شفا مگ

طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری

طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری و کاهش وزن بسیار راحت است و می تواند کمک کند در یک هفته حدود 3 تا 5 کیلو وزن کم کنید و چربی های شکم خود را کاهش دهید.

طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری

لاغری و کاهش وزن برای خیلی از افراد تنبل یک رویا شده است و این افراد می خواهند بدون ورزش کردن لاغر شوند. همانطور که می دانید کاهش وزن به راحتی افزایش وزن نیست. این بدان معنا نیست که افزایش وزن برای افرادی که سرعت متابولیسم بالایی دارند آسان است. قطعا میزان متابولیسم و افزایش وزن به هم مرتبط هستند. پس با افزایش متابولیسم بدن می توانید به راحتی لاغر شوید.گشنیز آن گیاهی است که می تواند در لاغری به شما کمک کند و چربی های جمع شده در بدن و شکم را کاهش دهد.

دمنوش گشنیز در صورت مصرف روزانه می تواند شگفتی برای بدن به همراه آورد، زیرا برگ گشنیز مملو از کوئرستین است که به بهبود فرایند متابولیسم کمک زیادی می کند.دمنوش گشنیز می تواند آنزیم ها و اسید معده را تنظیم کند که این به تنهایی می تواند سیستم هضم را تقویت کند. گشنیز سرشار از فیبر است که سیستم روده شما را تنظیم می کند و این باعث می شود سیستم گوارش سالمی داشته و باعث کاهش وزن و لاغری شود. به طور کلی دمنوش گشنیز می تواند جای تمام نوشیدنی های پر کالری را بگیرد. در ادامه با خواص و طرز تهیه دمنوش گشنیز برای لاغری آشنا شوید.

طرز تهیه دمنوش گشنیز

برای تهیه دمنوش گشنیز نیاز به 1 دسته کوچک برگ گشنیز و یک عدد لیمو و 4 فنجان آب گرم داریم. ابتدا برگ های گشنیز را از ساقه جدا کرده و خوب بشویید و آن را در مخلوط کن خوب خرد کنید. سپس لیمو را به دو قسمت برش دهید و هسته آن را جدا کنید. سپس لیمو را در آب گرم بفشارید و گشنیز خرد شده را نیز به آب اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس مقداری عسل به آن اضافه کرده و میل کنید.

بهترین زمان مصرف دمنوش گشنیز برای لاغری و نتیجه بهتر صبح ناشتا با معده خالی است. بهترین روش برای مصرف این دمنوش این است که آن را پس از 7 روز قطع کنید و اگر شاهد نتایجی در بدن بودید بهتر است قبل از مصرف یک هفته استراحت دهید.

گشنیز چگونه به لاغری کمک می کند

گشنیز دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و به هضم غذا کمک میکند و با اضافه کردن مقداری لیمو به آب گرم و گشنیز یک ترکیب عالی برای از بین بردن چربی شکم است و به لاغری و کاهش وزن کمک زیادی می کند. برگ گشنیز قابلیت این را دارد که چربی های جمع شده در بدن را به کمک افزایش متابولیسم بدن کاهش دهد.

دمنوش گشنیز می تواند 3 تا 5 کیلو گرم وزن را در هفته کاهش دهد. حتی فرض بر این بگیریم که گشنیز نتواند این مقدار وزن را از شما کم کند، اما فواید مصرف آن آنقدر زیاد است که شما را وسوسه به مصرف آن می کند.

برگ گشنیز سیستم هضم را تحریک می کند و همچنین در رفع یبوست به شما کمک می کند. در عین حال برای اسهال نیز مفید است. گفته می شود گشنیز انواع مختلفیی از آنزیم ها را تولید می کند که به باعث هضم بهتر غذا می شود و همچنین داروی خوبی در درمان حالت تهوع و سایر اختلالات معده است.


بیشتر بخوانید: دمنوش زیره سبز برای لاغری


خواص و فواید گشنیز

برگ گشنیز دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی خوبی است و می تواند به درمان زخم های دهان کمک کند و به دهان شما عطر و بوی خوبی بدهد. نتیجه این اعمال کاهش پوسیدگی دندان است.

گشنیز حاوی مقادیر زیادی آهن است و برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مفید است. برگ گشنیز کلسیم زیادی دارد و باعث ایجاد استحکام استخوان های بدن می شود. این برگ پر خاصیت به افزایش ترشح انسولین کمک می کند و قند خون را کنترل کرده و عملکرد صحیح متابولیسم را تضمین می کند. همچنین باعث کنترل و بهبود سطح کلسترول و فشار خون در بدن می شود.

مصرف روزانه گشنیز می تواند پوستی شفاف به شما بدهد و همچنین در درمان اختلالات پوستی بسیار موثر است. گفته می شود این گیاه در درمان ورم ملتحبه، آبله مرغان و غیره بسیار موثر است.
گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند باعث تقویت ایمنی بدن، محافظت از بدن در برابر سرطان، ضد التهاب و محافظت از نور شود

گشنیز خواص این را دارد که کلسترول های خوب را جایگزین کلسترول بد کند و همچنین با کاهش فشار خون و کلسترول از قلب شما محافظت کند. به نظر می رسد یک رژیم غذایی غنی از گشنیز می تواند شما را در خطر کمتری از بیماری های قلبی قرار دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در گشنیز ممکن است باعث کاهش التهاب در مغز، بهبود حافظه و کاهش علائم اضطراب شود. البته در این باره تحقیقات زیادی در حال انجام است.گشنیز ممکن است علائم گوارشی ناخوشایند مانند نفخ و ناراحتی های روده ای مانند IBS را درمان کند و در برخی افراد باعث افزایش و یا کاهش اشتها نیز شود.

عوارض جانبی دمنوش گشنیز

همانطور که گشنیز خواص و فواید زیادی دارد، ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به هر حال بهتر است قبل از مصرف این دمنوش برای لاغری با پزشک خود مشورت کنید.

برگ گشنیز ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند و افرادی که به گشنیز حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

مصرف روزانه برگ گشنیز می تواند احتمال آفتاب سوختگی را در افراد بشتر کند.

دمنوش گشنیز را نباید در دوران بارداری مصرف کرد و منع مصرف دارد. اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا ایمنی این دمنوش در دوران بارداری اثبات نشده است.

مصرف مداوم دمنوش گشنیز می تواند برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. پس در مصرف این دمنوش زیاده روی نکنید.

مصرف مداوم دمنوش گشنیز به همراه آب لیمو می تواند باعث فرسایش دندان شود زیرا لیمو خاصیت اسیدی دارد.

سلب مسئولیت مطالب و مقالات مجله شفا جنبه اطلاع رسانی و آموزش دارد. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شود و نباید مطالب را جایگزین مراجعه به پزشک کرد و برای استفاده از آنها لازم است با پزشک مربوطه مشورت کنید.