شفا مگ

درمان دندان درد با زردچوبه

درمان دندان درد با زردچوبه یکی از سریعترین روش ها برای کاهش التهاب و کاهش درد دندان می باشد که این مرهم با ترکیب زردچوبه، خردل و سنگ نمک تهیه می شود.

سریعترین روش درمان دندان درد با زردچوبه

 

دندان درد بسیار عذاب آور است و اغلب به شدت دردناک می شود، در این موارد اگر درد شدید دارید سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید. اما اگر نتوانستید به دندانپزشکی بروید آیا می دانید باید چکار کنید تا درد را تسکین دهید؟ سریع ترین راه خلاصی از دندان درد چیست؟ در ادامه با درمان دندان درد با زردچوبه آشنا خواهید شد.

زردچوبه دارای ماده ای به نام کوکورمین با خواص ضد التهابی و ضد درد است که می تواند با ترکیب خردل و نمک یکی از سریع ترین راه خلاصی از دندان درد باشد.زردچوبه از جمله ادویه گیاهی است که برای درمان موقتی دندان درد موثر است.زردچوبه یک ادویه نارنجی رنگ است که حاوی ماده ای به نام کوکورمین می باشد. زردچوبه خواص سلامتی بیشماری دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. این ادویه خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و می تواند یک مسکن طبیعی به شما آید. زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک، کاپریلیک و فلاندرن می باشد و همچنین دارای سابی نین، برونئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می باشد

زردچوبه معمولا به عنوان یک ادویه در پخت و پز استفاده می شود. اما این ادویه بسیار عالی دارای خواص درمانی زیادی دارد. اخیرا ازمایشاتی بر روی اثر زردچوبه در درمان مسائل پزشکی انجام شده است. برخی شواهد نشان می دهد که استفاده از زردچوبه می تواند به دندان شما کمک زیادی کند.زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین خواص ضد التهابی، ضد میکروبی زیادی دارد.زردچوبه حاوی کورکومین ، یک ترکیب شیمیایی آلی و غیر سمی است که نه تنها به آن رنگ زرد روشن می دهد ، بلکه دارای خواص ضد میکروبی ، ضد التهابی ، ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی قوی در بسیاری موارد دیگر است.به دلیل همین خواص است که زردچوبه به ماده ای کامل برای درمان بیماری های پریودنتال و حتی سرطان های دهان تبدیل شد.

بسیاری از مسائل دندانی وجود دارد که باعث درد و التهاب می شود که یکی از این التهاب ها دندان درد می باشد. در مطالعاتی که انجام شده است زردچوبه می تواند به کاهش التهاب کمک کند. این می تواند هم برای درمان هم برای جلوگیری از التهاب استفاده شود.

نحوه استفاده از زردچوبه برای دندان درد

زردچوبه به دلیل ماده ضد التهابی که در خود دارد ،دارای خواص کاهش دهنده درد و التهاب قوی است. برای استفاده از زردچوبه برای دندان درد روش های زیادی می باشد. شما می توانید آن را در مواد غذایی خود بریزید و مصرف کنید و یا از مکمل های زردچوبه استفاده کنید.

خمیر زردچوبه

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری زردچوبه را با مقدار کمی آب به شکل خمیر درست کنید و آن را روی یک پنبه قرار دهید. سپس پنبه اغشته به خمیر زردچوبه را روی دندان خود نگه دارید.

خمیر زردچوبه و خردل

اگر می خواهید التهاب لثه را کاهش دهید می توانید از خمیر زردچوبه و خردل استفاده کنید و روی لثه خود بمالید. برای انجام این کار 1 قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری روغن خردل مخلوط کنید و آن را به شکل خمیر در آورید. سپس این خمیر را روی پنبه بمالید و آن را روی محل درد قرار دهید. در زمان استفاده اگر بزاق در دهان جمع شد آن را بیرون بریزید و به مدت نیم ساعت از نوشیدن آب و مایعات خودداری کنید.

