شفا مگ

صبحانه برای روده تحریک پذیر

رژیم غذایی برای کنترل علائم سندرم روده تحریک پذیر بسیار مهم است و با خوردن یک صبحانه مناسب برای روده تحریک پذیر می تواند یک روز بدون درد را شروع کنید.

صبحانه برای روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال در حرکت ماهیچه ای در دستگاه گوارش است. پزشکان از علت ایجاد آن مطمئن نیستند اما معتقدند در سیگنال های بین مغز و روده مشکلی وجود دارد. علائم ممکن است شامل درد شکم ، نفخ ، گرفتگی ، اسهال و یبوست باشد. IBS یک بیماری طولانی مدت است ، اما علائم را می توان با رژیم غذایی و شیوه زندگی کنترل کرد. راه اصلی برای مدیریت علائم ، جایگزینی غذاهای مضر با غذاهای سالم است که باعث هضم صاف و بدون درد می شود. هیچ راهی برای شروع کنترل به صورت روزانه بهتر از خوردن صبحانه سالم IBS وجود ندارد.

بهتری صبحانه برای بیماران ibs: مصرف صبحانه حاوی فیبر بالا و فود مپ پایین می تواند برای بیماران مبتلا به IBS مفید باشد و همچنین حذف مواد غذایی سرخ شده و یا برخی محصولات لبنی می تواند به کاهش علائم در شروع یک روز کمک کند.

سندرم روده تحریک پذیر می تواند باعث اسهال یا یبوست شود و با تغییر در رژیم غذایی می توانید به آرام کردن علائم این بیماری و روده خود کمک کنید. برخی از تغییرات در رژیم غذایی بدون توجه به اینکه در کدام دسته قرار می گیرند می تواند کمک کند تا شرایط شما ارام شود. اول از همه سعی کنید وعده های غذایی خود را کم چرب انتخاب کنید. همچنین رژیم غذایی با پروتئین بالا به اسهال و یبوست کمک می کند. پس مهم است که بدن خود را بشناسید و بدانید که چگونه به غذاهای مختلف واکنش نشان مید هد.

غلات را برای صبحانه انتخاب کنید

هنگام انتخاب بهترین غلات برای سندرم روده تحریک پذیر، غلاتی هستند که فیبر بالایی دارند. سطح بالای فیبر در رژیم غذایی، روده را کمی متورم می کند که ممکن است به کاهش یا تسکین اسپاسم های عضلانی که باعث درد سندرم روده تحریک پذیر می شود کمک کند.
نان ها و غلات سبوس دار و میوه های تازه، غذاهای عالی با فیبر بالا برای شروع یک روز خوب است. غذاهایی که دارای فیبر بالا حداقل 20 درصد از میزان توصیه شده روزانه را تامین می کند بهترین گزینه هستند. برای انتخاب نام برای صبحانه سعی کنید از نان تست، نان سبوس دار استفاده کنید و همچنین از میوه هایی مانند تمشک، سیب، گلابی، توت فرنگی، موز و پرتقال استفاده کنید.

مطلب مرتبط: موز برای روده تحریک پذیر

محصولات لبنی را با دقت انتخاب کنید

اکثر افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر با محصولات لبنی مشکل دارند. پس امتحان کنید و ببینید که شما هم با محصولات لبنی مشکل دارید یا خیر. اگر مشکل داشتید سعی کنید از محصولات لبنی مانند شیر و ماست در صبحانه استفاده نکنید.
محصولات لبنی مانند کره ، پنیر ، شیر و ماست به دلیل داشتن پروتئین و کلسیم به ویژه در بخش صبحانه سالم هستند. با این حال ، محصولات لبنی محرک های شایع علائم سندرم روده تحریک پذیر هستند. در حالی که برخی از انواع لبنیات باید هر روز مصرف شود ، بیماران باید نوع خاصی را برای صرف صبحانه خود انتخاب کنند.

غذاهای سرخ کرده را حذف کنید

غذاهای سرخ شده دارای چربی زیادی هستند و مخصوصاً برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر مشکل ساز است. شروع روز با غذاهای سرخ کرده ایده بدی است ، زیرا دستگاه گوارش بلافاصله دچار گرفتگی و تحریک می شود. بنابراین ، خوردن سوسیس ، بیکن یا ژامبون به عنوان منبع پروتئین برای صبحانه انتخاب عاقلانه ای برای صبحانه IBS شما نیست. سفیده تخم مرغ ، بلغور جو دوسر یا غلات نیز انتخاب های بهتری هستند.

غذاهای پر قند را محدود کنید

تحقیقات نشان می دهد که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر اغلب دچار عدم تحمل قند هستند.مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر اغلب در هضم غذاهای پر قند و همچنین نوشیدنی های شیرین مشکل دارند. با توجه به این موارد ، مطمئن شوید که غلات صبحانه با فیبر بالا و پروتئین بالا را به جای شکر ، مانند دانه های یخ زده ، پوره ذرت را انتخاب کنید. مراقب باشید که چند قاشق چای خوری شکر رو به کاسه غلات یا بلغور جو دوسر خود اضافه نکنید. نوشابه یا آب میوه های طعم دار را با آب یا 100 درصد آب میوه برای صبحانه جایگزین کنید تا یک روز سالم را شروع کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.