شفا مگ

اب گرم ناشتا برای کبد چرب

نوشیدن اب گرم ناشتا به همراه آب لیمو ترش می تواند یک سم زدای قوی و تنظیم کننده دستگاه گوارش باشد و به پیشگیری و بهبود کبد چرب و کاهش وزن کمک زیادی کند.

اب گرم ناشتا برای کبد چرب

 کبد چرب یکی از مشکلات کبدی است که دو نوع الکلی و غیر الکلی می باشد و یکی از عوامل اصلی نارسایی کبدی است. در اینجا بحث ما کبد چرب غیر الکلی است که از عوامل آن چاقی، کم تحرکی و رژیم غذایی ناسالم است.همانطور که از نام این بیماری پیداست ، قرار گرفتن چربی زیاد در کبد است. افرادی که بدن سالم دارند کبد آنها به دفع سموم بدن کمک می کند و صفرا، پروتئین گوارشی را تولید می کند.

آب گرم ناشتا به همراه لیمو می تواند به درمان کبد چرب کمک کند و یا باعث پیشگیری از آن می شود. حتما توجه داشته باشید که کاهش وزن می تواند به شما کمک کند و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش دهد. اگر اضافه وزن دارید سعی کنید وزن خود را کم کنید. آب گرم ناشتا به همراه آب لیمو می تواند به شما در کاهش وزن و لاغری نیز کمک کند.آب ولرم به همراه آب لیمو می تواند باعث سم زدایی، هضم، هیدراتاسیون، بهبود عملکرد پوست و کبد شود.

آیا آب گرم با لیمو برای شما مفید است؟

نوشیدن آب گرم (ولرم) با آب لیمو ناشتا یک موضوع داغ در سلامتی است و می تواند به سلامت بدن شما نیز کمک کند. لیمو نه تنها طعم خوبی به آب می دهد، بلکه فلاونوئیدهای مرکبات به سم زدایی بدن و پاکسازی بدن کمک می کند تا باعث افزایش متابولیک بدن شود. علاوه بر این باعث درخشندگی و شفافیت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم، بهبود عملکرد کبد می شود.

آب گرم با آب لیمو ناشتا یک نوشیدنی خوب و سم زدایی فوق العاده برای شما است. پس اگر می خواهید از کبد چرب رهایی پیدا کنید و یا دچار کبد چرب نشوید می توانید صبح ناشتا یک فنجان آب ولرم به همراه آب لیمو میل کنید.

نکته مهم: اگر بیماری خاصی دارید و همچنین اطمینان از سلامت آب ولرم و آب لیمو برای بدنتان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

خواص آب گرم با آب لیمو

نوشیدن یک لیوان آب ولرم بهتر از نوشیدن آب سرد است، زیرا بدن مایع گرم را سریعتر از نوشیدنی های سرد جذب می کند. حال برخی افراد می خواهند بدانند که چرا آب لیمو به آب گرم اضافه شود؟ آیا خواصی دارد؟ در ادامه به این مورد می پردازیم

بهبود سلامت کبد

لیمو ترش دارای فیبر برای سم زدایی بدن و تحریک هضم سالم بدن است. فلاونوئیدهای مرکباتی موجود در لیمو به محافظت از کبد در برابر سموم، دفع این سموم با آب و ترویج تولید صفرا در کبد و هضم سالم کمک می کند.

کاهش التهاب

لیمو سرشار از فیبر است و آب گرم به همراه لیمو باعث افزایش آب بدن می شود، زیرا به سرعت جذب بدن می شود. هنگامی که بدن هیدراته می شود، نیاز کمتری به مایع دارد و این باعث کاهش التهاب می شود.

سم زدایی و کاهش وزن

همانطور که گفته شد آب لیمو به همراه آب ولرم سموم را از بدن دفع می کند، بدن را هیدراته کرده و به هضم غذا کمک می کند. این موارد باعث سم زدایی بدن و آماده سازی آن برای کاهش وزن است. لیمو ها همچنین کالری کمی دارند، بنابراین جایگزین بسیار سالم تری برای نوشیدنی های پر کالری است.

وقتی بدن شما بتواند غذا را به درستی هضم کند و هیدراته باشد، می تواند مانند یک موتور روغن کاری شده به طور موثر کار کند. این آب میوه همچنین حاوی فیبر پکتین است که هوس و گرسنگی را از بین می برد و باعث کاهش وزن می شود.

انرژی طبیعی بدون کافئین را تامین می کند
هنگامی که بدن شما هیدراته می شود، مغز شفاف تر فکر می کند و انرژی طبیعی بیشتری برای یک روز خوب را بدست می آورد. این بدان معناست که می توانید کافئین را کنار بگذارید

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

ویتامین C در لیمو وجود دارد و یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با سرماخوردگی ، بیماری و اکسیداسیون معکوس در سلول ها است که سیستم ایمنی بدن را قوی نگه می دارد.

تعادل سطح PH بدن

لیموها اسیدی هستند اما خون را قلیایی می کند، بنابراین سرماخوردگی و بیماری نمی تواند شکوفا شود.

افسردگی را کاهش می دهد

بوی لیمو و مرکبات تاثیر آرام بخشی بر مغز دارد که با کاهش افسردگی و اضطراب مرتبط است.

بوی بدن دهان را از بین می برد

نوشیدن آب لیمو می تواند باکتری های بد دهان را از بین برده و دهان را خوشبو می کند.

خواص نوشیدن آب گرم ناشتا

یکی از مهمترین فواید آب گرم با لیمو ، نوشیدنی این نوشیدنی گرم برای شروع دستگاه گوارش است. این باعث می شود آنزیم ها در معده فعال شوند و به کبد کمک کند تا شروع به تولید صفرا کند. تولید صفرا هضم غذا را بهبود می بخشد که به تسریع متابولیسم کمک میکند. این می تواند به کاهش وزن و جلوگیری از کبد چرب کمک زیادی کند.

آب گرم با آب لیمو در صبح نیز به هیدراته شدن بدن کمک می کند و سموم و رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد. بدن کاملا به هم متصل است، بنابراین وقتی کبد به درستی کار می کند، می تواند به سایر اعضای حیاتی اجازه دهد تا به درستی کار کند.
بهترین زمان مصرف آب گرم حدود 20 دقیقه قبل از صبحانه است.

طرز تهیه آب گرم با آب لیمو

ابتدا یک فنجان آب را بجوشانید، سپس بگذارید تا ولرم شود. سپس یک برش لیمو تازه را به آن اضافه کنید و 20 دقیقه قبل از صبحانه خوردن ( ناشتا) آن را نوش جان کنید. همچنین می توانید قبل از خواب نیز یک لیوان از آن بنوشید.

نکته مهم: این نکته مهم را همیشه به یاد داشته باشید که علاوه بر فواید نوشیدن آب گرم ، اگر آب گرم جوش یا بسیار داغ باشد می تواند بافت مری را آسیب برساند و زبان را بسوزاند، پس هنگام مصرف آب گرم حتما باید مراقب درجه حرارت آن باشید. همچنین اگر در آب و هوای گرم کار می کنید و یا ورزش می کنید از مصرف آب گرم اجتناب کنید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.