دهانشویه زردچوبه

با جوشاندن پودر زردچوبه ، میخک و آب می توانید دهان شویه زردچوبه ایجاد کنید. این دهانشویه علاوه بر کمک به درمان التهاب لثه و بیماری های پریودنتال ، می تواند به طور کلی به کاهش التهاب و درد کمک کند. اطمینان حاصل کنید که مخلوط قبل از استفاده خنک شود و به زردچوبه و میخک حساسیت نداشته باشید.


بیشتر بخوانید : چگونه از درد دندان خلاص شویم


 درمان های خانگی دندان درد

خوردن مسکن

بسیاری از دندانپزشکان توصیه می کنند اگر نمی توانید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید ، یک داروی مسکن بدون نسخه بخورید تا به شما در کنترل درد کمک کند. انواع مختلفی از مارک ها و انواع مسکن برای انتخاب وجود دارد. از داروساز خود بپرسید که کدام یک را برای دندان درد بد استفاده کند. به احتمال زیاد داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند مفنامیک اسید بیشترین کمک را خواهند کرد. رعایت دوز توصیه شده مهم است ، زیرا مصرف بیش از این مقدار قطعاً می تواند مضر باشد.

بی حس کردن منطقه درد

بی حس کردن دندان و لثه در اطراف آن می تواند برای چند ساعت از درد شما راحت شود. محصولات بی حس کننده دندان در داروخانه به فروش می رسند و استفاده از آنها ساده است. فقط مقداری از ژل یا اسپری را روی دندان و لثه های اطراف بمالید و ناحیه به سرعت بی حس می شود. دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید و در حالی که دهان شما بی حس است مراقب مایعات گرم و غذاهای سفت باشید.

کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد در این ناحیه یکی دیگر از راه حل های خوب توصیه شده توسط دندانپزشکان برای مدیریت موقتی درد است. یک کیسه یخ را با حوله بپیچید یا از کمپرس موقت با استفاده از کیسه ای از سبزیجات منجمد که در حوله پیچیده شده استفاده کنید. کمپرس را در مقابل گونه خود ، در محلی که دندان شما را آزار می دهد ، نگه دارید. آن را مستقیماً روی دندان قرار ندهید. این در واقع درد را افزایش می دهد. اگر متوجه شدید که کمپرس سرد درد شما را بدتر می کند ، به جای آن کمپرس گرم را امتحان کنید.

شستشو با نمک دریا

راه حل مفید دیگر برای مقابله با دندان درد تهیه آب شستشوی نمک دریا است . نصف قاشق چای خوری نمک دریا را به یک لیوان کوچک آب گرم اضافه کنید و از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید. این ماده از شر هر چیز گیر افتاده در دهان شما خلاص می شود و هرگونه التهاب را کاهش می دهد. از آنجا که نمک دریا ضد عفونی کننده موثری است و به بهبود هرگونه زخم در لثه کمک می کند.

پودر سیر

سیر همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارد. این یک مسکن بسیار موثر برای دندان درد است و دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی قوی است. سیر حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است که به عنوان آلیسین شناخته می شود. این ماده فقط در صورت خرد شدن فعال می شود.

یک حبه سیر را خرد کنید و آن را در برابر دندان نگه دارید ،این باعث از بین رفتن باکتری هایی که باعث دندان درد شده اند می شود. قرار دادن پودر سیر روی محل می تواند به خوبی کار کند ، اگرچه ممکن است احساس سوزش کنید. این کار را یک یا دو بار در روز تا زمان ملاقات با دندانپزشکی انجام دهید.

میخک

میخک راز محرمانه طبیعت است و حاوی ماده ای به نام اوژنول هستند که یک ماده آنتی اکسیدان ، ضد التهاب و ضد باکتری است. مطالعه ای که دانشمندان انجام داده اند، اثربخشی اوژنول را به عنوان مسکن ثابت کرد.میخک می تواند یک درمان موقت فوق العاده مفید برای دندان درد یا دندان آلوده باشد. دو تا چهار قطره روغن میخک را با یک چهارم لیوان آب گرم مخلوط کنید. یک پنبه را به این مخلوط آغشته کنید و آن را روی دندان خود نگه دارید.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.