شفا مگ

چرا با وجود پیاده روی لاغر نمی شوم

بسیاری از افراد برای لاغری و کاهش وزن پیاده روی می کنند و رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنند اما به دلیل برخی اشتباهات رایج که انجام می دهند لاغر نشوند.افرادی هستند که با خود می گویند چرا لاغر نمیشم با اینکه هیچی نمیخورم. چرا هر روز پیاده روی می کنم اما لاغر نمی شوم.برخی از افراد این فکر را می کنند که در رژیم های لاغری خود چربی ها را حذف کنند، اما برخی از چربی ها هستند که برای کاهش وزن لازم و ضروری هستند، همچنین برخی افراد بعد از یک پیاده روی عالی یک شکلات می خورند. در ادامه با اشتباهات رایجی که افراد در زمان پیاده روی و رژیم غذایی انجام می دهند و باعث می شود وزنی کم نکنند آشنا شوید.

چرا با وجود پیاده روی لاغر نمی شوم

مصرف نکردن چربی های سالم

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد در زمان لاغری می کنند این است که فقط به این فکر می کنند که چربی نخورند.این چربی نخوردن ها شامل چربی های مفید نیز می شود.

مصرف چربی های مفید برای لاغری بسیار مفید هستند که شامل روغن کنجد، روغن زیتون، اووکادو، امگا 3، آخیل ها و دانه های گیاهی می شوند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این چربی های سالم را نیز به اندازه باید مصرف کنید و در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

خوردن شکلات در پیاده روی

برخی از افراد برای اینکه در زمان پیاده روی خستگی خود را رفع کنند شکلات می خورند که این کار بسیار اشتباه است و بهترین موردی که می توانید در زمان پیاده روی نهایت سود را از آن ببرید مصرف آب کافی می باشد. اگر می خواهید بیشتر از 90 دقیقه پیاده روی کنید سعی کنید آجیل و یا پنیر کم چرب همراه خود داشته باشید.

گرسنگی کاذب را تحمل نمی کنید

در برخی موارد پیش می آید که در فواصل وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید اما فرق بین گرسنگی واقعی و کاذب را نمی دانید و برای از بین بردن گرسنگی چیزی مصرف کنید. البته بعضی از افراد در زمان پیاده روی احساس گرسنگی که می کنند میوه ، سبزی ، پنیر کم چرب ماست کم چرب مصرف می کنند. اما بهتر است به گرسنگی توجه نکنید و به پیاده روی ادامه دهید

آب کافی نمی نوشید

مصرف آب آشامیدنی کافی یکی از روش های کاهش وزن و داشتن یک زندگی سالم می باشد. اگر به اندازه کافی آب ننوشید انرژی شما کاسته خواهد شد و بدن شما گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیرد.مصرف آب در هنگام پیاده روی خیلی اهمیت دارد و می توان دمای بدن شما را کاهش دهد. اگر تمایل به خوردن آب دارید می توانید برای طعم دادن به آن یک برش خیار، تکه ای نعناع و یا لیموی تازه به آن اضافه کنید.

تلاش خود را از بین می برید

برای پیاده روی از روش 8 کیلومتر استفاده کنید و سپس مزایای آن را ببینید. البته بسیاری از افراد با مصرف یک دسر کوچک و یا یک شکلات تمام زحمت یک پیاده روی خوب را از بین می برند. خیلی از افراد هستند بعد از یک پیاده روی خوب با یک بستنی و یا پیراشکی کل کالری سوزانده را باز می گردانند. یعنی هیچ

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.