شفا مگ

درمان خانگی چربی دور شکم و پهلو چیست؟

اگر می خواهید چربی های دور شکم و پهلو را از بین ببرید، مطمئن باشید که کار بسیار دشواری می باشد.قطعا با کم خوردن و گرسنگی نمی توانید چربی های شکم خود را آب کنید.این راه ها نه تنها فایده ای ندارد بلکه عوارض های زیادی نیز به همراه خواهد داشت.چربی دور شکم و پهلو علت های مختلفی دارد که اگر علت را تشخیص دهید می توانید به راحتی با درمان های خانگی و داروهای طبیعی و گیاهی چربی دور شکم را از بین ببرید.البته برای جلوگیری از جمع شدن چربی در اطراف شکم می بایست برنج، گوشت و مواد قندی را مصرف نکنید و روزانه پیاده روی کنید و همچنین از خوردن میوه و سبزیجات غافل نشوید.

درمان خانگی چربی دور شکم
  1. علت ایجاد چربی دور شکم و پهلو
  2. درمان خانگی چربی دور شکم و پهلو

علت ایجاد چربی دور شکم و پهلو

تنقلات پر کالری نه تنها باعث چربی می شود بلکه هیچ خاصیتی برای بدن ندارند. همچنین مصرف کربوهیدرات زیاد می تواند چربی دور شکم را افزایش دهد. از عوامل دیگر چربی دور شکم می توان به مصرف غذای سنگین قبل از خواب، عوامل ارثی ، کم تحرک بودن، کار پشت میز می باشد.

درمان خانگی چربی دور شکم و پهلو

عسل و لیمو ترش: ابتدا یک لیوان متوسط آب گرم آماده می کنید و یک قاشق لیمو ترش و یک قاشق عسل به آن اضافه کرده و هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب بنوشید.

مصرف یک لیوان آب گرم : مصرف یک لیوان آب گرم با شکم خالی باعث می شود بدن شما کاملا شستشو داده شود.

سیب زمینی: مصرف سیب زمینی خام به آب شدن چربی دور شکم کمک زیادی می کند.

سیر: صبح ها 2 حبه سیر خام را بجوید یا اگر نمی توانید بجوید آن را به تکه های کوچک تقسیم کرده و با آب ببلعید.

زنجبیل:زنجبیل، عسل، فلفل را در یک لیوان آب حل کرده و به مدت 5 دقیقه بجوشانید و سپس آنرا بنوشید. عسل می تواند به حل شدن چربی در بدن کمک زیادی کند و فلفل و زنجبیل می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: معجون سیر لیمو جعفری


سرکه سیب: سرکه سیب خواص بسیار زیادی دارد.یکی از مواردی که سرکه سیب در آن استفاده می شود آب کردن چربی های دور شکم می باشد.سعی کنید مقداری سرکه سیب را به همراه غذا مصرف کنید.این کار نه تنها به آب شدن چربی شکم و پهلو کمک می کند، بلکه باعث تنظیم قند خون نیز می شود.

برگ کاری: برگ کاری باعث می شود سموم از بدن دفع شده و باعث جلوگیری از تجمع چربی در دور شکم می شود.

کرفس: میزان کالری کرفس بسیار کم می باشد و باعث می شود شکم و پهلو آب شود.

موز: موز از جمله میوه هایی می باشد که سرشار از پتاسیم و مولتی ویتامین های مختلف می باشد. این میوه باعث می شود شکم پر شده و میزان متابولیسم بدن را افزایش دهد و چربی های شکم آب شوند.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.