس حاوی 200 میلی گرم آلومینیوم و 200 میلی گرم منیزیم می باشد که می توان 2 تا 4 قرص را در روز مصرف کرد. بهترین زمان مصرف قرص آلومینیوم ام جی اس یک ساعت بعد از غذا یا همراه غذا می باشد.

شربت آلومینیوم ام جی اس حاوی 225 میلی گرم در 5 میلی لیتر الومینیوم و 200 میلی گرم در 5 میلی لیتر منیزیم دارد.

آلومینیوم ام جی اس چیست

آلومینیوم ام جی اس از دسته داروهای ضد نفخ و ضد اسید معده می باشد که در داروخانه ها به شکل قرص جویدنی و شربت در دسترس می باشد.

آلومینیوم ام جی است حاوی آلومینیوم هیدروکسید که جهت خنثی کردن اسید معده و افزایش PH معده می شود و منیزیم هیدروکسید که با اثر اسمزی و جذب مایع باعث افزایش حرکت روده شده و همجنین سایمتیکون که با کاهش کشش سطحی موجب از بین رفتن حباب های گاز می شود.

موارد مصرف آلومینیوم ام جی اس

آلومینیوم ام جی است در موارد سوزش سردل، رفلاکس معده، نفخ و ترش کردن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در موارد تخریب مخاطی گوارش ناشی از استرس و درمان اولسر دئودنال نیز مصرف می شود.

نحوه مصرف آلومینیوم ام جی اس

  • مصرف این دارو برای کودکان زیر 12 سال توصیه نمی شود و منع مصرف دارد
  • افرادی که به این دارو حساسیت دارند نباید از ان استفاده کنند
  • بهترین زمان مصرف این دارو 20 تا یک ساعت بعد از هر وعده غذایی و یا هنگام خواب می باشد
  • اگر داروی دیگری استفاده می کنید سعی کنید از این دارو 1 تا 2 ساعت بعد از مصرف سایر داروهایتان مصرف کنید
  • قبل استفاده از شربت آن را به خوبی تکان دهید.
  • قرص جویدنی آلومینیوم ام جی اس را به خوبی بجوید و اجازه بدهید در آب بزاق حل شود.

مقدار مصرف آلومینیوم ام جی اس

مقدار مصرف قرص جویدنی الومینیوم ام جی اس در بزرگسالان مقدار 1 تا 4 قرص، چهار بار در روز می باشد که بهتر از یک ساعت بعد از غذا و هنگام خواب مصرف شود.

مقدار مصرف شربت آلومینیوم ام جی اس در بزرگسالان 5 تا 20 میلی لیتر ، چهار بار در روز که این شربت نیز مانند قرص بهتر اس یک ساعت بعد از غذا و هنگام خواب از آن استفاده شود.

هشدار های مصرف آلومینیوم ام جی اس

بهتر است قبل از مصرف آلومینیوم ام جی اس برخی نکات را به یاد داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این دارو گرفته و برای شما خطرناک نباشد.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که مصرف آلومینیوم ام جی اس در کودکان زیر 12 سال منع مصرف دارد. همچنین اگر به شربت یا قرص آلومینیوم ام جی اس حساسیت دارید نباید از آن استفاده کنید.

برخی از افراد ممکن است مبتلا به بیماری فینل کتوریا باشند که در این صورت قبل از مصرف شربت الومینیوم ام جی اس با پزشک خود مشورت کنید.

منع مصرف آلومینیوم ام جی اس

آلومینیوم ام جی اس برای برخی از بیماری ها منع مصرف دارد و نباید مصرف شود زیرا ممکن است دچار عوارض جدید و یا جبران ناپذیری شود. افرادی که دچار بیماری های زیر هستند نباید از این دارو استفاده کنند

  • آپاندیسیت
  • اختلال عملکرد کلیه
  • خونریزی گوارشی
  • یبوست شدید
  • فکال ایمپکشن
  • اسهال مزمن
  • انسداد راه خروجی معده
  • انسداد روده

عوارض جانبی آلومینیوم ام جی اس

الومینیوم ام جی است نیز مانند سایر داروها ممکن است در برخی افراد ایجاد عوارض جانبی کند که این می تواند خفیف باشد که طی چند ساعت تا چند روز ازبین برود. اما برخی از عوارض ها شدید می باشند و نیاز دارد مصرف دارو را قطع کرده و به پزشک مراجعه کنید.

برخی از عوارض های آلومینیوم ام جی شامل یبوست، اسهال، کاهش حرکات روده ای، تهوع، استفراغ، سفید شدن رنگ مدفوع، کرامپ شکمی می باشد.

تداخل دارویی آلومینیوم ام جی اس

شربت یا قرص آلومینیوم ام جی است ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد و به این معنی می باشد که مصرف همزمان این دارو با برخی داروها ممکن است عوارض های داروها را بیشتر کند.برخی موارد ممکن است اثر هر یک از داروها کاهش یا افزایش یابند. پس حتما به این نکته توجه کنید اگر دارویی مصرف می کنید قبل از تجویز با پزشک خود مشورت کنید.

برخی از تداخلات دارویی آلومینیوم ام جی اس شامل افلوکساسین، سیپروفلوکساسین ، لووفلوکساسین، تتراسیکلین ، داپسون، داکسی سایکلین ، کتوکونازول می باشد.

البته این لیست کاملی از داروها که با آلومینیوم ام جی اس تداخل دارند نمی باشد، درصورت مصرف هر دارویی قبل از تجویز با پزشک خود مشورت کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.