شفا مگ

دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی

آیا از خواص دمنوش زنجبیل و دارچین اطلاع دارید؟ این دمنوش یک درمان خانگی برای بهبود سریع سرماخوردگی، خارش گلو، سرفه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.

دمنوش زنجبیل و دارچین برای سرماخوردگی

دمنوش زنجبیل و دارچین یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر سرماخوردگی، انفولانزا است و به شما کمک می کند تا در کمترین زمان از سرماخوردگی و آنفلوانزا خلاص شوید. این دمنوش یک درمان عالی در دوران سرماخوردگی است

اولین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا گلودرد است. زنجبیل به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد به شما کمک می کند تا علائم گلودرد را کنترل کنید. همچنین شناخته شده است که زنجبیل دارای آنتی اکسیدانی است که می تواند به شما در مبارزه با بیماری ها کمک کند.دارچین دارای خواص ضد التهابی است و همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. علاوه بر این دارچین گردش خون را افزایش می دهد و به بدن در گرم ماندن کمک می کند.

خواص دمنوش زنجبیل و دارچین

این دمنوش یک نوشیدنی عالی است که می تواند فواید زیادی برای سلامتی به ویژه سیستم ایمنی بدن دارد. این دمنوش از ترکیب زنجبیل و دارچین تهیه می شود و می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک زیادی کند و در درمان سرماخوردگی و آنفولانزا به کمک شما بیاید.

دمنوش زنجبیل و دارچین به همراه عسل یک داروی خانگی برای سرماخوردگی، خارش گلو، سرماخوردگی، سرفه یا آلرژی مانند آسم و برونشیت مفید است.فواید عسل و زنجبیل کاملا شناخته شده و کاملا موثر است. عسل مانند آنتی بیوتیک در برابر باکتری های گلو و قفسه سینه عمل می کند .

زنجبیل باعث کاهش التهاب در گلو می شود. همچنین زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است و باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. زنجبیل یک رقیق کننده طبیعی خون است و حاوی یک ترکیب ضد التهابی فنولیک به نام جینجرول است که ممکن است باعث آرامش عروق شود.

خواص زنجبیل برای سرماخوردگی

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی زیادی است که می تواند به تسکین علائم گلودرد کمک کند. این ریشه گیاهی یک درمان کننده عالی برای آنفلوانزا، سردرد و دردهای قاعدگی می باشد.

مصرف روزانه زنجبیل می تواند از شما در مقابل سرما خوردن و آنفولانزا در طول فصل زمستان محافظت کند. این گیاه غنی از روی، کروم و منیزیم است که باعث تحریک گردش خون و کاهش لرز، تعریق بیش از حد و تب می شود.زنجبیل و دارچین ترکیب بسیار خوبی است و باعث افزایش ایمنی بدن می شود. نوشیدن چای زنجبیل و دارچین کمک خواهد کرد که در طول هر فصل از سال سالم و شاد بمانید.

اکثر سردردها به دلیل التهاب در رگ های خونی ایجاد می شوند، زنجبیل باعث می شود که التهاب موجود در رگ های خونی کاهش یابد که در نتیجه باعث تسکین سردرد و میگرن می شود. برای این منظور بهتر است مقداری زنجبیل رقیق شده را روی پیشانی قرار دهید تا سریعا درد را ساکت کند.

خواص دارچین برای سرماخوردگی

دارچین یک درمان سنتی برای بهبود علائم سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و گلودرد است. این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث کاهش درد و التهاب می شود.خواص درمانی دارچین به خاطر آنتی اکسیدان هایی است که با نام های پلی فنول، فنولیک اسید و فلاونیدها شناخته می شوند. این آنتی اکسیدان ها بیشتر در خوراکی هایی مانند شکلات تلخ و انواع توت ها وجود دارند و استرس را کاهش می دهند.

یکی دیگر از خواص دارچین تأثیر آن در کاهش ابتلا به عوامل بیماری های قلبی مانند فشار خون، کلسترول و تری گلیسرید است. همچنین دارچین، با کمک به انعقاد سلول های خون در جلوگیری از خونریزی موثر است

التهاب در بدن بسیار مهم است چرا که به بدن در مبارزه با عفونت و ترمیم بافت های آسیب دیده کمک می کند.برای حل این مشکل می توان از خواص دارچین بهره مند شد. تحقیقات نشان داده است این ادویه و آنتی اکسیدان های موجود در آن، خواص ضدالتهابی دارند. خواص ضدالتهابی دارچین می تواند خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

مواد لازم:

  • 2 فنجان آب
  • 1 یا 2 برش زنجبیل
  • 2 عدد چوب دارچین
  • کمی آبلیمو
  • عسل

طرز تهیه

در یک قابلمه کوچک ، آب، زنجبیل و چوب دارچین را بریزید و بگذارید تا بجوش آید. به محض جوش آمدن حدود 3 دقیقه صبر کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. سپس بگذارید کمی خنک شود تا بتوانید آن را بنوشید. سپس مخلوط را صاف کرده و آب لیمو تازه و عسل به آن اضافه کنید و میل نمایید.

نکات مهم در تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

سعی کنید از چوب دارچین به جای پودر دارچین استفاده کنید. چوب دارچین فیبر بالایی دارد و اگر با پودر دارچین درست شود ممکن است دمنوش شما لزج شود. هنگامی که دچار سرماخوردگی هستید از مخاط زیادی رنج می برید و ممکن است لزج بودن دمنوش کمی شما را اذیت کند. بنابراین به جای پودر دارچین از چوب دارچین استفاده کنید. البته اگر چوب دارچین ندارید مهم نیست می توانید از پودر آن استفاده کنید و لزج بودن دمنوش ضرری برایتان ندارد.

ابلیمو استفاده کنید: سعی کنید مقدار کمی آب لیمو به دمنوش خود اضافه کنید تا خواص دمنوش را بیشتر کنید. آب لیموی تازه دارای ویتامین سی است که می تواند به درمان سرماخوردگی کمک کند و همچنین طعم دمنوش را بهتر کند.

برای شیرین کردن دمنوش می توانید از عسل طبیعی استفاده کنید. با این کار هم دمنوش را شیرین می کنید و همچنین به آن خواص بیشتری می دهید. عسل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان های مفید است .

توجه فرمایید که در مصرف زنجبیل زیاده روی نکنید. اگر چه زنجبیل می تواند گلودرد شما را تسکین دهد، اما اگر به مدت زیاد و یا مقدار زیاد مصرف کنید می تواند باعث بدتر کردن علائم گلودرد شود. مقدار زیاد زنجبیل در دمنوش باعث تند شدن آن می شود.

ممکن است به زنجبیل حساس باشید و واکنش به آن نشان دهید زنجبیل به نظر می رسد که اثرات جانبی چندانی نداشته باشد، اما ممکن است رفلاکس اسید در برخی افراد را بدتر کند. زنجبیل ممکن است بر لخته های خونی تاثیر بگذارد، بنابراین نباید در همان زمان داروهای کم خون مصرف شود اثرات مکمل طولانی مدت زنجبیل هنوز مشخص نشده است.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.