شفا مگ

فواید نوشیدن آب گرم برای بدن

آیا با فواید خوردن آب گرم آشنا هستید؟ خوردن آب گرم ناشتا برای لاغری و فواید آن قبل از خواب اطلاعاتی دارید؟ آیا میدانید آب گرم باعث هضم بهتر غذا می شود؟ پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با فواید آب گرم بیشتر آشنا شوید.

فواید نوشیدن آب گرم برای بدن

آب مایع حیات بشریت می باشد و بدن به شدت نیاز به مصرف آب دارد،در این مقاله می خواهیم درباره نوشیدن آب گرم و فواید آن برای سلامتی صحبت کنیم. نوشیدن آب گرم دارای خواص زیادی می باشد و حتی باعث آرامش نیز می شود.مصرف آب گرم ناشتا یا در زمان صبحانه و نوشیدن آب ولرم قبل از خواب برای کسانی که آب را برای سلامتی می نوشند بسیار مناسب است.

آب گرم برای مصرف باید بین 40 تا 60 درجه سانتیگراد باشد، به این علت که آب گرم اگر خیلی داغ باشد به دهان و مری شما آسیب می رساند. البته یکی از مواردی که بسیار مفید است در زمان مصرف آب گرم می توانید مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید تا ویتامی سی بدن شما نیز تامی شود.در ادامه با فواید آب گرم برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

خواص آب گرم برای رفع گرفتگی بینی

آب گرم دارای بخار است و همین بخار که از لیوان بیرون می آید باعث شل شدن سینوس های مسدود شده و حتی باعث می شود سردرد سینوسی را نیز بهبود بخشد.همچنین نوشیدن آب گرم می تواند باعث گرم کردن سراسر مخاط می شود.

خواص آب گرم برای معده

نوشیدن آب گرم می تواند دستگاه گوارش را فعال کند. خوردن آب گرم نیم ساعت بعد از غذا باعث می شود به هضم غذای شما کمک زیادی شود.همچنین باعث می شود دستگاه گوارش هیدراته شود و دفع بهتری انجام شود، حتی اگر غذایی نتواند در دستگاه گوارش هضم شود آب گرم می تواند آن را به راحتی دفع کند.

خواص آب گرم برای اعصاب

نوشیدن آب گرم اعصاب مرکزی را به شدت آرام می کند و بدن شما را ریلکس می سازد.به همین دلیل شما در طول روز احساس استرس کمتری خواهید داشت و درد کمتری را در بدن تجربه می کنید. همچنین افرادی که آرتروز دارند می توانند با مصرف آب جوش باعث آرام کردن سیستم عصبی خود شوند.

خواص آب گرم برای یبوست

مصرف آب گرم در طول روز به روده کمک خواهد کرد تا منقبض شود و موادی که هنوز دفع نشده است را به راحتی از روده عبور دهد. مصرف مداوم آب گرم باعث می شود دفع منظمی را تجربه کنید.

آبرسانی بدن با آب گرم

با مصرف آب گرم در شروع روز و پایان روز می توانید بدن را کاملا هیدراته کنید و این مورد برای افرادی که نمی تواند روزانه هشت لیوان آب بنوشند بسیار مناسب است.

خواص آب گرم برای لاغری

با مصرف آب گرم در ناشتا باعث می شوید سیستم کنترل دمای بدن از خواب بیدار شود و باعث می شود دمای دخلی بدن پایین آمده و متابولیسم را فعال کند.

خواص آب گرم برای گردش خو

از آنجا که دوش گرفتن با آب گرم بسیار مناسب برای گردش خون در رگاه می باشد، نوشیدن آب گرم نیز همان تاثیر را خواهد داشت.

خواص آب گرم برای رفع سموم بدن

نوشیدن آب گرم باعث می شود دمای داخلی بدن بالا برود و سیستم غدد بدن فعال شوند و شروع به عرق کردن کنید، که عرق کردن یکی از بهترین راه برای دفع سموم بدن است.

نکته مهم: این نکته مهم را همیشه به یاد داشته باشید که علاوه بر فواید نوشیدن آب گرم ، اگر آب گرم جوش یا بسیار داغ باشد می تواند بافت مری را آسیب برساند و زبان را بسوزاند، پس هنگام مصرف آب گرم حتما باید مراقب درجه حرارت آن باشید. همچنین اگر در آب و هوای گرم کار می کنید و یا ورزش می کنید از مصرف آب گرم اجتناب کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.