شفا مگ

خواص دارچین و زنجبیل و عسل

دمنوش دارچین و زنجبیل و عسل به نوشیدنی آتشین معروف است و خواص زیادی برای کاهش وزن، لاغری، مشکلات معده، درد قاعدگی، کاهش التهاب و بهبود سلامت بدن دارد.

خواص دارچین و زنجبیل و عسل

دمنوش دارچین و زنجبیل یک نوشیدنی عالی است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. این دمنوش زمانی که با عسل ترکیب می شود خواص عسل نیز به آنها اضافه می شود و یک معجون سرشار از سلامتی را برایتان ایجاد می کند.دمنوش دارچین و زنجبیل و عسل سرشار از ترکیبات مفیدی است که ممکن است فواید سلامتی مختلفی از جمله کاهش وزن، بهبود سلامت قلب، کاهش درد قاعدگی و کاهش التهاب داشته باشد.
دارچین و زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هستند و ممکن است توانایی بدن شما را در مبارزه با رایدکال های آزاد افزایش دهد و شما را سالم نگه دارد و از شما در برابر بیماری ها محافظت کند. همچنین دارچین و زنجبیل کاهش دهنده التهاب در بدن هستند و همچنین فشار خون و سطح کلسترول بد را کاهش داده و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد.

ترکیبات موجود در این دمنوش می تواند به مبارزه با باکتری ها، قارچ ها کمک کند. انها همچنین ممکن است به رفع بوی بد دهان ناشی از باکتری ها کمک کرده و از پوسیدگی دندان نیز جلوگیری کند.دمنوش دارچین و زنجبیل ممکن است باعث کاهش درد های پیش قاعدگی شود و همچنین حالت تهوع و استفراغ را در دروان قاعدگی کاهش دهد.

نوشیدن دمنوش دارچین و زنجبیل با عسل راهی برای افزایش بیشتر اثرات کاهش وزن زنجبیل است، زیرا دارچین باعث سوزاندن چربی می شود و به کاهش اشتها کمک میکند. همچنین این دمنوش حاوی فیبر هایی است که باعث سیری می شود. علاوه بر این دارچین به تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون کمک می کند.حتما توصیه می شود

چرا دمنوش دارچین و زنجبیل با عسل بنوشید

دمنوش دارچین و زنجبیل یک داروی آرام بخش است که مزایای سلامتی زیادی نیز دارد. اگر می خواهید چای یا قهوه کافئین دار را کاهش دهید این دمنوش گزینه بسیار عالی است.این نوشیدنی به قدری انرژی زا است که می تواند صبح نشاط آوری را برایتان فراهم کند.

نکته مهم: مصرف زیاد دمنوش دارچین و زنجبیل و عسل می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد، زیرا دارچین حاوی سطوح خطرناک کومارین است و باید در مصرف آن احتیاط کنید. همچنین اگر سابقه بیماری خاصی دارید قبل از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این دمنوش برایتان بی خطر است.

مطلب مرتبط: دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی

خواص دارچین و زنجبیل و عسل

دارچین

دارچین سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که از بافت های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و بیماری های مرتبط مانند سرطان، بیماری عروق کرونر قلب و التهاب محافظت می کند.همچنین با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی که شایع ترین علت مرگ در جهان است ارتباط دارد. دارچین می تواند سطح تری گلیسیرید و فشار خون را کاهش دهد. سینامالدئید یکی از اجزای اصلی فعال در دارچین است که ممکن است به مبارزه با انواع عفونت ها کم کند و از پوسیدگی دندان نیز محافظت کند.

خواص زنجبیل

  • علائم تهوع را در دورا نقاعدگی کاهش می دهد
  • ضد التهاب است
  • قند خون را پایین می آورد
  • کاهش خطر بیماری های قلبی
  • درمان سوء هاضمه
  • کاهش سطح کلسترول
  • سرشار از آنتی اکسیدان

خواص عسل

  • سرشار از آنتی اکسیدان
  • کاهش فشار خون
  • افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد
  • خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد
  • به درمان سرفه و بهبود خواب کمک می کند.

مطلب مرتبط: زنجبیل و عسل برای سرماخوردگی

دارچین و زنجبیل و عسل برای کاهش وزن

وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد بسیاری آرزوی رفع سریع آن را دارند. یکی از دمنوش های عالی برای کاهش وزن و لاغری زنجبیل و دارچین و عسل است. در حالی که ادعاها در مورد خواص کاهش دهنده دارچین و عسل زیاد است، اما تحقیقات در مورد این ترکیب بسیار اندک است.
در مطالعات انجام شده در سال 2010 و 2011 نشان داد که دارچین با عسل می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و همچنین عسل می تواند هورمون هایی که اشتها را سرکوب می کنند را فعال نماید.با این حال ، هیچ مطالعه ای به طور قطعی ثابت نمی کند که دارچین و عسل می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

مطلب مرتبط: خواص عسل و دارچین برای لاغری

طرز تهیه دمنوش دارچین و زنجبیل با عسل

برای تهیه این دمنوش نیاز به موارد زیر دارید:

  • یک برش زنجبیل تازه پوست کنده
  • 1 عدد چوب دارچین
  • 2 قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه

ابتدا زنجبیل و دارچین را به همراه 2 لیوان اب در یک ظرف ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید.درب ظرف را بگذارید تا بجوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید تا حدد 3 دقیقه بجوشد تا دمنوش طعم بگیرد. سپس آن را از صافی رد کرده و عسل به آن اضافه کنید. سپس آن را به مدت 10 دقیقه یا تا زمانی که کمی سرد شود کنار بگذارید. سپس میل کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش دارچین و زنجبیل

دمنوش دارچین و زنجبیل با عسل در هر زمان از روز عالی است ، اما بهترین زمان برای نوشیدن این دمنوش صبح است . هنگامی که در 30 دقیقه اول پس از بیدار شدن مصرف می شود ، به بدن شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن را افزایش داده و همچنین از حالت تهوع جلوگیری می کند.

مضرات مصرف دارچین و زنجبیل

خوردن مقدار کم تا متوسط این دمنوش بی خطر است. اما خوردن زیاد آن ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند. دارچین حاوی مقادیر زیادی کومارین است که با بیماری هایی مانند آسیب کبدی و سرطان ارتباط دارد. مقدار مصرف دارچین در طول روز 1 قاشق چایخوری توصیه شده است. استفاده از دارچین در دوز های بالا می تواند خطرناک باشد.

نوشیدن دمنوش زنجبیل می تواند عوارض جانبی داشته باشد ، اما بعید است مشکلی را تجربه کنید مگر اینکه مقادیر بسیار زیادی مصرف کنید. اغلب نفخ ، سوزش سر دل و حالت تهوع را به عنوان عوارض جانبی مرتبط با زنجبیل گزارش می دهند.

بر اساس تحقیقات انجام شده حتی دوزهای کم دارچین که به مدت 2 هفته مصرف شود می تواند به کبد آسیب برساند. به همین علت افرادی که مشکلات کبدی یا سابقه بیماری خاصی دارند نباید از این دمنوش استفاده کنند.

حتما توصیه می شود قبل از مصرف این دمنوش با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این دمنوش برایتان بی خطر است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.