شفا مگ

انواع ماسک زعفران برای پوست صورت

زعفران گیاهی است که به عنوان طلا نیز شناخته می شود و بسیار محبوب در صنعت غذاسازی می باشد.زعفران علاوه بر یک چاشنی که در غذاها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند خواص زیادی برای پوست نیز داشته باشد.پاکسازی پوست از جمله مواردی است که زعفران بر روی پوست عمل می کند. زعفران با خاصیت ضد باکتری خود می تواند باکتری های مضر را یز از بین ببرد و برای درمان آکنه بسیار مفید است.زعفران می تواند به عنوان یک روشن کننده پوست نیز مورد استفاده قرار گیرد و همچنین برای از بین بردن آلودگی های پوستی نیز مفید است.ماسک زعفران برای لک صورت از مواردی است که می توان از زعفران برای پوست مورد استفاده قرار گیرد. نیز می توان استفاده کرد.ماسک های زیادی برای صورت می توان با زعفران تهیه کرد.زعفران یک درمان کننده عالی برای جوش می باشد.در ادامه با خواص بینظیر زعفران بر روی پوست آشنا شوید.

انواع ماسک زعفران برای پوست صورت
  1. درخشندگی پوست
  2. روشن کردن پوست
  3. آفتاب سوختگی
  4. جوانسازی پوست
  5. درمان آکنه

عسل و زعفران برای درخشندگی پوست

زمانی که پوست شما تیره و خشک می شود می توانید از ترکیب زعفران و عسل برای برگشتن لطافت و درخشندگی پوست خود استفاده کنید. برای این منظور چند تار زعفران را با یک قاشق عسل اضافه کنید و آنها را روی صورت خود قرار دهید.این کار باعث می شود گردش خون را در پوست بهبود یابد و درخشندگی پوست بازگردد.

شیر و زعفران برای روشن کردن پوست

ماسک شیر و زعفران یکی از انواع ماسک هایی می باشد که برای روشن کردن پوست استفاده می شود. برای این منظور چند رشته زعفران را در مقداری شیر بریزید تا زمانیکه رنگ شیر تغییر رنگ دهد و خواص زعفران وارد شیر شود.مدت زمان نیم ساعت برای این کار کافی است. سپس مقداری پودر صندل سفید را به آن اضافه کنید و از این ماسک تهیه شده به صورت و گردن خود بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد بشویید.

شیر و زعفران برای آفتاب سوختگی

ماسک شیر و زعفران به دلیل خواص روشن کنندگی خود می تواند برای آفتاب سوختگی نیز موثر باشد. برای بهرمندی از این خواص ابتدا زعفران را در شیرپرچرب به مدت یک شب بخیسانید.بعد از این مدت با انگشت آن را ترکیب کنید و به پوست برنزه شده بزنید.

گلاب و زعفران برای پوست صورت

بسیاری از خانم ها برای پاک کردن آرایش از صورت خود از پاک کننده های صنعتی استفاده می کند. اما یکی از بهترین پاک کننده ها که می تواند علاوه بر تمیز کردن پوست به جوانسازی پوست نیز کمک زیادی کند ماسک گلاب و زعفران است. زعفران را با گلاب ترکیب کنید تا زمانی که رنگ زعفران با  گلاب ترکیب شود و با یک پنبه تمام صورت را آغشته کنید.بعضی از خانم ها، زعفران را با آب گرم وان حمام خود، ترکیب می کنند.این کار پوست را برای مدت زمان طولانی تری از پیری حفظ می کند و پوست جوانی خود رابه مدت طولانی تری حفظ می کند.

ریحان و زعفران برای درمان آکنه

اگر پوست شما مستعد جوش و آکنه است از ترکیب زعفران و چند برگ ریحان برای رهایی از شر آکنه ها استفاده کنید.خاصیت ضد باکتریایی این ترکیب عفونت  های ناشی از آکنه را از بین می برد.ماسک آماده شده را به صورت آکنه ای بزنید و اجازه دهید تا خشک شود و بعد با آب بشویید.اما شما با استفاده مداوم از این ترکیب می توانید اثر آن را بر روی آکنه ها ببینید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.